rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Gruba motorika kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju

Authorized Users Only
2018
Authors
Sretenović, Nevena
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Развојем грубе моторике детету се пружа могућност да се креће кроз простор и упознаје свет који га окружује. Развојем моторике у предшколском периоду дирекно се утиче на развој детета у целини, јер је моторички развој испреплетан са свим осталим развојним доменима. Циљ истраживања био је да се утврди ниво развоја грубе моторике код деце са поремећајима из спектра аутизма и деце типичног развоја предшколског узраста, као и да утврди евентуалне разлике у квалитету њиховох моторичких способности.Узорак је обухватао 45-оро испитаника, 30-оро испитаника типичног развоја и 15-оро испитаника са поремећајима из спектра аутизма, узрасне доби од три до седам година старости. За процену је примењен Test of Gross Motor Development-2 и суптестови овог теста за процену локомоторних вештина и објективнe контролe. Истраживањем је утврђено да испитаници типичног развоја имају виши ниво развоја грубе моторике од испитаника са поремећајима из спектра аутизма. Такође испитаници типичног развоја оствар...ују боље резултате и на суптесту локомоторних вештина и на суптесту објективна контрола. Резултатима истраживања утврђено је да постоји статистички значајна разлика у нивоу развоја грубе моторике између ове две групе испитаника. Утврђена је и статистички значајна разлика на оба суптеста.

By developing gross motor abilities, the child is given the opportunity to move around the space and meet the world surrounding him. Motor development in pre-school age directly influences the development of the child as a whole, since motor development is interwoven with all other development domains. The aim of the research was to determine the level of gross motor development in children with autism spectrum disorders and typically developing children of pre-school age, and to determine possible differences in the quality of their motor skills. The sample included 45 subjects, 30 typically developing subjects and 15 subjects with autism-related disorders, aged three to seven years. The Test of Gross Motor Development-2 and the subtests of this locomotor skills assessment test and objective control were applied for evaluation. The study found that typically developing subjects have a higher level of gross motor development than subjects with autism-related disorders. Also, the firs...t group achieves better results both on the subtest of locomotor skills and on the subtest of objective control. The results of the study found that there is a statistically significant difference in the level of rough motor development between these two groups of respondents. A statistically significant difference was also found on both subtests.

Keywords:
предшколски узраст / типични развој / поремећаји из спектра аутизма / развој грубе моторике / pre-school age / typical development / autism spectrum disorders / gross motor development
Source:
2018, 4-84
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4692
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4692
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Sretenović, Nevena
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4692
AB  - Развојем грубе моторике детету се пружа могућност да се креће кроз простор и упознаје свет који га окружује. Развојем моторике у предшколском периоду дирекно се утиче на развој детета у целини, јер је моторички развој испреплетан са свим осталим развојним доменима.
Циљ истраживања био је да се утврди ниво развоја грубе моторике код деце са поремећајима из спектра аутизма и деце типичног развоја предшколског узраста, као и да утврди евентуалне разлике у квалитету њиховох моторичких способности.Узорак је обухватао 45-оро испитаника, 30-оро испитаника типичног развоја и 15-оро испитаника са поремећајима из спектра аутизма, узрасне доби од три до седам година старости. За процену је примењен Test of Gross Motor Development-2  и  суптестови овог теста за процену локомоторних вештина и објективнe контролe.
Истраживањем је утврђено да испитаници типичног развоја имају виши ниво развоја грубе моторике од испитаника са поремећајима из спектра аутизма. Такође испитаници типичног развоја остварују боље резултате и на суптесту локомоторних вештина и на суптесту објективна контрола. Резултатима истраживања утврђено је да постоји статистички значајна разлика у нивоу развоја грубе моторике између ове две групе испитаника. Утврђена је и статистички значајна разлика на оба суптеста.
AB  - By developing gross motor abilities, the child is given the opportunity to move around the space and meet the world surrounding him. Motor development in pre-school age directly influences the development of the child as a whole, since motor development is interwoven with all other development domains.
The aim of the research was to determine the level of gross motor development in children with autism spectrum disorders and typically developing children of pre-school age, and to determine possible differences in the quality of their motor skills. The sample included 45 subjects, 30 typically developing subjects and 15 subjects with autism-related disorders, aged three to seven years. The Test of Gross Motor Development-2 and the subtests of this locomotor skills assessment test and objective control were applied for evaluation.
The study found that typically developing subjects have a higher level of gross motor development than subjects with autism-related disorders. Also, the first group achieves better results both on the subtest of locomotor skills and on the subtest of objective control.
The results of the study found that there is a statistically significant difference in the level of rough motor development between these two groups of respondents. A statistically significant difference was also found on both subtests.
T1  - Gruba motorika kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju
EP  - 84
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4692
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Sretenović, Nevena",
year = "2018",
abstract = "Развојем грубе моторике детету се пружа могућност да се креће кроз простор и упознаје свет који га окружује. Развојем моторике у предшколском периоду дирекно се утиче на развој детета у целини, јер је моторички развој испреплетан са свим осталим развојним доменима.
Циљ истраживања био је да се утврди ниво развоја грубе моторике код деце са поремећајима из спектра аутизма и деце типичног развоја предшколског узраста, као и да утврди евентуалне разлике у квалитету њиховох моторичких способности.Узорак је обухватао 45-оро испитаника, 30-оро испитаника типичног развоја и 15-оро испитаника са поремећајима из спектра аутизма, узрасне доби од три до седам година старости. За процену је примењен Test of Gross Motor Development-2  и  суптестови овог теста за процену локомоторних вештина и објективнe контролe.
Истраживањем је утврђено да испитаници типичног развоја имају виши ниво развоја грубе моторике од испитаника са поремећајима из спектра аутизма. Такође испитаници типичног развоја остварују боље резултате и на суптесту локомоторних вештина и на суптесту објективна контрола. Резултатима истраживања утврђено је да постоји статистички значајна разлика у нивоу развоја грубе моторике између ове две групе испитаника. Утврђена је и статистички значајна разлика на оба суптеста., By developing gross motor abilities, the child is given the opportunity to move around the space and meet the world surrounding him. Motor development in pre-school age directly influences the development of the child as a whole, since motor development is interwoven with all other development domains.
The aim of the research was to determine the level of gross motor development in children with autism spectrum disorders and typically developing children of pre-school age, and to determine possible differences in the quality of their motor skills. The sample included 45 subjects, 30 typically developing subjects and 15 subjects with autism-related disorders, aged three to seven years. The Test of Gross Motor Development-2 and the subtests of this locomotor skills assessment test and objective control were applied for evaluation.
The study found that typically developing subjects have a higher level of gross motor development than subjects with autism-related disorders. Also, the first group achieves better results both on the subtest of locomotor skills and on the subtest of objective control.
The results of the study found that there is a statistically significant difference in the level of rough motor development between these two groups of respondents. A statistically significant difference was also found on both subtests.",
title = "Gruba motorika kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju",
pages = "84-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4692"
}
Sretenović, N.. (2018). Gruba motorika kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju. , 4-84.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4692
Sretenović N. Gruba motorika kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju. 2018;:4-84.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4692 .
Sretenović, Nevena, "Gruba motorika kod dece sa teškoćama u mentalnom razvoju" (2018):4-84,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4692 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB