rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uticaj praksije muskulature lica na razvoj artikulacije gluve dece mlađeg školskog uzrasta

The influence of facial musculoskeletal practice on the development of articulation of deaf children of young school age

Authorized Users Only
2018
Authors
Stanojević, Nikola
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Праксија је вољна усмерена активност у области покрета и говора. Један од најважнијих предуслова за развој говора је нормалан развој чула слуха. Покрет је елементарни вид сваке психомоторне активности и он омогућава извођење психомоторног чина. Праксијом се извршавају сви садржаји осећања и мисли у намери да се саопште другоме или да се остваре активностима тела и екстремитета. Предмет овог истраживања jе утицај способности извођења покрета мускулатуре лица на развој артикулације глуве деце млађег школског узраста. Циљ истраживања једа се утврди да ли орална праксија (праксија лица) утиче на коректан изговор гласова код глуве деце. Испитивали смо да ли је орална праксија боља код деце која чују, да ли је орална праксија боља код дечака него код девојчица, да ли орална праксија утиче на изговор вокала, плозива, фрикатива и полувокала код глуве деце и да ли дужина рехабилитације глуве деце утиче на оралну праксију. У истраживању је учествовало 40 испитаника млађег школског узраста (I,... II, III и IV разред) оба пола, распоређени у две групе по 20. Прву групу чине деца са обостраним оштећењем слуха од преко 90дБ, док контролну групу чине деца типичне популацује, млађег школског узраста. Добијени резултати показују да постоји статистички значајна разлика у оралној праксији између глуве деце и деце која чују, односно деце типичне популације. Резултати у односу на остале постављене хипотезе, да пол испитаника утиче на оралну праксију, да орална праксија утиче на изговор вокала, фрикатива, плозива и полувокала и да дужина рехабилитације глуве деце утиче на оралну праксију, су показали да нема статистичких значајности између испитиваних група.

Praksia is a volunteer-oriented activity in the field of movement and speech. One of the most important preconditions for speech development is the normal development of hearing senses. Movement is the elemental form of any psychomotor activity and it enables the performance of a psychomotor act. Praksia performs all the contents of feelings and thoughts in order to communicate to others or to achieve the activities of the body and extremities. The subject of this study was the ability to perform the movement of facial musculature on the development of the articulation of deaf children of the younger school age. The aim of the study was to determine whether oral practice (face-to-face) influences the correct pronunciation of voices in deaf children. We examined whether oral praksia is better for children who are hearing. We examined whether oral praksia is better in boys than in girls, does oral practice affect the vocal, plague, friwative and semi-limb excuse in deaf children and wh...ether the length of rehabilitation of deaf children influences oral practice. The research involved 40 respondents of the younger school age (1st, 2nd, 3rd and 4th grade) of the different sex, divided into two groups of 20. The first group consists of deaf children, the second group is a control group consisting of children of a typical population. Our research results show that there is a statistically significant difference in oral praksia between deaf children and hearing children, or children of the typical population in favor of these children. Results in relation to other hypotheses, whether polycontacts affect oral praksia, whether oral praksia influences the vocal, frikative, plowing, and semiaVocal pronunciation, and whether the length of rehabilitation of deaf children influences oral praksia has shown that there is no statistical significance between examined groups.

Keywords:
праксија / покрет / артикулација / глува деца млађег школског узраста / praksia / movement / articulation / deaf children of the younger school age
Source:
2018, 5-60
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4693
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4693
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Stanojević, Nikola
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4693
AB  - Праксија је вољна усмерена активност у области покрета и говора. Један од најважнијих предуслова за развој говора је нормалан развој чула слуха. Покрет је елементарни вид сваке психомоторне активности и он омогућава извођење психомоторног чина. Праксијом се извршавају сви садржаји осећања и мисли у намери да се саопште другоме или да се остваре активностима тела и екстремитета.
Предмет  овог истраживања jе утицај способности извођења покрета мускулатуре лица на развој артикулације глуве деце млађег школског узраста.
Циљ истраживања једа се утврди да ли орална праксија (праксија лица) утиче на коректан изговор гласова код глуве деце. Испитивали смо да ли је орална праксија боља код деце која чују, да ли је орална праксија боља код дечака него код девојчица, да ли орална праксија утиче на изговор вокала, плозива, фрикатива и полувокала код глуве деце и да ли дужина рехабилитације глуве деце утиче на оралну праксију. У истраживању је учествовало 40 испитаника млађег школског узраста (I, II, III и IV разред) оба пола, распоређени у две групе по 20. Прву групу чине деца са обостраним оштећењем слуха од преко 90дБ, док контролну групу чине деца типичне популацује, млађег школског узраста.
Добијени резултати показују да постоји статистички значајна разлика у оралној праксији између глуве деце и деце која чују, односно деце типичне популације.
Резултати у односу на остале постављене хипотезе, да пол испитаника  утиче на оралну праксију, да орална праксија утиче на изговор вокала, фрикатива, плозива и полувокала и да дужина рехабилитације глуве деце утиче на оралну праксију, су показали да нема статистичких значајности између испитиваних група.
AB  - Praksia is a volunteer-oriented activity in the field of movement and speech. One of the most important preconditions for speech development is the normal development of hearing senses. Movement is the elemental form of any psychomotor activity and it enables the performance of a psychomotor act. Praksia performs all the contents of feelings and thoughts in order to communicate to others or to achieve the activities of the body and extremities.
The subject of this study was the ability to perform the movement of facial musculature on the development of the articulation of deaf children of the younger school age.
The aim of the study was to determine whether oral practice (face-to-face) influences the correct pronunciation of voices in deaf children. We examined whether oral praksia is better for children who are hearing. We examined whether oral praksia is better in boys than in girls, does oral practice affect the vocal, plague, friwative and semi-limb excuse in deaf children and whether the length of rehabilitation of deaf children influences oral practice. The research involved 40 respondents of the younger school age (1st, 2nd, 3rd and 4th grade) of the different sex, divided into two groups of 20. The first group consists of deaf children, the second group is a control group consisting of children of a typical population.
Our research results show that there is a statistically significant difference in oral praksia between deaf children and hearing children, or children of the typical population in favor of these children. Results in relation to other hypotheses, whether polycontacts affect oral praksia, whether oral praksia influences the vocal, frikative, plowing, and semiaVocal pronunciation, and whether the length of rehabilitation of deaf children influences oral praksia has shown that there is no statistical significance between examined groups.
T1  - Uticaj praksije muskulature lica na razvoj artikulacije gluve dece mlađeg školskog uzrasta
T1  - The influence of facial musculoskeletal practice on the development of articulation of deaf children of young school age
EP  - 60
SP  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4693
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Stanojević, Nikola",
year = "2018",
abstract = "Праксија је вољна усмерена активност у области покрета и говора. Један од најважнијих предуслова за развој говора је нормалан развој чула слуха. Покрет је елементарни вид сваке психомоторне активности и он омогућава извођење психомоторног чина. Праксијом се извршавају сви садржаји осећања и мисли у намери да се саопште другоме или да се остваре активностима тела и екстремитета.
Предмет  овог истраживања jе утицај способности извођења покрета мускулатуре лица на развој артикулације глуве деце млађег школског узраста.
Циљ истраживања једа се утврди да ли орална праксија (праксија лица) утиче на коректан изговор гласова код глуве деце. Испитивали смо да ли је орална праксија боља код деце која чују, да ли је орална праксија боља код дечака него код девојчица, да ли орална праксија утиче на изговор вокала, плозива, фрикатива и полувокала код глуве деце и да ли дужина рехабилитације глуве деце утиче на оралну праксију. У истраживању је учествовало 40 испитаника млађег школског узраста (I, II, III и IV разред) оба пола, распоређени у две групе по 20. Прву групу чине деца са обостраним оштећењем слуха од преко 90дБ, док контролну групу чине деца типичне популацује, млађег школског узраста.
Добијени резултати показују да постоји статистички значајна разлика у оралној праксији између глуве деце и деце која чују, односно деце типичне популације.
Резултати у односу на остале постављене хипотезе, да пол испитаника  утиче на оралну праксију, да орална праксија утиче на изговор вокала, фрикатива, плозива и полувокала и да дужина рехабилитације глуве деце утиче на оралну праксију, су показали да нема статистичких значајности између испитиваних група., Praksia is a volunteer-oriented activity in the field of movement and speech. One of the most important preconditions for speech development is the normal development of hearing senses. Movement is the elemental form of any psychomotor activity and it enables the performance of a psychomotor act. Praksia performs all the contents of feelings and thoughts in order to communicate to others or to achieve the activities of the body and extremities.
The subject of this study was the ability to perform the movement of facial musculature on the development of the articulation of deaf children of the younger school age.
The aim of the study was to determine whether oral practice (face-to-face) influences the correct pronunciation of voices in deaf children. We examined whether oral praksia is better for children who are hearing. We examined whether oral praksia is better in boys than in girls, does oral practice affect the vocal, plague, friwative and semi-limb excuse in deaf children and whether the length of rehabilitation of deaf children influences oral practice. The research involved 40 respondents of the younger school age (1st, 2nd, 3rd and 4th grade) of the different sex, divided into two groups of 20. The first group consists of deaf children, the second group is a control group consisting of children of a typical population.
Our research results show that there is a statistically significant difference in oral praksia between deaf children and hearing children, or children of the typical population in favor of these children. Results in relation to other hypotheses, whether polycontacts affect oral praksia, whether oral praksia influences the vocal, frikative, plowing, and semiaVocal pronunciation, and whether the length of rehabilitation of deaf children influences oral praksia has shown that there is no statistical significance between examined groups.",
title = "Uticaj praksije muskulature lica na razvoj artikulacije gluve dece mlađeg školskog uzrasta, The influence of facial musculoskeletal practice on the development of articulation of deaf children of young school age",
pages = "60-5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4693"
}
Stanojević, N.. (2018). Uticaj praksije muskulature lica na razvoj artikulacije gluve dece mlađeg školskog uzrasta. , 5-60.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4693
Stanojević N. Uticaj praksije muskulature lica na razvoj artikulacije gluve dece mlađeg školskog uzrasta. 2018;:5-60.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4693 .
Stanojević, Nikola, "Uticaj praksije muskulature lica na razvoj artikulacije gluve dece mlađeg školskog uzrasta" (2018):5-60,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4693 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB