rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Biblioterapija u školskom kontekstu

Bibliotherapy in a School Context

Thumbnail
2022
gttitizt.pdf (9.017Mb)
Authors
Đorđević, Mirjana
Glumbić, Nenad
Brojčin, Branislav
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao- cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon- tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju, govorimo o razvojnoj biblioterapiji. Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio- terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav- nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa učenicima. S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom, ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio- terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno primeren način.
The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy. The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy, to present the results of research that indicate the effectiveness of its application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers and associates to opt for this technique. Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals to use it in order to help children face challenges in a developmentally appropriate manner.
Keywords:
nastavnic / razvojna biblioterapija / upotreba knjige / teachers / developmental bibliotherapy / use of book
Source:
Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini, 2022, 271-283
Publisher:
  • Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica
Funding / projects:
  • Рад је финансиран од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, број уговора 451-03- 68/2022-14 од 17. 01. 2022

ISSN: 0354-3293; 2217-8082(eISSN)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4705
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Đorđević, Mirjana
AU  - Glumbić, Nenad
AU  - Brojčin, Branislav
PY  - 2022
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4705
AB  - Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao-
cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima
se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon-
tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju,
govorimo o razvojnoj biblioterapiji.
Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio-
terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju
na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i
rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav-
nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa
učenicima.
S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom,
ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki
nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im
nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio-
terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti
povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako
bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno
primeren način.
AB  - The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome
the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is
applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy.
The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy,
to present the results of research that indicate the effectiveness of its
application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers
and associates to opt for this technique.
Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient
intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it
because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy
in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals
to use it in order to help children face challenges in a developmentally
appropriate manner.
PB  - Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica
C3  - Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini
T1  - Biblioterapija u školskom kontekstu
T1  - Bibliotherapy in a School Context
EP  - 283
SP  - 271
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705
ER  - 
@conference{
author = "Đorđević, Mirjana and Glumbić, Nenad and Brojčin, Branislav",
year = "2022",
abstract = "Cilj biblioterapije je pružanje pomoći čitao-
cu da kroz knjigu razume i prebrodi poteškoće sa kojima
se susreće. Ona se može primenjivati u različitim kon-
tekstima. Ukoliko se primenjuje u školskom okruženju,
govorimo o razvojnoj biblioterapiji.
Cilj ovog rada je da se opišu osnovne faze razvojne biblio-
terapije, predstave rezultati istraživanja koji ukazuju
na efikasnost njene primene u školskom kontekstu, kao i
rezultati istraživanja koji govore o sklonosti nastav-
nika i saradnika da se opredele za ovu tehniku u radu sa
učenicima.
S obzirom na to da se ova tehnika smatra jednostavnom,
ekonomičnom i efikasnom intervencijom, a da se neki
nastavnici i saradnici ne usuđuju da je primenjuju jer im
nedostaju potrebna znanja i veštine, uključivanje biblio-
terapije u fakultetske programe obuke moglo bi doprineti
povećanoj spremnosti profesionalaca da je koriste kako
bi pomogli učenicima da se suoče sa izazovima na razvojno
primeren način., The goal of bibliotherapy is to use a book to help the reader understand and overcome
the difficulties he or she is facing. It can be applied in different contexts. If it is
applied in a school environment, we are talking about developmental bibliotherapy.
The aim of this paper is to describe the basic stages of developmental bibliotherapy,
to present the results of research that indicate the effectiveness of its
application, as well as the results of research that refer to the inclination of teachers
and associates to opt for this technique.
Given that this technique is considered to be a simple, cost-effective, and efficient
intervention, and that some teachers and associates do not venture to apply it
because they lack the necessary knowledge and skills, the inclusion of bibliotherapy
in college training programs could contribute to the increased readiness of professionals
to use it in order to help children face challenges in a developmentally
appropriate manner.",
publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica",
journal = "Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini",
title = "Biblioterapija u školskom kontekstu, Bibliotherapy in a School Context",
pages = "283-271",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705"
}
Đorđević, M., Glumbić, N.,& Brojčin, B.. (2022). Biblioterapija u školskom kontekstu. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini
Filozofski fakultet Univerziteta u Prištini Kosovska Mitrovica., 271-283.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705
Đorđević M, Glumbić N, Brojčin B. Biblioterapija u školskom kontekstu. in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini. 2022;:271-283.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 .
Đorđević, Mirjana, Glumbić, Nenad, Brojčin, Branislav, "Biblioterapija u školskom kontekstu" in Zbornik radova Filozofskog fakulteta Univerziteta u Prištini (2022):271-283,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4705 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB