Приказ основних података о документу

Use of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing children

dc.creatorGajović, Milkica
dc.date.accessioned2022-07-18T12:28:25Z
dc.date.available2022-07-18T12:28:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4697
dc.description.abstractГлува и наглува деца у свом изражавању и комуникацији користе говорни, писани и знаковни језик. Чуло слуха представља значајан сегмент дечјег развоја из ког проистиче функција слушања. Општи циљ истраживања је утврдити употребу и разумевањe питања и упитних речи у писаном изразу и знаковном језику код глувих и наглувих ученика. Узорак су чинили ученици основне школе „Стефан Дечански“ у Београду и „Радивој Поповић“ у Земуну, њих 27. Ученици су били узраста од четврог до седмог разреда. У истраживању је коришћен сегмент из Језичког корпуса за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) - Постављање питања и одговарање на питања. Коришћена је и Листа упитних речи (Димић, Исаковић и Ковачевић, 2009). Уочени су бољи резултати при употреби и разумевању питања у оквиру знаковног језика. Ученици су боље одговарали на питања, него што су постављали питања на задате одговоре.Добијени резултати су приказани путем табела и дескриптивно.sr
dc.description.abstractDeaf and hard on hearing children in their language in addition used speech, written form and sign language. The sense of hearing is an important segment of child development from which derives a function of listening The aim of this study was to evaluate the use and understanding of questions and interrogative words within the scope of wrriten and sign language in deaf children. The semple consisted od deaf students in school „Stefan Decanski“ in Belgrade and „Radivoj Popovic“ in Zemun, the 27 of them. The students attending grades four to seven. In this research we used segment from Language corpus for evaluation lexical-stile specifics (Dimic & Isakovic, 2003) – Asking questions and answering. We used List interrogative words (Dimic, Isakovic & Kovacevic, 2009). Better results were observed in the use and and understanding of questions in the use of sign language. Students responded better to questions than asked questions for specific answers. The results are presented in tabular and descriptive.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectпитањаsr
dc.subjectупитне речиsr
dc.subjectписани израз и знаковни језикsr
dc.subjectглуви и наглуви ученициsr
dc.subjectquestionssr
dc.subjectinterrogative wordssr
dc.subjectwritten and sign languagesr
dc.subjectdeaf and hard on hearing childrensr
dc.titleUpotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenikasr
dc.titleUse of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing childrensr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage61
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу