Приказ основних података о документу

dc.creatorĐokić, Marija
dc.date.accessioned2022-10-03T12:29:25Z
dc.date.available2022-10-03T12:29:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4791
dc.description.abstractУ раду је приказан преглед доступних радова и литературе која се бави проучавањем стреса у породицама деце са развојним сметњама и поремећајима, његовим превазилажењем, као и улогом стручњака у том процесу. Основна питања била су: како одредити појам породице, које су разлике између функционалне и дисфункционалне породице, како породице реагују на долазак детета са развојном сметњом или поремећајем, шта је то стрес, шта је породични стрес, који су његови извори, начини манифестовања и превладавања. Такође, у раду је извршен преглед литературе која говори о стручњацима и облицима подршке који долазе из различтих система и установа (здравствене, васпитно-образовне и социјалне). Приказане су позитивне стране деловања стручњака у овој области, програми и ефикасне технике. Познавајући проблем стреса у оваквим ситуацијама и доступне мере подршке и помоћи, могуће је одабрати најадекватније и пружити их свим члановима породице, чиме се обезбеђује превладавање стреса, његове последице се своде на минимум а квалитет живота породице достиже виши ниво.sr
dc.description.abstractThe paper analyzes the literature that deals with the study of stress in the families of children with developmental disorders and other disorders, its overcoming, as well as the role of experts in this process. The basic questions were: how to define the concept of family, what are the differences between a functional and dysfunctional family, how do families react to the arrival of a child with a developmental disorder or other disorder, what is stress, what is family stress, what are its sources, ways of manifesting and overcoming . Also, the paper reviews the literature that talks about experts and forms of support that come from different systems and institutions (health, educational and social). The positive aspects of the actions of these experts are presented. Knowing the problem of stress in such situations and available support and assistance measures, it is possible to choose the most adequate and provide them to all family members, which ensures overcoming stress, its consequences are minimized and the quality of life of the whole family reaches a higher level.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectстресsr
dc.subjectпородице деце са сметњама у развојуsr
dc.subjectулога стручњака у пружању подршкеsr
dc.subjectпревазилажење стресаsr
dc.subjectstresssr
dc.subjectfamilies of children with disabilitiessr
dc.subjectthe role of professionals in providing supportsr
dc.subjectcoping with stresssr
dc.titleStres u porodicama dece sa razvojnim smetnjama i poremećajimasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage49
dc.citation.spage5
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4791
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу