Приказ основних података о документу
Biblioterapija u školskom kontekstu
Bibliotherapy in a School Context
dc.creator | Đorđević, Mirjana | |
dc.creator | Glumbić, Nenad | |
dc.creator | Brojčin, Branislav | |
dc.date.accessioned | 2022-07-19T10:05:42Z | |
dc.date.available | 2022-07-19T10:05:42Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 0354-3293 | |
dc.identifier.issn | 2217-8082(eISSN) | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4705 | |
dc.description.abstract | Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao- cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon- tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju, govorimo o razvojnoj biblioterapiji. Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio- terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav- nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa učenicima. S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom, ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio- terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno primeren način. | sr |
dc.description.abstract | The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy. The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy, to present the results of research that indicate the effectiveness of its application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers and associates to opt for this technique. Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals to use it in order to help children face challenges in a developmentally appropriate manner. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica | sr |
dc.relation | Рад је финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, број уговора 451-03- 68/2022-14 од 17. 01. 2022 | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini | sr |
dc.subject | nastavnic | sr |
dc.subject | razvojna biblioterapija | sr |
dc.subject | upotreba knjige | sr |
dc.subject | teachers | sr |
dc.subject | developmental bibliotherapy | sr |
dc.subject | use of book | sr |
dc.title | Biblioterapija u školskom kontekstu | sr |
dc.title | Bibliotherapy in a School Context | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-NC-SA | sr |
dc.citation.epage | 283 | |
dc.citation.spage | 271 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/8573/gttitizt.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |