rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stilovi učenja i poučavanja kod gluvih i nagluvih

Authorized Users Only
2018
Authors
Đukić, Nerandža
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Стилови учења се односе на способност људи да усвајају информације и уче на различите начине. Такође се указује и на потребу да ученици упознају сопствени стил учења, јер, као што је познато, боље познавање себе – својих јаких страна – омогућава ученику да их користи у превладавању слабости у школском учењу, да у целини оствари већи школски успех. Отуда се посебно наглашава важност познавања сопственог – јединственог стила учења као кључног фактора успешног учења. Општи циљ истраживања јесте да се утврде стилови учења и поучавања код деце која похађају редовну основну школу и школу за оштећене слухом-наглуве. Узорак истраживања чинило је 30 испитаника, односно 15 учитеља и наставника који предају у редовној школи и 15 дефектолога који предају у школи за глуве и наглуве. За потребе истраживања дизајниран је посебан упитник који се односио на утврђивање стилова учења и поучавања. Упитник се састојао од 10 питања. Коришћена је и Листа снимања атмосфере у учионици преузета из Приручника ...за самовредновање и вредновање рада школе. Резултати истраживања указују да постоји разлика у стиловима учења и поучавања наставника и дефектолога у односу на тип школе у којој раде и у односу на разред у којем предају.

Learning refers to cognitive processes. Its essential point is that it is a process thatleads to some changes. The term learning styles refers to how different people adopt and learn information in different ways. It also point to the need for students to learn their own learning syle, because, as is known, a better knowledge of oneself – its strong sides – enables the student to use them to overcome the weaknesses in school learning, and to achive greater school success overall. Hence, the importance of knowing one’s own – a unique style as a key factor for successful learning is particulary emphasized. The overall aim of the research is to determine the learning and teaching styles of children attending regular primary school and school for hearing impaired. The survey sample consisted of 30 respondents, ie 15 teachers who teach in the regular school and 15 defectologists who teach in the school for deaf and hearing impaired. For the research needs, a special questionnaire was dev...oted to indentifying learning and teaching styles. The questionnaire consisted of 10 questions. The Recruiting List of the atmosphere in the classroom was taken from the Handbook for Self-Evaluation and Evaluation of School work. The results of the research indicate that there is a difference in the learning and teaching styles of teachers and defectologists in relation to the type of school in which they work and in relation to the class in which they teach.

Keywords:
стилови учења / глуви и наглуви / редовна школа / школа за оштећене слухом / learning styles / deaf and hearing impaired / regular school / school for hearing disabilities
Source:
2018, 5-92
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4695
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4695
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Đukić, Nerandža
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4695
AB  - Стилови учења се односе на способност људи да усвајају информације и уче на различите начине. Такође се указује и на потребу да ученици упознају сопствени стил учења, јер, као што је познато, боље познавање себе – својих јаких страна – омогућава ученику да их користи у превладавању слабости у школском учењу, да у целини оствари већи школски успех. Отуда се посебно наглашава важност познавања сопственог – јединственог стила учења као кључног фактора успешног учења.
Општи циљ истраживања јесте да се утврде стилови учења и поучавања код деце која похађају редовну основну школу и школу за оштећене слухом-наглуве.
Узорак истраживања чинило је 30 испитаника, односно 15 учитеља и наставника који предају у редовној школи и 15 дефектолога који предају у школи за глуве и наглуве. За потребе истраживања дизајниран је посебан упитник који се односио на утврђивање стилова учења и поучавања. Упитник се састојао од 10 питања. Коришћена је и Листа снимања атмосфере у учионици преузета из Приручника за самовредновање и вредновање рада школе. Резултати истраживања указују да постоји разлика у стиловима учења и поучавања наставника и дефектолога у односу на тип школе у којој раде и у односу на разред у којем предају.
AB  - Learning refers to cognitive processes. Its essential point is that it is a process thatleads to some changes. The term learning styles refers to how different people adopt and learn information in different ways. It also point to the need for students to learn their own learning syle, because, as is known, a better knowledge of oneself – its strong sides – enables the student to use them to overcome the weaknesses in  school learning, and to achive greater school success overall. Hence, the importance of knowing one’s own – a unique style as a key factor for successful learning is particulary emphasized.
The overall aim of the research is to determine the learning and teaching styles of children attending regular primary school and school for hearing impaired.
The survey sample consisted of 30 respondents, ie 15 teachers who teach in the regular school and 15 defectologists who teach in the school for deaf and hearing impaired. For the research needs, a special questionnaire was devoted to indentifying learning and teaching styles. The questionnaire consisted of 10 questions. The Recruiting List of the atmosphere in the classroom was taken from the Handbook for Self-Evaluation and Evaluation of School work. The results of the research indicate that there is a difference in the learning and teaching styles of teachers and defectologists in relation to the type of school in which they work and in relation to the class in which they teach.
T1  - Stilovi učenja i poučavanja kod gluvih i nagluvih
EP  - 92
SP  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4695
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Đukić, Nerandža",
year = "2018",
abstract = "Стилови учења се односе на способност људи да усвајају информације и уче на различите начине. Такође се указује и на потребу да ученици упознају сопствени стил учења, јер, као што је познато, боље познавање себе – својих јаких страна – омогућава ученику да их користи у превладавању слабости у школском учењу, да у целини оствари већи школски успех. Отуда се посебно наглашава важност познавања сопственог – јединственог стила учења као кључног фактора успешног учења.
Општи циљ истраживања јесте да се утврде стилови учења и поучавања код деце која похађају редовну основну школу и школу за оштећене слухом-наглуве.
Узорак истраживања чинило је 30 испитаника, односно 15 учитеља и наставника који предају у редовној школи и 15 дефектолога који предају у школи за глуве и наглуве. За потребе истраживања дизајниран је посебан упитник који се односио на утврђивање стилова учења и поучавања. Упитник се састојао од 10 питања. Коришћена је и Листа снимања атмосфере у учионици преузета из Приручника за самовредновање и вредновање рада школе. Резултати истраживања указују да постоји разлика у стиловима учења и поучавања наставника и дефектолога у односу на тип школе у којој раде и у односу на разред у којем предају., Learning refers to cognitive processes. Its essential point is that it is a process thatleads to some changes. The term learning styles refers to how different people adopt and learn information in different ways. It also point to the need for students to learn their own learning syle, because, as is known, a better knowledge of oneself – its strong sides – enables the student to use them to overcome the weaknesses in  school learning, and to achive greater school success overall. Hence, the importance of knowing one’s own – a unique style as a key factor for successful learning is particulary emphasized.
The overall aim of the research is to determine the learning and teaching styles of children attending regular primary school and school for hearing impaired.
The survey sample consisted of 30 respondents, ie 15 teachers who teach in the regular school and 15 defectologists who teach in the school for deaf and hearing impaired. For the research needs, a special questionnaire was devoted to indentifying learning and teaching styles. The questionnaire consisted of 10 questions. The Recruiting List of the atmosphere in the classroom was taken from the Handbook for Self-Evaluation and Evaluation of School work. The results of the research indicate that there is a difference in the learning and teaching styles of teachers and defectologists in relation to the type of school in which they work and in relation to the class in which they teach.",
title = "Stilovi učenja i poučavanja kod gluvih i nagluvih",
pages = "92-5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4695"
}
Đukić, N.. (2018). Stilovi učenja i poučavanja kod gluvih i nagluvih. , 5-92.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4695
Đukić N. Stilovi učenja i poučavanja kod gluvih i nagluvih. 2018;:5-92.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4695 .
Đukić, Nerandža, "Stilovi učenja i poučavanja kod gluvih i nagluvih" (2018):5-92,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4695 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB