Приказ основних података о документу

dc.creatorJovanović, Milica
dc.date.accessioned2022-10-17T12:35:38Z
dc.date.available2022-10-17T12:35:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4824
dc.description.abstractНа постизање максимума развојних потенцијала сваког детета у великој мери утиче стимулативно окружење које омогућава детету усвајање неопходних знања, способности, вештина и искуства значајних за здрав и правилан развој. Циљ рада је да се прегледом релевантне литературе истражи профил когнитивног развоја код деце која одрастају у домским условима. Анализом литературе утврђено је да смештање деце у институцију на раном узрасту значајно нарушава правилно развијање когнитивних способности, а аутори истичу као посебно осетљиву област егзекутивних функција. Забележене су тешкоће у готово свим компонентама егзекутивних функција (инхибиторна контрола, радна меморија и когнитивна флексибилност) које се неретко задржавају и у адултном периоду живота. Препорука за будуће ауторе научних радова на ову тему је да своја истраживања усмере ка утврђивању што већег броја ефикасних облика третмана, ране интервенције и рехабилитације институционализоване деце, како би им се омогућио правилан развој као и одрастање у здравом и подстицајном окружењу.sr
dc.description.abstractAchieving the maximum development potential of each child is greatly influenced by the stimulating environment that enables the child to acquire the necessary knowledge, abilities, skills and experiences important for healthy and proper development. The aim of this paper is to investigate the profile of cognitive development in children growing up in a home environment by reviewing the relevant literature. The analysis of the literature established that the placement of children in an institution at an early age significantly impairs the proper development of cognitive abilities, and the authors point out as a particularly sensitive area of executive functions. Difficulties in almost all components of executive functions (inhibitory control, working memory and cognitive flexibility) have been noted, which are often maintained in the adult period of life. The recommendation for future authors of scientific papers on this topic is to direct their research towards determining as many effective forms of treatment, early intervention and rehabilitation of institutionalized children, in order to enable their proper development and growing up in a healthy and stimulating environment.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectинституционализована децаsr
dc.subjectпост-институционализована децаsr
dc.subjectкогнитивни развојsr
dc.subjectегзекутивне функцијеsr
dc.subjectinstitutionalized childrensr
dc.subjectpost-institutionalized childrensr
dc.subjectcognitive developmentsr
dc.subjectexecutive functionssr
dc.titleKognitivne sposobnosti dece bez roditeljskog staranjasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage31
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4824
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу