Приказ основних података о документу

dc.creatorFilić, Ljiljana
dc.date.accessioned2022-07-18T11:28:28Z
dc.date.available2022-07-18T11:28:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4674
dc.description.abstractНаставник је модел ученицима и као такав он би морао да поседује мноштво компетенција како би својим примером подстакао, привукао и оснажио ученике да усвајају вештине и да активно сарађују у настави. Досадашња истраживања су показала да наставници сматрају да су им у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка неопходне додатне компетенције које не добијају током студија и путем формалних обука током професионалног рада. Циљ нашег истраживања је био утврдити како наставници процењују важност генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју. Узорак је чинило 52 наставника редовне школе од којих је 63% испитаника имало искуства у раду са децом са сметњама у развоју. Истраживање је извршено помоћу три инструмента. Први упитник конструисан је у сврху овог истраживања. Састојао се од питања, углавном затвореног типа, којима су прикупљени подаци о полу, узрасту итд. Други упитник испитивао је унутрашњу мотивацију испитаника. У потпуности је преузет из пројекта ЕУ који је реализован на Филозофском факултету у Сплиту (2016) у сврху израде стандарда занимања и стандарда квалификације наставника који раде у образовању одраслих. Трећи упитник је преузет из истог пројекта с тим што смо га модификовали за потребе нашег истраживања. Резултати су показали да наставници високо процењују потребан ниво развијености свих генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју, чиме је наша прва хипотеза потврђена. На наставничку процену важности генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју утичу пол, формална обука и старост испитаника.sr
dc.description.abstractThe teacher is a model for his students and, as a model, he would have to have a lot of competences to incite, attract and empower his students to adopt skills and to actively cooperate in teaching. Previous research showed that teachers consider additional competencies necessary in working with students who need additional support. Those competencies teachers are not receiving during the studies and through formal training in their professional work. The goal of our research was to determine how teachers assess the importance of generic competences in working with students with disabilities. The sample consisted of 52 primary school teachers, of which 63% had experience working with children with disabilities. The survey was conducted using a three instruments. The first questionnaire was created for the purposes of this research and it was used to collect demographic data. The second questionnaire examined the internal motivation of the respondents. It was completely taken over from the EU project realized at the Faculty of Philosophy in Split (2016) for the purpose of developing occupational standards and standards for teachers working in adult education. The third questionnaire was taken from the same project but we modified it for the purpose of our research. The results of our research have shown that teachers highly evaluate the required level of development of all generic competences in working with students with disabilities, which confirms our first hypothesis. The teacher's assessment of the importance of generic competences in working with students with disabilities is influenced by gender, formal training and age.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectкомпетенцијеsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectдеца са сметњама у развојуsr
dc.subjectредовна школаsr
dc.subjectcompetenciessr
dc.subjectteacherssr
dc.subjectchildren with developmental difficultiessr
dc.subjectmainstream schoolsr
dc.titleNastavnička procena važnosti generičkih kompetencija u radu sa učenicima sa smetnjama u razvojusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage75
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4674
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу