rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Утицај логопедског третмана на развој експресивног језика код деце са специфичним jезичким поремећајем

Authorized Users Only
2021
Authors
Симунић, Невена
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Специфични језички поремећај подразумева поремећај развоја говора и језика који се развијају код деце очуване интелигенције, без оштећења слуха, видљиве церебралне патологије, емоционалних поремећаја или социјалне депривације. Циљ студије је утврђивање ефекта логопедског третмана код деце код којих је дијагностификован специфични језички поремећај. Материјал и методе: У узорак је укључено укупно шест испитаника са специфичним поремећајем развоја језика. Код три испитаника примењен је специфичан програм логопедског третмана који је био усмерен на развој језичких способности, док друга три испитаника нису била обухваћена адекватним логопедским третманом. Сви испитаници су тестирани два пута. Прво тестирање извршено је пре почетка специфичног логопедског третмана, док је друго тестирање урађено после завршеног третмана. У истраживању су коришћени следећи тестови: Тест за испитивање говорне развијености, Семантички тест и Граматика малишана. Резултати истраживања су показали да испитаници ...који су били обухваћени специфичним логопедским третманом су имали знатно боље резултате на примењеним тестовима језичких способности у поређењу са првом групом испитаника која нису била подвргнута логопедском третману.

Specific language disorders include primary speech and language disorder developing in intelligent children without hearing damaged and visible neural damage. The aim of the study is to determine the effect of speech therapy treatment in children diagnosed with a specific language disorder. Material and methods: A total of six subjects with a specific language development disorder were included in the sample. Three subjects had a specific speech therapy treatment program aimed at developing language skills, while the other three subjects were not covered by adequate speech therapy treatment. All subjects were tested twice. The first test was performed before the start of the specific speech therapy treatment, while the second test was performed after the end of the treatment. The following tests were used in the research: Test for testing speech development, Semantic test and Grammar of children. The results of the research showed that the subjects who were included in the specific sp...eech therapy treatment had significantly better results on the applied tests of language abilities compared to the first group of subjects who did not undergo speech therapy treatment.

Source:
2021, 1-49
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4781
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4781
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Симунић, Невена
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4781
AB  - Специфични језички поремећај подразумева поремећај развоја говора и језика који се развијају код деце очуване интелигенције, без оштећења слуха, видљиве церебралне патологије, емоционалних поремећаја или социјалне депривације. Циљ студије је утврђивање ефекта логопедског третмана код деце код којих је дијагностификован специфични језички поремећај. Материјал и методе: У узорак је укључено укупно шест испитаника са специфичним поремећајем развоја језика. Код три испитаника примењен је специфичан програм логопедског третмана који је био усмерен на развој језичких способности, док друга три испитаника нису била обухваћена адекватним логопедским третманом. Сви испитаници су тестирани два пута. Прво тестирање извршено је пре почетка специфичног логопедског третмана, док је друго тестирање урађено после завршеног третмана. У истраживању су коришћени следећи тестови: Тест за испитивање говорне развијености, Семантички тест и Граматика малишана. Резултати истраживања су показали да испитаници који су били обухваћени специфичним логопедским третманом су имали знатно боље резултате на примењеним тестовима језичких способности у поређењу са првом групом испитаника која нису била подвргнута логопедском третману.
AB  - Specific language disorders include primary speech and language disorder developing in intelligent children without hearing damaged and visible neural damage. The aim of the study is to determine the effect of speech therapy treatment in children diagnosed with a specific language disorder.
Material and methods: A total of six subjects with a specific language development disorder were included in the sample. Three subjects had a specific speech therapy treatment program aimed at developing language skills, while the other three subjects were not covered by adequate speech therapy treatment. All subjects were tested twice. The first test was performed before the start of the specific speech therapy treatment, while the second test was performed after the end of the treatment. The following tests were used in the research: Test for testing speech development, Semantic test and Grammar of children. The results of the research showed that the subjects who were included in the specific speech therapy treatment had significantly better results on the applied tests of language abilities compared to the first group of subjects who did not undergo speech therapy treatment.
T1  - Утицај логопедског третмана на развој експресивног језика код деце са специфичним jезичким поремећајем
EP  - 49
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4781
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Симунић, Невена",
year = "2021",
abstract = "Специфични језички поремећај подразумева поремећај развоја говора и језика који се развијају код деце очуване интелигенције, без оштећења слуха, видљиве церебралне патологије, емоционалних поремећаја или социјалне депривације. Циљ студије је утврђивање ефекта логопедског третмана код деце код којих је дијагностификован специфични језички поремећај. Материјал и методе: У узорак је укључено укупно шест испитаника са специфичним поремећајем развоја језика. Код три испитаника примењен је специфичан програм логопедског третмана који је био усмерен на развој језичких способности, док друга три испитаника нису била обухваћена адекватним логопедским третманом. Сви испитаници су тестирани два пута. Прво тестирање извршено је пре почетка специфичног логопедског третмана, док је друго тестирање урађено после завршеног третмана. У истраживању су коришћени следећи тестови: Тест за испитивање говорне развијености, Семантички тест и Граматика малишана. Резултати истраживања су показали да испитаници који су били обухваћени специфичним логопедским третманом су имали знатно боље резултате на примењеним тестовима језичких способности у поређењу са првом групом испитаника која нису била подвргнута логопедском третману., Specific language disorders include primary speech and language disorder developing in intelligent children without hearing damaged and visible neural damage. The aim of the study is to determine the effect of speech therapy treatment in children diagnosed with a specific language disorder.
Material and methods: A total of six subjects with a specific language development disorder were included in the sample. Three subjects had a specific speech therapy treatment program aimed at developing language skills, while the other three subjects were not covered by adequate speech therapy treatment. All subjects were tested twice. The first test was performed before the start of the specific speech therapy treatment, while the second test was performed after the end of the treatment. The following tests were used in the research: Test for testing speech development, Semantic test and Grammar of children. The results of the research showed that the subjects who were included in the specific speech therapy treatment had significantly better results on the applied tests of language abilities compared to the first group of subjects who did not undergo speech therapy treatment.",
title = "Утицај логопедског третмана на развој експресивног језика код деце са специфичним jезичким поремећајем",
pages = "49-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4781"
}
Симунић, Н.. (2021). Утицај логопедског третмана на развој експресивног језика код деце са специфичним jезичким поремећајем. , 1-49.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4781
Симунић Н. Утицај логопедског третмана на развој експресивног језика код деце са специфичним jезичким поремећајем. 2021;:1-49.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4781 .
Симунић, Невена, "Утицај логопедског третмана на развој експресивног језика код деце са специфичним jезичким поремећајем" (2021):1-49,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4781 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB