Приказ основних података о документу

dc.creatorBuha, Nataša
dc.creatorGligorović, Milica
dc.date.accessioned2022-09-23T07:51:09Z
dc.date.available2022-09-23T07:51:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-6203-154-9
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4778
dc.description.abstractPod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti, veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja, upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer, povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazumder, 2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status (Cai & Kalb, 2006). Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije (Svensson, 2011).sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.sourceSpecifične smetnje u učenjusr
dc.titleSpecifične smetnje u učenjusr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage247
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу