Informisanost studenata o poremećajima glasa
Само за регистроване кориснике
2021
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У овом раду поред информација које су дате о гласу, његовој хигијени и поремећајима који се јављају, истраживала се и информисаност студената о поремећајима гласа. У истраживању је учествовало 49 испитаника од којих су 30 жене а 19 мушкарци. Испитивале су се разлике у информисаности о поремећајима гласа у односу на пол, старост, место становања, године студија и пушачког статуса. Добијени резултати показују да нема значајне разлике у информисаности студената о поремећајима гласа у односу на ове параметре. Програми који су коришћени за статистичку обраду података су Microsoft Excell 2011 и IMB SPSS Statistics Data 21. За утврђивање расподеле по категоријама варијабли коришћене су мере дескриптивне статистике – аритметичка средина, стандардна девијација, грешка стандардне девијације, фреквенце и проценти. За испитивање значајности разлика коришћени су t-тест за независне узорке (за варијабле са два нивоа) и једнофакторска анализа варијансе (ANOVA) – за варијабле са три и више нивоа.
In this paper, beside the information given about the voice, its hygiene and the disorders that occur, the students' awareness of voice disorders was also researched. The study involved 49 respondents, of whom 30 were women and 19 were men. Differences in awareness of voice disorders were researched in relation to gender, age, place of residence, years of study and smoking status. The obtained results show that there is no significant difference in students' awareness of voice disorders in relation to these parameters. The programs used for statistical data processing are Microsoft Excel 2011 and IMB SPSS Statistics Data 21. To determine the distribution by categories of variables, the following measures of descriptive statistics were used - arithmetic mean, standard deviation, standard error and percentages. And to examine the significance of differences, the following test were used - T-test for independent samples (for two-level variables) and one-factor analysis of variance (ANOVA)... for variables with three or more levels.
Кључне речи:
глас / поремећај гласа / хигијена гласа / voice / voice disorder / voice hygieneИзвор:
2021, 4-65Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Šokšić, Ružica PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4817 AB - У овом раду поред информација које су дате о гласу, његовој хигијени и поремећајима који се јављају, истраживала се и информисаност студената о поремећајима гласа. У истраживању је учествовало 49 испитаника од којих су 30 жене а 19 мушкарци. Испитивале су се разлике у информисаности о поремећајима гласа у односу на пол, старост, место становања, године студија и пушачког статуса. Добијени резултати показују да нема значајне разлике у информисаности студената о поремећајима гласа у односу на ове параметре. Програми који су коришћени за статистичку обраду података су Microsoft Excell 2011 и IMB SPSS Statistics Data 21. За утврђивање расподеле по категоријама варијабли коришћене су мере дескриптивне статистике – аритметичка средина, стандардна девијација, грешка стандардне девијације, фреквенце и проценти. За испитивање значајности разлика коришћени су t-тест за независне узорке (за варијабле са два нивоа) и једнофакторска анализа варијансе (ANOVA) – за варијабле са три и више нивоа. AB - In this paper, beside the information given about the voice, its hygiene and the disorders that occur, the students' awareness of voice disorders was also researched. The study involved 49 respondents, of whom 30 were women and 19 were men. Differences in awareness of voice disorders were researched in relation to gender, age, place of residence, years of study and smoking status. The obtained results show that there is no significant difference in students' awareness of voice disorders in relation to these parameters. The programs used for statistical data processing are Microsoft Excel 2011 and IMB SPSS Statistics Data 21. To determine the distribution by categories of variables, the following measures of descriptive statistics were used - arithmetic mean, standard deviation, standard error and percentages. And to examine the significance of differences, the following test were used - T-test for independent samples (for two-level variables) and one-factor analysis of variance (ANOVA) for variables with three or more levels. T1 - Informisanost studenata o poremećajima glasa EP - 65 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4817 ER -
@mastersthesis{ author = "Šokšić, Ružica", year = "2021", abstract = "У овом раду поред информација које су дате о гласу, његовој хигијени и поремећајима који се јављају, истраживала се и информисаност студената о поремећајима гласа. У истраживању је учествовало 49 испитаника од којих су 30 жене а 19 мушкарци. Испитивале су се разлике у информисаности о поремећајима гласа у односу на пол, старост, место становања, године студија и пушачког статуса. Добијени резултати показују да нема значајне разлике у информисаности студената о поремећајима гласа у односу на ове параметре. Програми који су коришћени за статистичку обраду података су Microsoft Excell 2011 и IMB SPSS Statistics Data 21. За утврђивање расподеле по категоријама варијабли коришћене су мере дескриптивне статистике – аритметичка средина, стандардна девијација, грешка стандардне девијације, фреквенце и проценти. За испитивање значајности разлика коришћени су t-тест за независне узорке (за варијабле са два нивоа) и једнофакторска анализа варијансе (ANOVA) – за варијабле са три и више нивоа., In this paper, beside the information given about the voice, its hygiene and the disorders that occur, the students' awareness of voice disorders was also researched. The study involved 49 respondents, of whom 30 were women and 19 were men. Differences in awareness of voice disorders were researched in relation to gender, age, place of residence, years of study and smoking status. The obtained results show that there is no significant difference in students' awareness of voice disorders in relation to these parameters. The programs used for statistical data processing are Microsoft Excel 2011 and IMB SPSS Statistics Data 21. To determine the distribution by categories of variables, the following measures of descriptive statistics were used - arithmetic mean, standard deviation, standard error and percentages. And to examine the significance of differences, the following test were used - T-test for independent samples (for two-level variables) and one-factor analysis of variance (ANOVA) for variables with three or more levels.", title = "Informisanost studenata o poremećajima glasa", pages = "65-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4817" }
Šokšić, R.. (2021). Informisanost studenata o poremećajima glasa. , 4-65. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4817
Šokšić R. Informisanost studenata o poremećajima glasa. 2021;:4-65. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4817 .
Šokšić, Ružica, "Informisanost studenata o poremećajima glasa" (2021):4-65, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4817 .