rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nastavnička procena važnosti kompetencija za obavljanje ključnih poslova u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju

Authorized Users Only
2018
Authors
Vasić, Suzana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Компетенције наставника подразумевају знања и вештине које су им потребне за обављање послова који се од њих очекују. Од пресудног значаја за инклузивно образовање деце са сметњама у развоју су ставови наставника. Циљ истраживања био је утврдити како наставници процењују важност компетенција за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју. Узорком је обухваћено 50 наставника ОШ „Стојан Новаковић― у Блацу. За прикупљање података коришћен је инструмент који се састоји из три дела. Први део упитника чине питања о социодемографским карактеристикама испитаника. Други део је упитник о интринзичној и екстринзичној мотивацији. Трећи део се односи на питања за процену важности компетенција наставника за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју. Резултати су показали да наставници процењују да су у раду са децом са сметњама у развоју најважније компетенције за извођење наставе. На процену важности компетенција наставника за обављање кључних посл...ова у раду са ученицима са сметњама у развоју највећи утицај има унутрашња мотивација испитаника.

Teacher competencies include knowledge and skills they need to perform the tasks that are expected of them. The most important for inclusive education of children with disabilities are teachers’ attitudes. The goal of this research was to determine how teachers assess the importance of competencies for performing key work in working with students with disabilities. The sample included 50 teachers of Elementary school ―Stojan Novakovic‖ in Blace. A questionnaire consisting of three parts was used to collect data. The first part of questionnaire consists of questions about the socio-demographic characteristics of the respondents. The second part presents a questionnaire about intrinsic motivation. The third part relates to a questionnaire for evaluating the importance of teachers’ competencies for performing key work in working with students with disabilities. The results showed that teachers estimate that in work with children with disabilities performing teaching are the most import...ant. Respondents’ intrinsic motivation had the greatest impact on their assessment of the importance of teachers’ competencies for performing key work in working with children with disabilities.

Keywords:
компетенције наставника / кључни послови / мотивација / teachers’ competencies / key work / motivation
Source:
2018, 5-71
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4675
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4675
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Vasić, Suzana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4675
AB  - Компетенције наставника подразумевају знања и вештине које су им потребне за обављање послова који се од њих очекују. Од пресудног значаја за инклузивно образовање деце са сметњама у развоју су ставови наставника. Циљ истраживања био је утврдити како наставници процењују важност компетенција за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју.
Узорком је обухваћено 50 наставника ОШ „Стојан Новаковић― у Блацу.
За прикупљање података коришћен је инструмент који се састоји из три дела. Први део упитника чине питања о социодемографским карактеристикама испитаника. Други део је упитник о интринзичној и екстринзичној мотивацији. Трећи део се односи на питања за процену важности компетенција наставника за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју.
Резултати су показали да наставници процењују да су у раду са децом са сметњама у развоју најважније компетенције за извођење наставе. На процену важности компетенција наставника за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју највећи утицај има унутрашња мотивација испитаника.
AB  - Teacher competencies include knowledge and skills they need to perform the tasks that are expected of them. The most important for inclusive education of children with disabilities are teachers’ attitudes. The goal of this research was to determine how teachers assess the importance of competencies for performing key work in working with students with disabilities.
The sample included 50 teachers of Elementary school ―Stojan Novakovic‖ in Blace.
A questionnaire consisting of three parts was used to collect data. The first part of questionnaire consists of questions about the socio-demographic characteristics of the respondents. The second part presents a questionnaire about intrinsic motivation. The third part relates to a questionnaire for evaluating the importance of teachers’ competencies for performing key work in working with students with disabilities.
The results showed that teachers estimate that in work with children with disabilities performing teaching are the most important. Respondents’ intrinsic motivation had the greatest impact on their assessment of the importance of teachers’ competencies for performing key work in working with children with disabilities.
T1  - Nastavnička procena važnosti kompetencija za obavljanje ključnih poslova u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju
EP  - 71
SP  - 5
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4675
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Vasić, Suzana",
year = "2018",
abstract = "Компетенције наставника подразумевају знања и вештине које су им потребне за обављање послова који се од њих очекују. Од пресудног значаја за инклузивно образовање деце са сметњама у развоју су ставови наставника. Циљ истраживања био је утврдити како наставници процењују важност компетенција за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју.
Узорком је обухваћено 50 наставника ОШ „Стојан Новаковић― у Блацу.
За прикупљање података коришћен је инструмент који се састоји из три дела. Први део упитника чине питања о социодемографским карактеристикама испитаника. Други део је упитник о интринзичној и екстринзичној мотивацији. Трећи део се односи на питања за процену важности компетенција наставника за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју.
Резултати су показали да наставници процењују да су у раду са децом са сметњама у развоју најважније компетенције за извођење наставе. На процену важности компетенција наставника за обављање кључних послова у раду са ученицима са сметњама у развоју највећи утицај има унутрашња мотивација испитаника., Teacher competencies include knowledge and skills they need to perform the tasks that are expected of them. The most important for inclusive education of children with disabilities are teachers’ attitudes. The goal of this research was to determine how teachers assess the importance of competencies for performing key work in working with students with disabilities.
The sample included 50 teachers of Elementary school ―Stojan Novakovic‖ in Blace.
A questionnaire consisting of three parts was used to collect data. The first part of questionnaire consists of questions about the socio-demographic characteristics of the respondents. The second part presents a questionnaire about intrinsic motivation. The third part relates to a questionnaire for evaluating the importance of teachers’ competencies for performing key work in working with students with disabilities.
The results showed that teachers estimate that in work with children with disabilities performing teaching are the most important. Respondents’ intrinsic motivation had the greatest impact on their assessment of the importance of teachers’ competencies for performing key work in working with children with disabilities.",
title = "Nastavnička procena važnosti kompetencija za obavljanje ključnih poslova u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju",
pages = "71-5",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4675"
}
Vasić, S.. (2018). Nastavnička procena važnosti kompetencija za obavljanje ključnih poslova u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju. , 5-71.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4675
Vasić S. Nastavnička procena važnosti kompetencija za obavljanje ključnih poslova u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju. 2018;:5-71.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4675 .
Vasić, Suzana, "Nastavnička procena važnosti kompetencija za obavljanje ključnih poslova u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju" (2018):5-71,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4675 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB