rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nastavnička procena važnosti generičkih kompetencija u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju

Authorized Users Only
2018
Authors
Filić, Ljiljana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Наставник је модел ученицима и као такав он би морао да поседује мноштво компетенција како би својим примером подстакао, привукао и оснажио ученике да усвајају вештине и да активно сарађују у настави. Досадашња истраживања су показала да наставници сматрају да су им у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка неопходне додатне компетенције које не добијају током студија и путем формалних обука током професионалног рада. Циљ нашег истраживања је био утврдити како наставници процењују важност генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју. Узорак је чинило 52 наставника редовне школе од којих је 63% испитаника имало искуства у раду са децом са сметњама у развоју. Истраживање је извршено помоћу три инструмента. Први упитник конструисан је у сврху овог истраживања. Састојао се од питања, углавном затвореног типа, којима су прикупљени подаци о полу, узрасту итд. Други упитник испитивао је унутрашњу мотивацију испитаника. У потпуности је преузет из пројекта Е...У који је реализован на Филозофском факултету у Сплиту (2016) у сврху израде стандарда занимања и стандарда квалификације наставника који раде у образовању одраслих. Трећи упитник је преузет из истог пројекта с тим што смо га модификовали за потребе нашег истраживања. Резултати су показали да наставници високо процењују потребан ниво развијености свих генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју, чиме је наша прва хипотеза потврђена. На наставничку процену важности генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју утичу пол, формална обука и старост испитаника.

The teacher is a model for his students and, as a model, he would have to have a lot of competences to incite, attract and empower his students to adopt skills and to actively cooperate in teaching. Previous research showed that teachers consider additional competencies necessary in working with students who need additional support. Those competencies teachers are not receiving during the studies and through formal training in their professional work. The goal of our research was to determine how teachers assess the importance of generic competences in working with students with disabilities. The sample consisted of 52 primary school teachers, of which 63% had experience working with children with disabilities. The survey was conducted using a three instruments. The first questionnaire was created for the purposes of this research and it was used to collect demographic data. The second questionnaire examined the internal motivation of the respondents. It was completely taken over fr...om the EU project realized at the Faculty of Philosophy in Split (2016) for the purpose of developing occupational standards and standards for teachers working in adult education. The third questionnaire was taken from the same project but we modified it for the purpose of our research. The results of our research have shown that teachers highly evaluate the required level of development of all generic competences in working with students with disabilities, which confirms our first hypothesis. The teacher's assessment of the importance of generic competences in working with students with disabilities is influenced by gender, formal training and age.

Keywords:
компетенције / наставници / деца са сметњама у развоју / редовна школа / competencies / teachers / children with developmental difficulties / mainstream school
Source:
2018, 3-75
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4674
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4674
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Filić, Ljiljana
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4674
AB  - Наставник је модел ученицима и као такав он би морао да поседује мноштво компетенција како би својим примером подстакао, привукао и оснажио ученике да усвајају вештине и да активно сарађују у настави. Досадашња истраживања су показала да наставници сматрају да су им у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка неопходне додатне компетенције које не добијају током студија и путем формалних обука током професионалног рада.
Циљ нашег истраживања је био утврдити како наставници процењују важност генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју.
Узорак је чинило 52 наставника редовне школе од којих је 63% испитаника имало искуства у раду са децом са сметњама у развоју. Истраживање је извршено помоћу три инструмента.
Први упитник конструисан је у сврху овог истраживања. Састојао се од питања, углавном затвореног типа, којима су прикупљени подаци о полу, узрасту итд. Други упитник испитивао је унутрашњу мотивацију испитаника. У потпуности је преузет из пројекта ЕУ који је реализован на Филозофском факултету у Сплиту (2016) у сврху израде стандарда занимања и стандарда квалификације наставника који раде у образовању одраслих. Трећи упитник је преузет из истог пројекта с тим што смо га модификовали за потребе нашег истраживања.
Резултати су показали да наставници високо процењују потребан ниво развијености свих генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју, чиме је наша прва хипотеза потврђена.
На наставничку процену важности генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју утичу пол, формална обука и старост испитаника.
AB  - The teacher is a model for his students and, as a model, he would have to have a lot of competences to incite, attract and empower his students to adopt skills and to actively cooperate in teaching. Previous research showed that teachers consider additional competencies necessary in working with students who need additional support. Those competencies teachers are not receiving during the studies and through formal training in their professional work.
The goal of our research was to determine how teachers assess the importance of generic competences in working with students with disabilities.
The sample consisted of 52 primary school teachers, of which 63% had experience working with children with disabilities. The survey was conducted using a three instruments.
The first questionnaire was created for the purposes of this research and it was used to collect demographic data. The second questionnaire examined the internal motivation of the respondents. It was completely taken over from the EU project realized at the Faculty of Philosophy in Split (2016) for the purpose of developing occupational standards and standards for teachers working in adult education. The third questionnaire was taken from the same project but we modified it for the purpose of our research.
The results of our research have shown that teachers highly evaluate the required level of development of all generic competences in working with students with disabilities, which confirms our first hypothesis.
The teacher's assessment of the importance of generic competences in working with students with disabilities is influenced by gender, formal training and age.
T1  - Nastavnička procena važnosti generičkih kompetencija u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju
EP  - 75
SP  - 3
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4674
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Filić, Ljiljana",
year = "2018",
abstract = "Наставник је модел ученицима и као такав он би морао да поседује мноштво компетенција како би својим примером подстакао, привукао и оснажио ученике да усвајају вештине и да активно сарађују у настави. Досадашња истраживања су показала да наставници сматрају да су им у раду са ученицима којима је потребна додатна подршка неопходне додатне компетенције које не добијају током студија и путем формалних обука током професионалног рада.
Циљ нашег истраживања је био утврдити како наставници процењују важност генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју.
Узорак је чинило 52 наставника редовне школе од којих је 63% испитаника имало искуства у раду са децом са сметњама у развоју. Истраживање је извршено помоћу три инструмента.
Први упитник конструисан је у сврху овог истраживања. Састојао се од питања, углавном затвореног типа, којима су прикупљени подаци о полу, узрасту итд. Други упитник испитивао је унутрашњу мотивацију испитаника. У потпуности је преузет из пројекта ЕУ који је реализован на Филозофском факултету у Сплиту (2016) у сврху израде стандарда занимања и стандарда квалификације наставника који раде у образовању одраслих. Трећи упитник је преузет из истог пројекта с тим што смо га модификовали за потребе нашег истраживања.
Резултати су показали да наставници високо процењују потребан ниво развијености свих генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју, чиме је наша прва хипотеза потврђена.
На наставничку процену важности генеричких компетенција у раду са ученицима са сметњама у развоју утичу пол, формална обука и старост испитаника., The teacher is a model for his students and, as a model, he would have to have a lot of competences to incite, attract and empower his students to adopt skills and to actively cooperate in teaching. Previous research showed that teachers consider additional competencies necessary in working with students who need additional support. Those competencies teachers are not receiving during the studies and through formal training in their professional work.
The goal of our research was to determine how teachers assess the importance of generic competences in working with students with disabilities.
The sample consisted of 52 primary school teachers, of which 63% had experience working with children with disabilities. The survey was conducted using a three instruments.
The first questionnaire was created for the purposes of this research and it was used to collect demographic data. The second questionnaire examined the internal motivation of the respondents. It was completely taken over from the EU project realized at the Faculty of Philosophy in Split (2016) for the purpose of developing occupational standards and standards for teachers working in adult education. The third questionnaire was taken from the same project but we modified it for the purpose of our research.
The results of our research have shown that teachers highly evaluate the required level of development of all generic competences in working with students with disabilities, which confirms our first hypothesis.
The teacher's assessment of the importance of generic competences in working with students with disabilities is influenced by gender, formal training and age.",
title = "Nastavnička procena važnosti generičkih kompetencija u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju",
pages = "75-3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4674"
}
Filić, L.. (2018). Nastavnička procena važnosti generičkih kompetencija u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju. , 3-75.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4674
Filić L. Nastavnička procena važnosti generičkih kompetencija u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju. 2018;:3-75.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4674 .
Filić, Ljiljana, "Nastavnička procena važnosti generičkih kompetencija u radu sa učenicima sa smetnjama u razvoju" (2018):3-75,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4674 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB