rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verbalna fluentnost kod osoba sa afazijama fluentnog tipa

Authorized Users Only
2021
Authors
Samardžić, Dina
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Афазија је поремећај језичке комуникације узрокован лезијом мозга који се манифестује оштећењем лингвистичких, паралингвистичких и когнитивних способности. Aфазија обично захвата више модалитета језичке функције: спонтани говор, разумевање, именовање, понављање, читање, писање, гест и језичко мишљење, па се може дефинисати и као мултимодални језички поремећај узрокован оштећењем мозга. Вербална флуентност представља способност налажења и продукције речи. Вербална флуентност је узак појам, и једина могућност њене класификације је према типу задатака којима се испитује. Тако можемо рећи да постоје фонемска и семантичка (категоријална) вербална флуентност. Основни циљ овог истраживања јесте утврђивање способности вербалне флуентности код особа са флуентним афазијама. Узорак је чинило 10 пацијената са клиничком дијагнозом флуентне афазије хоспитализованих на Клиници за Неурологију, Клиничког центра Србије у Београду којима је дијагноза постављена тестирањем помоћу Бостонског дијагности...чког теста за афазије (БДАЕ). У испитивању је коришћена Скала за оцену тежине афазичког поремећаја (Припремљена за потребе пројекта Евалуација третмана стечених поремећаја говора и језика, МНТР, бр. 179068 (Руководилац: Проф. др Миле Вуковић) За тестирање вербалне флуентности примењени су следећи тестови: Тест вербалне флуентности и тест Набрајање животиња из исте групе који је део Boston Diagnostic Aphasia Examination теста (BDAE). Резултати истраживања показали су да се пацијенти са различитим типовима флуентних афазија у постигнућима на задацима вербалне флуентности не разликују, док се пацијенти са различитом тежином афазичног синдрома разликују.

Aphasia is a disordes of language communication caused by a brain lesion that is manifested by impaired linguistic, paralinguistic and cognitive abilities. Aphasia usually involves several modalities of language function: spontaneous speech, comprehension, naming, repetition, reading, writing, gesture and language thinking, so it can also be defined as a multimodal language disorder caused braing damage. Verbal fluency is the ability to find and produce words. Verbal fleuncy is a narrow term, and the only possibility of its classification is according to the type of tasks it examines. Thus we can say that there are phonemic and semantic (categorial) verbal fluency. The main goal of this research is to determine the ability of verbal fluency in people with fluent aphasia. The sample consisted of 10 patients with a clinical diagnosis of fluent aphasia hospitalized at the Clinic od Neurology, Clinical Center of Serbia in Belgrade, who were diagnosed by testing using the Boston Diagnost...ic Test for Aphasia (BDAE). The scale for assessing severity of aphasic disorder was used in the study (Prepared for the needs of the project Evaluation of the treatment of acquired speech and language disorders, MNTR, No.179068 (Head: Prof. dr Mile Vukovic). The following tests were used to test verbal fluency: Verbal fluency test and Enumeration of animals from the same group as part of the Boston Diagnostic Aphasia Examination Test (BDAE). The results of the study showed that patiens with different types of fluent aphasia do not differ in their achievements on the tasks of verbal fluency, while patients differ in severe aphasic syndrome.

Keywords:
вербална флуентност / афазија / флуентна афазија / verbal fluency / aphasia / fluent aphasia
Source:
2021, 1-50
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4812
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4812
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Samardžić, Dina
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4812
AB  - Афазија је поремећај језичке комуникације узрокован лезијом мозга који се манифестује оштећењем лингвистичких, паралингвистичких и когнитивних способности. Aфазија обично захвата више модалитета језичке функције: спонтани говор, разумевање, именовање, понављање, читање, писање, гест и језичко мишљење, па се може дефинисати и као мултимодални језички поремећај узрокован оштећењем мозга.
Вербална флуентност представља способност налажења и продукције речи. Вербална флуентност је узак појам, и једина могућност њене класификације је према типу задатака којима се испитује. Тако можемо рећи да постоје фонемска и семантичка (категоријална) вербална флуентност.
Основни циљ овог истраживања јесте утврђивање способности вербалне флуентности код особа са флуентним афазијама.
Узорак је чинило 10 пацијената са клиничком дијагнозом  флуентне афазије хоспитализованих на Клиници за Неурологију, Клиничког центра Србије у Београду којима је дијагноза постављена тестирањем помоћу Бостонског дијагностичког теста за афазије (БДАЕ).
У испитивању је коришћена Скала за оцену тежине афазичког поремећаја (Припремљена за потребе пројекта Евалуација третмана стечених поремећаја говора и језика, МНТР, бр. 179068 (Руководилац: Проф. др Миле Вуковић) За тестирање вербалне флуентности примењени су следећи тестови: Тест вербалне флуентности и  тест Набрајање животиња из исте групе који је део Boston Diagnostic Aphasia Examination теста (BDAE).
Резултати истраживања показали су да се пацијенти са различитим типовима флуентних афазија у постигнућима на задацима вербалне флуентности  не разликују, док се пацијенти са различитом тежином афазичног синдрома разликују.
AB  - Aphasia is a disordes of language communication caused by a brain lesion that is manifested by impaired linguistic, paralinguistic and cognitive abilities. Aphasia usually involves several modalities of language function: spontaneous speech, comprehension, naming, repetition, reading, writing, gesture and language thinking, so it can also be defined as a multimodal language disorder caused braing damage.
Verbal fluency is the ability to find and produce words. Verbal fleuncy is a narrow term, and the only possibility of its classification is according to the type of tasks it examines. Thus we can say that there are phonemic and semantic (categorial) verbal fluency.
The main goal of this research is to determine the ability of verbal fluency in people with fluent aphasia.
The sample consisted of 10 patients with a clinical diagnosis of fluent aphasia hospitalized at the Clinic od Neurology, Clinical Center of Serbia in Belgrade, who were diagnosed by testing using the Boston Diagnostic Test for Aphasia (BDAE).
The scale for assessing severity of aphasic disorder was used in the study (Prepared for the needs of the project Evaluation of the treatment of acquired speech and language disorders, MNTR, No.179068 (Head: Prof. dr Mile Vukovic).
The following tests were used to test verbal fluency: Verbal fluency test and Enumeration of animals from the same group as part of the Boston Diagnostic Aphasia Examination Test (BDAE).
The results of the study showed that patiens with different types of fluent aphasia do not differ in their achievements on the tasks of verbal fluency, while patients differ in severe aphasic syndrome.
T1  - Verbalna fluentnost kod osoba sa afazijama fluentnog tipa
EP  - 50
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4812
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Samardžić, Dina",
year = "2021",
abstract = "Афазија је поремећај језичке комуникације узрокован лезијом мозга који се манифестује оштећењем лингвистичких, паралингвистичких и когнитивних способности. Aфазија обично захвата више модалитета језичке функције: спонтани говор, разумевање, именовање, понављање, читање, писање, гест и језичко мишљење, па се може дефинисати и као мултимодални језички поремећај узрокован оштећењем мозга.
Вербална флуентност представља способност налажења и продукције речи. Вербална флуентност је узак појам, и једина могућност њене класификације је према типу задатака којима се испитује. Тако можемо рећи да постоје фонемска и семантичка (категоријална) вербална флуентност.
Основни циљ овог истраживања јесте утврђивање способности вербалне флуентности код особа са флуентним афазијама.
Узорак је чинило 10 пацијената са клиничком дијагнозом  флуентне афазије хоспитализованих на Клиници за Неурологију, Клиничког центра Србије у Београду којима је дијагноза постављена тестирањем помоћу Бостонског дијагностичког теста за афазије (БДАЕ).
У испитивању је коришћена Скала за оцену тежине афазичког поремећаја (Припремљена за потребе пројекта Евалуација третмана стечених поремећаја говора и језика, МНТР, бр. 179068 (Руководилац: Проф. др Миле Вуковић) За тестирање вербалне флуентности примењени су следећи тестови: Тест вербалне флуентности и  тест Набрајање животиња из исте групе који је део Boston Diagnostic Aphasia Examination теста (BDAE).
Резултати истраживања показали су да се пацијенти са различитим типовима флуентних афазија у постигнућима на задацима вербалне флуентности  не разликују, док се пацијенти са различитом тежином афазичног синдрома разликују., Aphasia is a disordes of language communication caused by a brain lesion that is manifested by impaired linguistic, paralinguistic and cognitive abilities. Aphasia usually involves several modalities of language function: spontaneous speech, comprehension, naming, repetition, reading, writing, gesture and language thinking, so it can also be defined as a multimodal language disorder caused braing damage.
Verbal fluency is the ability to find and produce words. Verbal fleuncy is a narrow term, and the only possibility of its classification is according to the type of tasks it examines. Thus we can say that there are phonemic and semantic (categorial) verbal fluency.
The main goal of this research is to determine the ability of verbal fluency in people with fluent aphasia.
The sample consisted of 10 patients with a clinical diagnosis of fluent aphasia hospitalized at the Clinic od Neurology, Clinical Center of Serbia in Belgrade, who were diagnosed by testing using the Boston Diagnostic Test for Aphasia (BDAE).
The scale for assessing severity of aphasic disorder was used in the study (Prepared for the needs of the project Evaluation of the treatment of acquired speech and language disorders, MNTR, No.179068 (Head: Prof. dr Mile Vukovic).
The following tests were used to test verbal fluency: Verbal fluency test and Enumeration of animals from the same group as part of the Boston Diagnostic Aphasia Examination Test (BDAE).
The results of the study showed that patiens with different types of fluent aphasia do not differ in their achievements on the tasks of verbal fluency, while patients differ in severe aphasic syndrome.",
title = "Verbalna fluentnost kod osoba sa afazijama fluentnog tipa",
pages = "50-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4812"
}
Samardžić, D.. (2021). Verbalna fluentnost kod osoba sa afazijama fluentnog tipa. , 1-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4812
Samardžić D. Verbalna fluentnost kod osoba sa afazijama fluentnog tipa. 2021;:1-50.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4812 .
Samardžić, Dina, "Verbalna fluentnost kod osoba sa afazijama fluentnog tipa" (2021):1-50,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4812 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB