rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Procena svesnosti o poremećajima glasa kod vaspitača

Authorized Users Only
2018
Authors
Kolundžija, Anita
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Основни циљ истраживања је утврђивање нивоа свесности васпитача о поремећајима гласа. Узорком је обухваћено 86 васпитача предшколских установа на територији Београда. Истраживање је спроведено од априла до јула 2018. године. За прикупљање података је коришћен Анкета свесности о поремећајима гласа. Резултати показују да су испитаници чули за поремећај гласа, а већина њих и лично познаје особу са тим проблемом. Васпитачи су у мањем броју упознати са тим шта је то дисфонија. Утврђено је да су старост, радно искуство васпитача и то да ли ради у државној или приватној установи значајно утицали на ниво свесности о поремећају гласа. Из наведених података може се закључити да у највећој мери карактерстике испитаника нису утицале на добијене одговоре и да треба радити на информисању стручњака о поремећају гласа, узорцима и доступној терапији.
The aim of this research is to determine level of awareness of the preschool teachers about voice disorders. The sample included 86 teachers of preshchool kindergarten in the Belgrade. The research lasted from April until July of 2018. The data about level of awareness of the preschool teachers about voice disorders was obtained by using a questionnare about awareness about voice disorders. The obtained results show that the teachers have heard about voice disorders and most of them knows a person who had voice problem. Preschool teachers are not so familiar with the meaning of dysphony. It is determined that age, work experience and place of work, private or state institution, significantly effected on the level of awareness about voice disorders. From the above data it can be concluded that the characteristics of the respondents did not affect the answers in significant amount and that we need to inform preschool teachers about voice disorders, causes and available therapy.
Source:
2018, 7-81
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4688
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4688
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Kolundžija, Anita
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4688
AB  - Основни циљ истраживања је утврђивање нивоа свесности васпитача о поремећајима гласа.
Узорком је обухваћено 86 васпитача предшколских установа на територији Београда. Истраживање је спроведено од априла до јула 2018. године.
За прикупљање података је коришћен Анкета свесности о поремећајима гласа.
Резултати показују да су испитаници чули за поремећај гласа, а већина њих и лично познаје особу са тим проблемом. Васпитачи су у мањем броју упознати са тим шта је то дисфонија. Утврђено је да су старост, радно искуство васпитача и то да ли ради у државној или приватној установи  значајно утицали на ниво свесности о поремећају гласа. Из наведених података може се закључити да у највећој мери карактерстике испитаника нису утицале на добијене одговоре и да треба радити на информисању стручњака о поремећају гласа, узорцима и доступној терапији.
AB  - The aim of this research is to determine level of awareness of the preschool teachers about voice disorders.
The sample included 86 teachers of preshchool kindergarten in the Belgrade. The research lasted from April until July of 2018.
The data about level of awareness of the preschool teachers about voice disorders was obtained by using a questionnare about awareness about voice disorders.
The obtained results show that the teachers have heard about voice disorders and most of them knows a person who had voice problem. Preschool teachers are not so familiar with the meaning of dysphony. It is determined that age, work experience and place of work, private or state institution, significantly effected on the level of awareness about voice disorders. From the above data it can be concluded that the characteristics of the respondents did not affect the answers in significant amount and that we need to inform preschool teachers about voice disorders, causes and available therapy.
T1  - Procena svesnosti o poremećajima glasa kod vaspitača
EP  - 81
SP  - 7
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4688
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Kolundžija, Anita",
year = "2018",
abstract = "Основни циљ истраживања је утврђивање нивоа свесности васпитача о поремећајима гласа.
Узорком је обухваћено 86 васпитача предшколских установа на територији Београда. Истраживање је спроведено од априла до јула 2018. године.
За прикупљање података је коришћен Анкета свесности о поремећајима гласа.
Резултати показују да су испитаници чули за поремећај гласа, а већина њих и лично познаје особу са тим проблемом. Васпитачи су у мањем броју упознати са тим шта је то дисфонија. Утврђено је да су старост, радно искуство васпитача и то да ли ради у државној или приватној установи  значајно утицали на ниво свесности о поремећају гласа. Из наведених података може се закључити да у највећој мери карактерстике испитаника нису утицале на добијене одговоре и да треба радити на информисању стручњака о поремећају гласа, узорцима и доступној терапији., The aim of this research is to determine level of awareness of the preschool teachers about voice disorders.
The sample included 86 teachers of preshchool kindergarten in the Belgrade. The research lasted from April until July of 2018.
The data about level of awareness of the preschool teachers about voice disorders was obtained by using a questionnare about awareness about voice disorders.
The obtained results show that the teachers have heard about voice disorders and most of them knows a person who had voice problem. Preschool teachers are not so familiar with the meaning of dysphony. It is determined that age, work experience and place of work, private or state institution, significantly effected on the level of awareness about voice disorders. From the above data it can be concluded that the characteristics of the respondents did not affect the answers in significant amount and that we need to inform preschool teachers about voice disorders, causes and available therapy.",
title = "Procena svesnosti o poremećajima glasa kod vaspitača",
pages = "81-7",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4688"
}
Kolundžija, A.. (2018). Procena svesnosti o poremećajima glasa kod vaspitača. , 7-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4688
Kolundžija A. Procena svesnosti o poremećajima glasa kod vaspitača. 2018;:7-81.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4688 .
Kolundžija, Anita, "Procena svesnosti o poremećajima glasa kod vaspitača" (2018):7-81,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4688 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB