Приказ основних података о документу

dc.creatorŠokšić, Ružica
dc.date.accessioned2022-10-10T12:09:15Z
dc.date.available2022-10-10T12:09:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4817
dc.description.abstractУ овом раду поред информација које су дате о гласу, његовој хигијени и поремећајима који се јављају, истраживала се и информисаност студената о поремећајима гласа. У истраживању је учествовало 49 испитаника од којих су 30 жене а 19 мушкарци. Испитивале су се разлике у информисаности о поремећајима гласа у односу на пол, старост, место становања, године студија и пушачког статуса. Добијени резултати показују да нема значајне разлике у информисаности студената о поремећајима гласа у односу на ове параметре. Програми који су коришћени за статистичку обраду података су Microsoft Excell 2011 и IMB SPSS Statistics Data 21. За утврђивање расподеле по категоријама варијабли коришћене су мере дескриптивне статистике – аритметичка средина, стандардна девијација, грешка стандардне девијације, фреквенце и проценти. За испитивање значајности разлика коришћени су t-тест за независне узорке (за варијабле са два нивоа) и једнофакторска анализа варијансе (ANOVA) – за варијабле са три и више нивоа.sr
dc.description.abstractIn this paper, beside the information given about the voice, its hygiene and the disorders that occur, the students' awareness of voice disorders was also researched. The study involved 49 respondents, of whom 30 were women and 19 were men. Differences in awareness of voice disorders were researched in relation to gender, age, place of residence, years of study and smoking status. The obtained results show that there is no significant difference in students' awareness of voice disorders in relation to these parameters. The programs used for statistical data processing are Microsoft Excel 2011 and IMB SPSS Statistics Data 21. To determine the distribution by categories of variables, the following measures of descriptive statistics were used - arithmetic mean, standard deviation, standard error and percentages. And to examine the significance of differences, the following test were used - T-test for independent samples (for two-level variables) and one-factor analysis of variance (ANOVA) for variables with three or more levels.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectгласsr
dc.subjectпоремећај гласаsr
dc.subjectхигијена гласаsr
dc.subjectvoicesr
dc.subjectvoice disordersr
dc.subjectvoice hygienesr
dc.titleInformisanost studenata o poremećajima glasasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage65
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4817
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу