Biblioterapija u školskom kontekstu
Bibliotherapy in a School Context
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao-
cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima
se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon-
tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju,
govorimo o razvojnoj biblioterapiji.
Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio-
terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju
na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i
rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav-
nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa
učenicima.
S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom,
ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki
nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im
nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio-
terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti
povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako
bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno
primeren način.
The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome
the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is
applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy.
The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy,
to present the results of research that indicate the effectiveness of its
application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers
and associates to opt for this technique.
Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient
intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it
because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy
in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals
to use it in order to help children face challenges in a developmentally
appropriate manner.
Ključne reči:
nastavnic / razvojna biblioterapija / upotreba knjige / teachers / developmental bibliotherapy / use of bookIzvor:
Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini, 2022, 271-283Izdavač:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica
Finansiranje / projekti:
- Рад је финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, број уговора 451-03- 68/2022-14 од 17. 01. 2022
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Đorđević, Mirjana AU - Glumbić, Nenad AU - Brojčin, Branislav PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4705 AB - Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao- cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon- tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju, govorimo o razvojnoj biblioterapiji. Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio- terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav- nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa učenicima. S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom, ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio- terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno primeren način. AB - The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy. The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy, to present the results of research that indicate the effectiveness of its application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers and associates to opt for this technique. Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals to use it in order to help children face challenges in a developmentally appropriate manner. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica C3 - Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini T1 - Biblioterapija u školskom kontekstu T1 - Bibliotherapy in a School Context EP - 283 SP - 271 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 ER -
@conference{ author = "Đorđević, Mirjana and Glumbić, Nenad and Brojčin, Branislav", year = "2022", abstract = "Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao- cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon- tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju, govorimo o razvojnoj biblioterapiji. Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio- terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav- nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa učenicima. S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom, ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio- terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno primeren način., The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy. The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy, to present the results of research that indicate the effectiveness of its application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers and associates to opt for this technique. Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals to use it in order to help children face challenges in a developmentally appropriate manner.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica", journal = "Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini", title = "Biblioterapija u školskom kontekstu, Bibliotherapy in a School Context", pages = "283-271", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705" }
Đorđević, M., Glumbić, N.,& Brojčin, B.. (2022). Biblioterapija u školskom kontekstu. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica., 271-283. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705
Đorđević M, Glumbić N, Brojčin B. Biblioterapija u školskom kontekstu. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini. 2022;:271-283. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 .
Đorđević, Mirjana, Glumbić, Nenad, Brojčin, Branislav, "Biblioterapija u školskom kontekstu" in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini (2022):271-283, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 .