Приказ основних података о документу
Specifične smetnje u učenju
dc.creator | Buha, Nataša | |
dc.creator | Gligorović, Milica | |
dc.date.accessioned | 2022-09-23T07:51:09Z | |
dc.date.available | 2022-09-23T07:51:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-154-9 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4778 | |
dc.description.abstract | Pod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti, veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja, upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer, povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazumder, 2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status (Cai & Kalb, 2006). Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije (Svensson, 2011). | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.source | Specifične smetnje u učenju | sr |
dc.title | Specifične smetnje u učenju | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 247 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |