rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika

Use of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing children

Authorized Users Only
2018
Authors
Gajović, Milkica
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Глува и наглува деца у свом изражавању и комуникацији користе говорни, писани и знаковни језик. Чуло слуха представља значајан сегмент дечјег развоја из ког проистиче функција слушања. Општи циљ истраживања је утврдити употребу и разумевањe питања и упитних речи у писаном изразу и знаковном језику код глувих и наглувих ученика. Узорак су чинили ученици основне школе „Стефан Дечански“ у Београду и „Радивој Поповић“ у Земуну, њих 27. Ученици су били узраста од четврог до седмог разреда. У истраживању је коришћен сегмент из Језичког корпуса за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) - Постављање питања и одговарање на питања. Коришћена је и Листа упитних речи (Димић, Исаковић и Ковачевић, 2009). Уочени су бољи резултати при употреби и разумевању питања у оквиру знаковног језика. Ученици су боље одговарали на питања, него што су постављали питања на задате одговоре.Добијени резултати су приказани путем табела и дескриптивно.
Deaf and hard on hearing children in their language in addition used speech, written form and sign language. The sense of hearing is an important segment of child development from which derives a function of listening The aim of this study was to evaluate the use and understanding of questions and interrogative words within the scope of wrriten and sign language in deaf children. The semple consisted od deaf students in school „Stefan Decanski“ in Belgrade and „Radivoj Popovic“ in Zemun, the 27 of them. The students attending grades four to seven. In this research we used segment from Language corpus for evaluation lexical-stile specifics (Dimic & Isakovic, 2003) – Asking questions and answering. We used List interrogative words (Dimic, Isakovic & Kovacevic, 2009). Better results were observed in the use and and understanding of questions in the use of sign language. Students responded better to questions than asked questions for specific answers. The results are presented in tabu...lar and descriptive.

Keywords:
питања / упитне речи / писани израз и знаковни језик / глуви и наглуви ученици / questions / interrogative words / written and sign language / deaf and hard on hearing children
Source:
2018, 4-61
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4697
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Gajović, Milkica
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4697
AB  - Глува и наглува деца у свом изражавању и комуникацији користе говорни, писани и знаковни језик. Чуло слуха представља значајан сегмент дечјег развоја из ког проистиче функција слушања.
Општи циљ истраживања је утврдити употребу и разумевањe питања и упитних речи у писаном изразу и знаковном језику код глувих и наглувих ученика.
Узорак су чинили ученици основне школе „Стефан Дечански“ у Београду и „Радивој Поповић“ у Земуну, њих 27. Ученици су били узраста од четврог до седмог разреда.
У истраживању је коришћен сегмент из Језичког корпуса за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) - Постављање питања и одговарање на питања. Коришћена је и Листа упитних речи (Димић, Исаковић и Ковачевић, 2009).
Уочени су бољи резултати при употреби  и разумевању питања у оквиру знаковног језика. Ученици су боље одговарали на питања, него што су постављали питања на задате одговоре.Добијени резултати су приказани путем табела и дескриптивно.
AB  - Deaf and hard on hearing children in their language in addition used speech, written form and sign language.
The sense of hearing is an important segment of child development from which derives a function of listening The aim of this study was to evaluate the use and understanding of questions and interrogative words within the scope of wrriten and sign language in deaf children.
The semple consisted od deaf students in school „Stefan Decanski“ in Belgrade and „Radivoj Popovic“ in Zemun, the 27 of them. The students attending grades four to seven.
In this research we used segment from Language corpus for evaluation lexical-stile specifics (Dimic & Isakovic, 2003) – Asking questions and answering. We used List interrogative words (Dimic, Isakovic & Kovacevic, 2009).
Better results were observed in the use and and understanding of questions in the use of sign language. Students responded better to questions than asked questions for specific answers.
The results are presented in tabular and descriptive.
T1  - Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika
T1  - Use of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing children
EP  - 61
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Gajović, Milkica",
year = "2018",
abstract = "Глува и наглува деца у свом изражавању и комуникацији користе говорни, писани и знаковни језик. Чуло слуха представља значајан сегмент дечјег развоја из ког проистиче функција слушања.
Општи циљ истраживања је утврдити употребу и разумевањe питања и упитних речи у писаном изразу и знаковном језику код глувих и наглувих ученика.
Узорак су чинили ученици основне школе „Стефан Дечански“ у Београду и „Радивој Поповић“ у Земуну, њих 27. Ученици су били узраста од четврог до седмог разреда.
У истраживању је коришћен сегмент из Језичког корпуса за процену лексичко – стилских специфичности (Димић и Исаковић, 2003) - Постављање питања и одговарање на питања. Коришћена је и Листа упитних речи (Димић, Исаковић и Ковачевић, 2009).
Уочени су бољи резултати при употреби  и разумевању питања у оквиру знаковног језика. Ученици су боље одговарали на питања, него што су постављали питања на задате одговоре.Добијени резултати су приказани путем табела и дескриптивно., Deaf and hard on hearing children in their language in addition used speech, written form and sign language.
The sense of hearing is an important segment of child development from which derives a function of listening The aim of this study was to evaluate the use and understanding of questions and interrogative words within the scope of wrriten and sign language in deaf children.
The semple consisted od deaf students in school „Stefan Decanski“ in Belgrade and „Radivoj Popovic“ in Zemun, the 27 of them. The students attending grades four to seven.
In this research we used segment from Language corpus for evaluation lexical-stile specifics (Dimic & Isakovic, 2003) – Asking questions and answering. We used List interrogative words (Dimic, Isakovic & Kovacevic, 2009).
Better results were observed in the use and and understanding of questions in the use of sign language. Students responded better to questions than asked questions for specific answers.
The results are presented in tabular and descriptive.",
title = "Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika, Use of questions and interrogative words in written and sign language working with deaf and hard of hearing children",
pages = "61-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697"
}
Gajović, M.. (2018). Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika. , 4-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697
Gajović M. Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika. 2018;:4-61.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697 .
Gajović, Milkica, "Upotreba pitanja i upitnih reči u pisanom izrazu i znakovnom jeziku kod gluvih i nagluvih učenika" (2018):4-61,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4697 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB