Приказ основних података о документу

dc.creatorDeak, Tamara
dc.date.accessioned2022-10-03T12:30:55Z
dc.date.available2022-10-03T12:30:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4793
dc.description.abstractТермин „лексикон“, „ментални лексикон“ или „лексичко-семантичко знање“ се односи на теоријски концепт који подразумева фонд речи који нека особа поседује, начин на који се оне складиште у семантичкој меморији и како су организоване, као и процесе који омогућују приступ речима (Collins & Loftus, 1975) Основни циљ истраживања био је да се утврди однос лексичке способности и промена електроенцефалографских активности код деце са поремећајем у језичком развоју. У овом истраживању испитано је петоро деце са поремећајем у језичком развоју и уредном ЕЕГ активношћу и петоро деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном ЕЕГ активношћу. Процена лексичких способности извршена је помоћу три теста: Бостонски тест именовања (The Boston Naming Test - Kaplan at al., 1983) који процењује способност конфронтационог именовања (визуелно изазвано именовање), Теста за испитивање говорне развијености (Васић, 1991) који процењује лексичко-семантичко функционисање деце и Теста слободних асоцијација речи (Word Association TestWAT) Кент и Росаноф (Kent i Rosanoff, 1910) за испитивање стратегија процесирања лексичких јединица. Резултати су показали да постоје разлике у свим аспектима лексичких способности између деце са поремећајем у језичком развоју и патолошким ЕЕГ налазом и деце са поремећајем у језичком развоју која имају уредан ЕЕГ налаз. Када се упореде резултати у зависности од пола може се закључити да су девојчице статистички значајно боље од дечака.sr
dc.description.abstractThe term “Lexicon”, “mental lexicon” or “lexical semantic knowledge” refers to theorical concept which implies vocabulary that one person have, the way of storing words in semantic memory and how are they organized and processes which enable access to words (Collins & Loftus, 1975) The main goal of the research was to determine the relation of lexical ability and changes in electroencephalographic activities in children with developmental disorders. In this study, five children with disorders in language development and neat EEG activity and five children with a disorder in language development and altered EEG activity were examined. The assessment of lexical ability was performed using three tests: “The Boston Naming Test” (The Boston Naming Test - Kaplan at al., 1983) which estimate ability of confrontational naming (visualy provoked naming), “Speech developmental test” (Vasic, 1991) which estimate children lexical-semantic process and Word Association TestWAT (Kent i Rosanoff, 1910) the examination of strategy of lexical processing. The results showed that there are differences in all aspects of phonological awareness between children with developmental disorders and pathological EEG findings and children with developmental disorders with a proper EEG finding. When comparing the results according to sex, it can be concluded that girls are statistically significantly better than boys.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectлексичка способностsr
dc.subjectпоремећај у језичком развојуsr
dc.subjectелектроенцефалографске активностиsr
dc.subjectlexical abilitysr
dc.subjectlanguage development disordersr
dc.subjectelectroencephalographic activitysr
dc.titleLeksičke sposobnosti dece sa promenama u elektroencefalogramusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage50
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4793
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу