rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Iskustva roditelja dece sa smetnjama u razvoju u procesu rane podrške dečjem razvoju

Authorized Users Only
2021
Authors
Zrnić, Lana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Породица представља сигурну базу за раст и развој детета, у њој дете слободно истражује, јача своје капацитете и своје снаге. Како родитељи, старатељи највише времена проводе са својом децом, управо ће они, у природној ситуацији да примете када се јави развојно кашњење. Родитељи у породичном окружењу кроз активности свакодневног живота примећују одређена одступања или једноставно исказују дозу забринутости у некој области развојних домена. Циљ истраживања јесте анализа ставова родитеља и анализа сарадње родитеља и институција у сврху раног откривања сметњи и кашњења у развоју. У истраживању је учествовало 74 родитеља деце са развојним кашњењима/сметњама у развоју, узраста од 0 до 6 година. Коришћен је адаптиран Упитник за родитеље коришћен за потребе ситуационе анализе услуга ране интервенције у Србији - аутора Холи Хикс Смол и Снежане Илић. У току истраживања највише деце је било узраста од 5 до 6 година. Развојне области у којима су деца највише имала тешкоће јесу из области комуник...ације. Истраживање је показало да су у 65% случајева родитељи први приметили сметње и кашњења у развоју. У 34% случајева сметње су откривене пре 12 месеци старости детета, а према мишљењу родитеља постоји недовољна информисаност о доступним услугама ране интервенције. Неопходна је боља информисаност јавности, едукација стручњака у примени нових научно заснованих метода и већи степен доступности услуга ране интервенције родитељима деце са сметњама. Системски је неопходно, и укључивање већег броја стручњака који су едуковани за рад са децом са сметњама и кашњењима у развоју, како би управо они вршили информисање и обучавање родитеља за примену сврсисходних стратегија и тактика у свакодневном животу са децом.

Keywords:
рана интервенција / развојне сметње / развојна кашњења / родитељи деце са сметњама
Source:
2021, 4-79
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4805
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4805
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Zrnić, Lana
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4805
AB  - Породица представља сигурну базу за раст и развој детета, у њој дете слободно истражује, јача своје капацитете и своје снаге. Како родитељи, старатељи највише времена проводе са својом децом, управо ће они, у природној ситуацији да примете када се јави развојно кашњење. Родитељи у породичном окружењу кроз активности свакодневног живота примећују одређена одступања или једноставно исказују дозу забринутости у некој области развојних домена. Циљ истраживања јесте анализа ставова родитеља и анализа сарадње родитеља и институција у сврху раног откривања сметњи и кашњења у развоју. У истраживању је учествовало 74 родитеља деце са развојним кашњењима/сметњама у развоју, узраста од 0 до 6 година. Коришћен је адаптиран Упитник за родитеље коришћен за потребе ситуационе анализе услуга ране интервенције у Србији -  аутора Холи Хикс Смол и Снежане Илић. У току истраживања највише деце је било узраста од 5 до 6 година. Развојне области у којима су деца највише имала тешкоће јесу из области комуникације. Истраживање је показало да су у 65% случајева родитељи први приметили сметње и кашњења у развоју. У 34% случајева сметње су откривене пре 12 месеци старости детета, а према мишљењу родитеља постоји недовољна информисаност о доступним услугама ране интервенције. Неопходна је боља информисаност јавности, едукација стручњака у примени нових научно заснованих метода и већи степен доступности услуга ране интервенције родитељима деце са сметњама. Системски је неопходно, и укључивање већег броја стручњака који су едуковани за рад са децом са сметњама и кашњењима у развоју, како би управо они вршили информисање и обучавање родитеља за примену сврсисходних стратегија и тактика у свакодневном животу са децом.
T1  - Iskustva roditelja dece sa smetnjama u razvoju u procesu rane podrške dečjem razvoju
EP  - 79
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4805
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Zrnić, Lana",
year = "2021",
abstract = "Породица представља сигурну базу за раст и развој детета, у њој дете слободно истражује, јача своје капацитете и своје снаге. Како родитељи, старатељи највише времена проводе са својом децом, управо ће они, у природној ситуацији да примете када се јави развојно кашњење. Родитељи у породичном окружењу кроз активности свакодневног живота примећују одређена одступања или једноставно исказују дозу забринутости у некој области развојних домена. Циљ истраживања јесте анализа ставова родитеља и анализа сарадње родитеља и институција у сврху раног откривања сметњи и кашњења у развоју. У истраживању је учествовало 74 родитеља деце са развојним кашњењима/сметњама у развоју, узраста од 0 до 6 година. Коришћен је адаптиран Упитник за родитеље коришћен за потребе ситуационе анализе услуга ране интервенције у Србији -  аутора Холи Хикс Смол и Снежане Илић. У току истраживања највише деце је било узраста од 5 до 6 година. Развојне области у којима су деца највише имала тешкоће јесу из области комуникације. Истраживање је показало да су у 65% случајева родитељи први приметили сметње и кашњења у развоју. У 34% случајева сметње су откривене пре 12 месеци старости детета, а према мишљењу родитеља постоји недовољна информисаност о доступним услугама ране интервенције. Неопходна је боља информисаност јавности, едукација стручњака у примени нових научно заснованих метода и већи степен доступности услуга ране интервенције родитељима деце са сметњама. Системски је неопходно, и укључивање већег броја стручњака који су едуковани за рад са децом са сметњама и кашњењима у развоју, како би управо они вршили информисање и обучавање родитеља за примену сврсисходних стратегија и тактика у свакодневном животу са децом.",
title = "Iskustva roditelja dece sa smetnjama u razvoju u procesu rane podrške dečjem razvoju",
pages = "79-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4805"
}
Zrnić, L.. (2021). Iskustva roditelja dece sa smetnjama u razvoju u procesu rane podrške dečjem razvoju. , 4-79.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4805
Zrnić L. Iskustva roditelja dece sa smetnjama u razvoju u procesu rane podrške dečjem razvoju. 2021;:4-79.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4805 .
Zrnić, Lana, "Iskustva roditelja dece sa smetnjama u razvoju u procesu rane podrške dečjem razvoju" (2021):4-79,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4805 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB