Dinamika oporavka jezičkih sposobnosti kod dečaka sa traumatskim oštećenjem mozga
Dynamics of recovery language functions in a boy with traumatic brain injury
Само за регистроване кориснике
2021
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)

Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Трауматско оштећење мозга код деце може оставити бројне неуролошке последице.
Поремећаји говора и језика настају уколико је оштећење настало у доминантној левој хемисфери и уколико су захваћене језичке области. Циљ ове студије је испитивање динамике опоравка говорно-језичких функција код деце са трауматским оштећењем мозга. Приказан је дечак који је у тренутку повреде имао осам година. За процену говорно-језичких способности коришћени су Бостонски дијагностички тест за афазије и Бостониски тест именовања. Тестирање је обављено три пута: у акутној фази, три године након повреде и шест година након повреде.
Резултати су показали да трауматска оштећења мозга могу довести до тешких оштећења нервног ткива, а тиме и до тешких дефицита говорно-језичке функције. Резултати су такође показали да је до напретка дошло током свих шест година праћења овог дечака. У прве три године дошло је до интензивнијег побољшања рецептивног у односну на експресивни аспект језика. Док је у периоду од шест годин...а дошло и до побољшања на у експресивном говору.
Traumatic brain injury in children may cause numerous neurological deficits. Speech and language patology can be seen in injuries that are located in dominant hemisphere and in lingual areas. The goal of this study is to exemine the dynamics of recovery of speech and language in children with traumatic brain injuries. As a case study, an eight years old child was taken. For diagnostical purposes were used The Boston Diagnostic Aphasia Test and The Boston Naming Test. Testing was preformed three times: in the acute phase, three years from injury and six years form injury.
The results showed us that traumatic brain injuries can cause massive damage of cerebral tissue, furthermore massive speech and language deficit. The results also showed us that progress was made through the six years of the case study. In the first three years the progress is more seen in receptive speech, while in the period of six years progress is seen in expressive form of language too.
Кључне речи:
трауматско оштећење мозга / дечја афазија / лева хемисфера / поремећаји говора и језика / traumatic brain injury / aphasia in children / left hemisphere / speech and language pathologyИзвор:
2021, 4-57Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Marković, Nataša PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4795 AB - Трауматско оштећење мозга код деце може оставити бројне неуролошке последице. Поремећаји говора и језика настају уколико је оштећење настало у доминантној левој хемисфери и уколико су захваћене језичке области. Циљ ове студије је испитивање динамике опоравка говорно-језичких функција код деце са трауматским оштећењем мозга. Приказан је дечак који је у тренутку повреде имао осам година. За процену говорно-језичких способности коришћени су Бостонски дијагностички тест за афазије и Бостониски тест именовања. Тестирање је обављено три пута: у акутној фази, три године након повреде и шест година након повреде. Резултати су показали да трауматска оштећења мозга могу довести до тешких оштећења нервног ткива, а тиме и до тешких дефицита говорно-језичке функције. Резултати су такође показали да је до напретка дошло током свих шест година праћења овог дечака. У прве три године дошло је до интензивнијег побољшања рецептивног у односну на експресивни аспект језика. Док је у периоду од шест година дошло и до побољшања на у експресивном говору. AB - Traumatic brain injury in children may cause numerous neurological deficits. Speech and language patology can be seen in injuries that are located in dominant hemisphere and in lingual areas. The goal of this study is to exemine the dynamics of recovery of speech and language in children with traumatic brain injuries. As a case study, an eight years old child was taken. For diagnostical purposes were used The Boston Diagnostic Aphasia Test and The Boston Naming Test. Testing was preformed three times: in the acute phase, three years from injury and six years form injury. The results showed us that traumatic brain injuries can cause massive damage of cerebral tissue, furthermore massive speech and language deficit. The results also showed us that progress was made through the six years of the case study. In the first three years the progress is more seen in receptive speech, while in the period of six years progress is seen in expressive form of language too. T1 - Dinamika oporavka jezičkih sposobnosti kod dečaka sa traumatskim oštećenjem mozga T1 - Dynamics of recovery language functions in a boy with traumatic brain injury EP - 57 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4795 ER -
@mastersthesis{ author = "Marković, Nataša", year = "2021", abstract = "Трауматско оштећење мозга код деце може оставити бројне неуролошке последице. Поремећаји говора и језика настају уколико је оштећење настало у доминантној левој хемисфери и уколико су захваћене језичке области. Циљ ове студије је испитивање динамике опоравка говорно-језичких функција код деце са трауматским оштећењем мозга. Приказан је дечак који је у тренутку повреде имао осам година. За процену говорно-језичких способности коришћени су Бостонски дијагностички тест за афазије и Бостониски тест именовања. Тестирање је обављено три пута: у акутној фази, три године након повреде и шест година након повреде. Резултати су показали да трауматска оштећења мозга могу довести до тешких оштећења нервног ткива, а тиме и до тешких дефицита говорно-језичке функције. Резултати су такође показали да је до напретка дошло током свих шест година праћења овог дечака. У прве три године дошло је до интензивнијег побољшања рецептивног у односну на експресивни аспект језика. Док је у периоду од шест година дошло и до побољшања на у експресивном говору., Traumatic brain injury in children may cause numerous neurological deficits. Speech and language patology can be seen in injuries that are located in dominant hemisphere and in lingual areas. The goal of this study is to exemine the dynamics of recovery of speech and language in children with traumatic brain injuries. As a case study, an eight years old child was taken. For diagnostical purposes were used The Boston Diagnostic Aphasia Test and The Boston Naming Test. Testing was preformed three times: in the acute phase, three years from injury and six years form injury. The results showed us that traumatic brain injuries can cause massive damage of cerebral tissue, furthermore massive speech and language deficit. The results also showed us that progress was made through the six years of the case study. In the first three years the progress is more seen in receptive speech, while in the period of six years progress is seen in expressive form of language too.", title = "Dinamika oporavka jezičkih sposobnosti kod dečaka sa traumatskim oštećenjem mozga, Dynamics of recovery language functions in a boy with traumatic brain injury", pages = "57-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4795" }
Marković, N.. (2021). Dinamika oporavka jezičkih sposobnosti kod dečaka sa traumatskim oštećenjem mozga. , 4-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4795
Marković N. Dinamika oporavka jezičkih sposobnosti kod dečaka sa traumatskim oštećenjem mozga. 2021;:4-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4795 .
Marković, Nataša, "Dinamika oporavka jezičkih sposobnosti kod dečaka sa traumatskim oštećenjem mozga" (2021):4-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4795 .