Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika
Use of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing children
Само за регистроване кориснике
2018
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Глува и наглува деца у свом изражавању и комуникацији користе говорни, писани и знаковни језик. Чуло слуха представља значајан сегмент дечјег развоја из ког проистиче функција слушања.
Општи циљ истраживања је утврдити употребу и разумевањe питања и упитних речи у писаном изразу и знаковном језику код глувих и наглувих ученика.
Узорак су чинили ученици основне школе „Стефан Дечански“ у Београду и „Радивој Поповић“ у Земуну, њих 27. Ученици су били узраста од четврог до седмог разреда.
У истраживању је коришћен сегмент из Језичког корпуса за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) - Постављање питања и одговарање на питања. Коришћена је и Листа упитних речи (Димић, Исаковић и Ковачевић, 2009).
Уочени су бољи резултати при употреби и разумевању питања у оквиру знаковног језика. Ученици су боље одговарали на питања, него што су постављали питања на задате одговоре.Добијени резултати су приказани путем табела и дескриптивно.
Deaf and hard on hearing children in their language in addition used speech, written form and sign language.
The sense of hearing is an important segment of child development from which derives a function of listening The aim of this study was to evaluate the use and understanding of questions and interrogative words within the scope of wrriten and sign language in deaf children.
The semple consisted od deaf students in school „Stefan Decanski“ in Belgrade and „Radivoj Popovic“ in Zemun, the 27 of them. The students attending grades four to seven.
In this research we used segment from Language corpus for evaluation lexical-stile specifics (Dimic & Isakovic, 2003) – Asking questions and answering. We used List interrogative words (Dimic, Isakovic & Kovacevic, 2009).
Better results were observed in the use and and understanding of questions in the use of sign language. Students responded better to questions than asked questions for specific answers.
The results are presented in tabu...lar and descriptive.
Кључне речи:
питања / упитне речи / писани израз и знаковни језик / глуви и наглуви ученици / questions / interrogative words / written and sign language / deaf and hard on hearing childrenИзвор:
2018, 4-61Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Gajović, Milkica PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4697 AB - Глува и наглува деца у свом изражавању и комуникацији користе говорни, писани и знаковни језик. Чуло слуха представља значајан сегмент дечјег развоја из ког проистиче функција слушања. Општи циљ истраживања је утврдити употребу и разумевањe питања и упитних речи у писаном изразу и знаковном језику код глувих и наглувих ученика. Узорак су чинили ученици основне школе „Стефан Дечански“ у Београду и „Радивој Поповић“ у Земуну, њих 27. Ученици су били узраста од четврог до седмог разреда. У истраживању је коришћен сегмент из Језичког корпуса за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) - Постављање питања и одговарање на питања. Коришћена је и Листа упитних речи (Димић, Исаковић и Ковачевић, 2009). Уочени су бољи резултати при употреби и разумевању питања у оквиру знаковног језика. Ученици су боље одговарали на питања, него што су постављали питања на задате одговоре.Добијени резултати су приказани путем табела и дескриптивно. AB - Deaf and hard on hearing children in their language in addition used speech, written form and sign language. The sense of hearing is an important segment of child development from which derives a function of listening The aim of this study was to evaluate the use and understanding of questions and interrogative words within the scope of wrriten and sign language in deaf children. The semple consisted od deaf students in school „Stefan Decanski“ in Belgrade and „Radivoj Popovic“ in Zemun, the 27 of them. The students attending grades four to seven. In this research we used segment from Language corpus for evaluation lexical-stile specifics (Dimic & Isakovic, 2003) – Asking questions and answering. We used List interrogative words (Dimic, Isakovic & Kovacevic, 2009). Better results were observed in the use and and understanding of questions in the use of sign language. Students responded better to questions than asked questions for specific answers. The results are presented in tabular and descriptive. T1 - Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika T1 - Use of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing children EP - 61 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697 ER -
@mastersthesis{ author = "Gajović, Milkica", year = "2018", abstract = "Глува и наглува деца у свом изражавању и комуникацији користе говорни, писани и знаковни језик. Чуло слуха представља значајан сегмент дечјег развоја из ког проистиче функција слушања. Општи циљ истраживања је утврдити употребу и разумевањe питања и упитних речи у писаном изразу и знаковном језику код глувих и наглувих ученика. Узорак су чинили ученици основне школе „Стефан Дечански“ у Београду и „Радивој Поповић“ у Земуну, њих 27. Ученици су били узраста од четврог до седмог разреда. У истраживању је коришћен сегмент из Језичког корпуса за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) - Постављање питања и одговарање на питања. Коришћена је и Листа упитних речи (Димић, Исаковић и Ковачевић, 2009). Уочени су бољи резултати при употреби и разумевању питања у оквиру знаковног језика. Ученици су боље одговарали на питања, него што су постављали питања на задате одговоре.Добијени резултати су приказани путем табела и дескриптивно., Deaf and hard on hearing children in their language in addition used speech, written form and sign language. The sense of hearing is an important segment of child development from which derives a function of listening The aim of this study was to evaluate the use and understanding of questions and interrogative words within the scope of wrriten and sign language in deaf children. The semple consisted od deaf students in school „Stefan Decanski“ in Belgrade and „Radivoj Popovic“ in Zemun, the 27 of them. The students attending grades four to seven. In this research we used segment from Language corpus for evaluation lexical-stile specifics (Dimic & Isakovic, 2003) – Asking questions and answering. We used List interrogative words (Dimic, Isakovic & Kovacevic, 2009). Better results were observed in the use and and understanding of questions in the use of sign language. Students responded better to questions than asked questions for specific answers. The results are presented in tabular and descriptive.", title = "Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika, Use of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing children", pages = "61-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697" }
Gajović, M.. (2018). Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika. , 4-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697
Gajović M. Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika. 2018;:4-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697 .
Gajović, Milkica, "Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika" (2018):4-61, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697 .