Приказ основних података о документу

dc.creatorŠkrijelj, Zuhra
dc.date.accessioned2022-07-18T12:19:51Z
dc.date.available2022-07-18T12:19:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4685
dc.description.abstractУ свету звукова који нас окружују, људски глас заузима врло значајно место. Он је средство комуникације међу људима и кроз говор као савршенији облик представља најсвеобухватнију људску активност. Говор је база сазнања суштинских информација. За говор можемо рећи да је научена активност која психолошки представља личност. Развојна дисфазија је развојни језички поремећај, тачније поремећај развоја експресивног (језичке продукције) и рецептивног говора (језичког разуевања), са специфичним патолошким обрасцима испољавања, дисторзијом и супституцијом фонема и речи које добијају облик парафазичких продукција, који се не јаваљају ни у једном стадијуму нормалног језичког развоја, а које се задржавају веома дуго, док је социјални развој ове деце релативно нормалан, без губитка слуха, менталне ретардације, аутизма или других поремећаја. Циљ овог истраживања је испитивање квалитета гласа на адаптираном тесту Qvick screen for voice, у групи деце са експресивном и рецептивном дисфазијом. Узорак је чинило 30 испитаника, 14 девојчица и 16 дечака. Подједнак број испитаника је био са експресивном и рецептивном дисфазијом. Испитаници су били пацијенти Завода за психофизиолошке поремећаје и говорну патологију „Проф. др Цветко Брајовић“ у Београду, који су били на третману због недовољно развијеног говора за узраст. За процену поремећаја гласа коришћен је Брзи скрининг тест (L.Lee, J.C.Stemple, L. Galze, 2003). Од испитаника се тражило да изведе неке од вербалних активности – спонтана конверзација, имитирање, рецитовање, бројање. Процењивале су се 4 категорије (респирација, фонација, резонантност и распон гласа). Резултати испитивања су показали да нема статистичке значајности у погледу квалитета гласа код деце са експресивном и рецептивном дисфазијом. Такође нема ни статистички значајне разлике међу половима.sr
dc.description.abstractIn the world of sounds surrounding us, the human voice takes a very important place. It is a means of communication among people and through speech as a more perfect form represents the most comprehensive human activity. Speech is the basis of the knowledge of essential information. For speech we can say that speech is learned activity which represents the personality. Developmental dysphasia is a developmental linguistic disorder, a more precise disturbance of the development of expressive (linguistic production) and receptive speech (linguistic reasoning), with specific pathological patterns of expression, distortion, and the substitution of phonemes and words that take the form of parafasic productions, which do not appear in any stage of normal language development, which is maintained for a very long time, while the social development of these children is relatively normal, with no loss of hearing, mental retardation, autism or other disorders. The aim of this study is to examine the quality of voice in an adapted Qvick screen for voice test, in a group of children with expressive and receptive dysphasia. The sample consisted of 30 respondents, 14 girls and 16 boys. An equal number of respondents were with expressive and receptive dysphasia. Respondents were patients of the Institute for Psychophysiological Disorders and Speech Pathology "Prof. Dr. Cvetko Brajovic "in Belgrade, who were on treatment for lack of developed speech for age. A rapid screening test was used to evaluate voice disorders (L.Lee, J.C.Stemple, L. Galze, 2003). The respondents were asked to perform some of the verbal activities - spontaneous conversation, imitation, recitation, counting. Four categories were evaluated (respiration, phonation, resonance and range of voice). The results of the study showed that there was no statistical significance in terms of voice quality in children with expressive and receptive dysphasia. There are also no statistically significant differences between the sexes.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectгласsr
dc.subjectпоремећаји гласа и развојна дисфазијаsr
dc.subjectvoicesr
dc.subjectvoice disorders and developmental dysphasiasr
dc.titlePoremećaji glasa kod razvojnih disfazijasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage53
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4685
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу