Приказ основних података о документу

dc.creatorMilosavljević, Ognjen
dc.date.accessioned2022-10-17T12:38:40Z
dc.date.available2022-10-17T12:38:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4827
dc.description.abstractНасиље у породици и вршњачко насиље представљају један од основних друштвених проблема сваког друштва, посебно због сазнања да је тамна бројка ових појава и по неколико пута већа од пријављених случајева. Насиље у породици често може бити фактор ризика који ће утицати на појаву вршњачког насиља код деце која су жртве насиља у породици. Посебно ако узмемо у обзир да се насилно понашање учи у оквиру породице и да деца и млади у интеракцији са вршњацима могу преузети улогу ,,насилника“ која им је доступна у породичном окружењу. Вршњачко насиље подразумева несразмеру моћи, при чему је насилник тај који је у тренутку насиља „моћнији“ у односу на жртву, а нешто слично се дешава и када је у питању породично насиље, где је насилник углавном ,,моћнији“ и ,,снажнији“ од жртве. Циљ овог рада је да утврдимо заступљеност насиља у породици и вршњачког насиља, карактеристике насиља у породици према деци и вршњачко насиља, као и утицај који насиље у породици има на појаву вршњачког насиља. У оквиру уводних разматрања су описани проблем и предмет рада, уз истицање важности и оправданости теоријског и емпиријског изучавања насиља у породици вршњачког насиља у основним школама. Теоријски део рада обухвата две целине. Први део везан је за проблем насиља у породици и пружа нам увид у појмовно одређење насиља у породици, врсте насиља у пордици, облике испољавања насиља у породици, као и учеталост насиља у породици у Србији и свету. У првом делу приказано је и како је насиље у породици дефинисано и одређено у законодавству Србије, а на крају приче о породичном насиљу представљен је утицај насиља у породици на децу. У другом делу настојим објаснити појам и облике вршњачког насиља, као и карактеристике учесника вршњачког насиља. Затим кроз увид у домаћу и страну литературу приказаћу заступљеност вршњачког насиља у нашој земљи, али и у свету. У наставку рада описујемо који су то ризични фактори који могу да погодују настанку или одржавању вршњачког насиљ, као и који су то фактори који умањују могућност појаве вршњачког насиља. Такође, у овом делу описујем и нивое насиља у школи и интервенције усмерене на насиље у школи који су дефинисани у нашем образовном систему. У наставку овог дела описујем последице које настају као резултат деловања вршњачког насиља, али и програм медијације као реакције на вршњачко насиље, који може помоћи у смањењу насиља у школама. Истраживање је спроведено током јануара месеца 2020.године у две основне школе на територији општине Ћуприја, О.Ш. ,,Вук Караџић“ и О.Ш.,,Ђура Јакшић“. Такође, за потребне истраживања, коришћена је и документација Центра за социјални рад у Ћуприји. Узорак су чинили ученици седмог и осмог разреда наведених основних школа. У обе школе изабрани су ученици користећи методу случајног избора. На тај начин, укупан узорак, пригодан по свом карактеру, чинило је 100 ученика.sr
dc.description.abstractDomestic violence and peer violence are one of the main social problems of every society, especially because they are aware that the dark number of these phenomena is several times higher than the reported cases. Domestic violence can often be a risk factor that will affect the occurrence of peer violence in children who are victims of domestic violence. Especially when we consider that bullying is learned within the family and that children and young people, when interacting with their peers, can take on the role of “bully” available to them in the family environment. Peer violence involves a disproportionate power, with the abuser being the one who is "more powerful" than the victim at the time of violence, and something similar is happening when it comes to domestic violence, where the abuser is generally "more powerful" from the victim. The aim of this work is to determine the representation of domestic violence and peer violence, the characteristics of domestic violence against children and peer violence, as well as the impact that domestic violence has on the occurrence of peer violence. The introductory considerations describe the problem and the subject of the paper, emphasizing the importance and justification of theoretical and empirical study of domestic violence in peer schools in primary schools. The theoretical part of the paper covers two parts. The first part deals with the problem of domestic violence and gives us insight into the conceptual definition of domestic violence, the types of violence in the red, the forms of manifestation of domestic violence, as well as the frequency of domestic violence in Serbia and the world. The first part shows how domestic violence is defined Serbian legislation, and the impact of domestic violence on children is presented at the end of the story about domestic violence. In the second part, I try to explain the concept and forms of peer violence, as well as the characteristics of participants in peer violence. Then, through an insight into domestic foreign literature, I will show the representation of peer violence in our country as well as in the world. Below, we describe what are the risk factors that may be conducive to the occurrence or perpetuation of peer violence, and what are the factors that reduce the likelihood of peer violence. Also, in this section, I describe the levels of school violence and school violence interventions that are defined in our education system. In the continuation of this section, I describe the consequences that result from the effects of peer violence, as well as the mediation program as a reaction to peer violence, which can help reduce school violence. The survey was conducted during January 2020 in two primary schools in the territory of the municipality of Cuprija, elementary school "Vuk Karadzic" and elementary school "Djura Jaksic". Also, for the necessary research, the documentation of the Center for Social Work in Cuprija was used. The sample consisted of seventh and eighth grade students of the aforementioned elementary schools. In both schools, students were selected using the random selection method. In this way, the total sample, suited to its character, consisted of 100 students.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectнасиљеsr
dc.subjectпородицаsr
dc.subjectшколаsr
dc.subjectвршњациsr
dc.subjectфизичко насиљеsr
dc.subjectпсихичко насиљеsr
dc.subjectсексуално насиљеsr
dc.subjectviolencesr
dc.subjectfamilysr
dc.subjectschoolsr
dc.subjectpeerssr
dc.subjectphysical violencesr
dc.subjectpsychic violencesr
dc.subjectsexual violencesr
dc.titleNasilje u porodici i vršnjačko nasilje na teritoriji opštine Ćuprijasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage153
dc.citation.spage7
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4827
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу