Приказ основних података о документу

dc.creatorVasić, Ivana
dc.date.accessioned2022-07-29T08:47:55Z
dc.date.available2022-07-29T08:47:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4723
dc.description.abstractТретман кроз процесе образовања и професионалног оспособљавања представља важан фактор за његово успешно спровођење и значајно доприноси адекватној социјалној реинтеграцији бивших малолетних преступника. Аутор у овом раду наглашава важност коју процеси образовања и професионалног оспособљавања имају на ефикасност извршења васпитне мере. Предмет емпиријског истраживања јесте утврђивање и критичка анализа праксе образовања и професионалног оспособљавања штићеника у ВП-Дому Крушевац. У првом делу истраживања приказане су опште карактеристике и карактеристике третмана штићеника ВП-Дома Крушевац у последњих пет година који су добијени анализом Годишњих извештаја Дома у периоду од 2013-2017 године. У другом делу истраживања приказани су резултати који су добијени анализом скале ставова која је сачињена за потребе истраживања. Скалом је обухваћено 105 штићеника Дома. Резултати су показали да је у последњих пет година највише малолетника било са недовршеним образовањем (68%), 896 малолетника је било укључено у образовни процес, од којих је највећи број укључен у похађање основне школе (58,9%), затим средње школе (26,6%) и курсева (12,6%). Што се радног ангажовања тиче, штићеници су најангажованији унутар установе (41,2%). Резултати добијени анализом скале ставова показују да је већина штићеника укључена у неки вид образовања и професионалног оспособљавања (преко 70%) и имају умерено позитивне ставове према њима. Штићеници осуђени за кривично дело убиство и покушај убиства претежно су укључени у средње (46,2 %) и више образовање (15,4%) и из ове категорије је најмање неукључених у образовни процес (15,4%). Такође је добијено да већина штићеника са незавршеном основном и средњом школом настављају образовање у Дому.sr
dc.description.abstractEducational processes and professional training treatment contributes a lot, and represent very important factor for successful social reintegration of juvenile ex-offenders. In this paper author emphasizes the importance of educational processes and professional training treatment in efficiency of conducting educational measures. The subject of this empirical research was determination and critical analysis of educational processes and professional training treatment of ward of Juvenile Correction Institution Krusevac. The first part of research shows general characteristics and treatment characteristics of ward of Juvenile Correction Institution Krusevac in last five years, which were obtained from Annual reports of Juvenile Correction Institution in period from 2013. to 2017. Second part of the research shows the results obtained by analysis of attitude scale that was made for research purposes. 105 ward were evaluated using the attitude scale. The results have shown that in last 5 years the majority of juveniles had not finished education (68%), 896 juveniles were included in educational process, of which most were included in primary education (58,9%), followed by secondary education (26,6%), and courses (12,6%). Speaking about work engagement, ward were mostly work engaged inside the institution (41,2%). Results obtained by analysis of attitude scale showed that most of the ward were included in some kind of education and professional training (more than 70%) and that they had moderately positive attitude towards them. Ward convicted of murder or attempted murder were mostly included in secondary (46,2%) and high education (15,4%) and also this category of ward includes the least of those not included in education. The results also showed that most of the ward with not finished primary and secondary education continued their education in Juvenile Correction Institution Krusevac.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectобразовањеsr
dc.subjectпрофесионално оспособљавањеsr
dc.subjectрадsr
dc.subjectмалолетни преступнициsr
dc.subjecteducationsr
dc.subjectprofessional trainingsr
dc.subjectworksr
dc.subjectjuvenile offenderssr
dc.titleObrazovanje i profesionalno osposobljavanje štićenika vaspitno-popravnog doma Kruševacsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage88
dc.citation.spage2
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4723
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу