Приказ основних података о документу

dc.creatorSretenović, Nevena
dc.date.accessioned2022-07-18T12:24:47Z
dc.date.available2022-07-18T12:24:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4692
dc.description.abstractРазвојем грубе моторике детету се пружа могућност да се креће кроз простор и упознаје свет који га окружује. Развојем моторике у предшколском периоду дирекно се утиче на развој детета у целини, јер је моторички развој испреплетан са свим осталим развојним доменима. Циљ истраживања био је да се утврди ниво развоја грубе моторике код деце са поремећајима из спектра аутизма и деце типичног развоја предшколског узраста, као и да утврди евентуалне разлике у квалитету њиховох моторичких способности.Узорак је обухватао 45-оро испитаника, 30-оро испитаника типичног развоја и 15-оро испитаника са поремећајима из спектра аутизма, узрасне доби од три до седам година старости. За процену је примењен Test of Gross Motor Development-2 и суптестови овог теста за процену локомоторних вештина и објективнe контролe. Истраживањем је утврђено да испитаници типичног развоја имају виши ниво развоја грубе моторике од испитаника са поремећајима из спектра аутизма. Такође испитаници типичног развоја остварују боље резултате и на суптесту локомоторних вештина и на суптесту објективна контрола. Резултатима истраживања утврђено је да постоји статистички значајна разлика у нивоу развоја грубе моторике између ове две групе испитаника. Утврђена је и статистички значајна разлика на оба суптеста.sr
dc.description.abstractBy developing gross motor abilities, the child is given the opportunity to move around the space and meet the world surrounding him. Motor development in pre-school age directly influences the development of the child as a whole, since motor development is interwoven with all other development domains. The aim of the research was to determine the level of gross motor development in children with autism spectrum disorders and typically developing children of pre-school age, and to determine possible differences in the quality of their motor skills. The sample included 45 subjects, 30 typically developing subjects and 15 subjects with autism-related disorders, aged three to seven years. The Test of Gross Motor Development-2 and the subtests of this locomotor skills assessment test and objective control were applied for evaluation. The study found that typically developing subjects have a higher level of gross motor development than subjects with autism-related disorders. Also, the first group achieves better results both on the subtest of locomotor skills and on the subtest of objective control. The results of the study found that there is a statistically significant difference in the level of rough motor development between these two groups of respondents. A statistically significant difference was also found on both subtests.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectпредшколски узрастsr
dc.subjectтипични развојsr
dc.subjectпоремећаји из спектра аутизмаsr
dc.subjectразвој грубе моторикеsr
dc.subjectpre-school agesr
dc.subjecttypical developmentsr
dc.subjectautism spectrum disorderssr
dc.subjectgross motor developmentsr
dc.titleGruba motorika kod dece sa teškoćama u mentalnom razvojusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage84
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4692
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу