Приказ основних података о документу

dc.creatorMirčić, Miomira
dc.date.accessioned2022-07-29T08:52:52Z
dc.date.available2022-07-29T08:52:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4730
dc.description.abstractЦиљ рада је да се утврде ставови средњошколаца према укључивању ученика са тешкоћама у развоју и инвалидитетом у редовну средњу стручну школу. Узорком је обухваћено 152 ученика који су подељени у две групе- ученици из медицинске школе 73 (48%) и ученици из средње туристичке школе 79 (52%). Истраживање је спроведено током јуна 2018. године у средњој медицинској школи ,,Др Миленко Хаџић“ и туристичкој школи у Нишу у одељењима прве, друге и треће године. У циљу процене ставова ученика средњих стручних школа према инклузивном образовању вршњака са тешкоћама у развоју и инвалидитетом коришћена је модификована верзија упитника „Мултидимензионална скала ставова према инклузивном образовању (Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES), Mahat, 2008). Резултати нашег истраживања су показали да су ставови према укључивању деце са тешкоћама у развоју углавном позитивни али с друге стране, више од половине испитаника сматра да њихови вршњаци са ометеношћу не могу да обављају посао за који се школују.sr
dc.description.abstractThe aim was to determine the attitude of students towards the inclusion of students with special needs and disabilities in mainstream secondary school. The sample comprises 152 students were divided into two groups-students from the School of Medicine 73 (48%) and students from the tourism high school 79 (52%). The survey was conducted in June 2018 in the secondary medical school ,, Dr Milenko Hadzic "and Tourism School in Nis in the departments of the first, second and third year. In order to assess the attitudes of students of vocational schools towards inclusive education peers with disabilities and disabled we used a modified version of the questionnaire Multidimensional Attitudes toward Inclusive Education Scale (MATIES, Mahat, 2008). The results of our study showed that attitudes towards inclusion of children with disabilities generally positive but on the other hand, more than half of respondents believe that their peers with disabilities cannot perform the job they are studying.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectставовиsr
dc.subjectсредња стручна школаsr
dc.subjectинклузијаsr
dc.subjectученици са тешкоћама у развоју и инвалидитетомsr
dc.subjectattitudessr
dc.subjectvocational schoolsr
dc.subjectinclusionsr
dc.subjectstudents with disabilities and disabledsr
dc.titleStavovi učenika srednjih tipičnih škola prema inkluziji vršnjaka sa teškoćama u razvoju i invaliditetomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage54
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4730
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу