rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Specifične smetnje u učenju

Authorized Users Only
2021
Authors
Buha, Nataša
Gligorović, Milica
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Pod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti, veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja, upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer, povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazu...mder, 2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status (Cai & Kalb, 2006). Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije (Svensson, 2011).

Source:
Specifične smetnje u učenju, 2021, 1-247
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-154-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4778
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Buha, Nataša
AU  - Gligorović, Milica
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4778
AB  - Pod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti,
veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja
tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih
sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja,
upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu
aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama
u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem
smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju
obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih
znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja
raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za
sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer,
povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazumder,
2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja
kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava
i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status
(Cai & Kalb, 2006).
Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane
su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa
nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije
(Svensson, 2011).
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
T2  - Specifične smetnje u učenju
T1  - Specifične smetnje u učenju
EP  - 247
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778
ER  - 
@book{
author = "Buha, Nataša and Gligorović, Milica",
year = "2021",
abstract = "Pod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti,
veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja
tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih
sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja,
upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu
aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama
u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem
smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju
obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih
znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja
raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za
sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer,
povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazumder,
2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja
kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava
i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status
(Cai & Kalb, 2006).
Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane
su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa
nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije
(Svensson, 2011).",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Specifične smetnje u učenju",
title = "Specifične smetnje u učenju",
pages = "247-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778"
}
Buha, N.,& Gligorović, M.. (2021). Specifične smetnje u učenju. in Specifične smetnje u učenju
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 1-247.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778
Buha N, Gligorović M. Specifične smetnje u učenju. in Specifične smetnje u učenju. 2021;:1-247.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778 .
Buha, Nataša, Gligorović, Milica, "Specifične smetnje u učenju" in Specifične smetnje u učenju (2021):1-247,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB