Приказ основних података о документу

Learning styles and attention in high school students with a mild intellectual disability

dc.creatorMarković, Maja
dc.date.accessioned2022-07-18T11:23:58Z
dc.date.available2022-07-18T11:23:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4668
dc.description.abstractИндивидуалне способности и преференције ученика треба да буду основни орјентир у избору наставних метода, материјала, стратегија и активности у учионици. Циљ овог истраживања је утврђивање односа преферирајућег стила учења и нивоа развоја различитих аспеката пажње код средњошколаца са лаком интелектуалном ометеношћу. Поред тога, истраживање има за циљ да утврди карактеристике стилова учења и пажње у односу на пол, животно окружење и ниво интелектуалног функционисања. Истраживањем је обухваћено 44 адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу, ученика Средње занатске школе у Београду, узраста од 17 до 21 годину. За процену стилова учења коришћен је Инструмент за процену стилова учења, а за процену пажње употребљен је сет задатака намењених процени пажње према Протоколу за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју. Добијени резултати показују да је код већине испитаника доминантан начин усвајања информација тактилно-кинестетски. У односу на испитанике женског пола, испитаници мушког пола више преферирају аудитивно-нумерички начин усвајања информација. Особе који живе у хранитељским породицама показују више преференција ка визуелном и визуелно-нумеричком начину усвајања информација у односу на испитанике који живе у биолошким породицама. Испитаници женског пола имају бољу способност одржавања пажње. Средњошколци са вишим нивоом интелектуалног функционисања имају генерално бољу способност селекције визуелних стимулуса и пребацивања пажње с једног стимулуса на други, као и већи опсег тактилно-кинестетске пажње. У односу на испитанике који живе у хранитељским породицама, средњошколци који долазе из биолошкиих породица показују више тешкоћа у домену флексибилности пажње. Корелациона анализа показује да особе које преферирају визуелно-нумерички и аудитивни начин усвајања информација имају бољу способност одржавања пажње, док нижи скор имају испитаници који преферирају тактилно-кинестетски начин усвајања информација. Особе које преферирају аудитивно-нумерички начин усвајања информација имају мањи опсег визуелне пажње и веће тешкоће током пребацивања са једног визуелног стимулуса на други. С друге стране, ови испитаници показују бољу способност селекције насумично распоређених визуелних стимулуса. Испитаници који преферирају аудитивни начин усвајања информација имају веће тешкоће током селекције линеарно распоређених визуелних стимулуса. Ученици који преферирају визуелни начин усвајања информација имају више тешкоћа у домену флексибилности пажње. Имајући у виду да познавање и прилагођавање наставе индивидуалном стилу учења ученика у великој мери утиче на савлађивање наставне материје, потребно је на почетку школске године вршити процену пажње и индивидуалног стила учења, и на основу тога планирати даљи рад.sr
dc.description.abstractThe individual abilities and students’ interests should be the main focus in choosing teaching methods, materials, strategies and activities in the classroom. The aim of this research is to determine the relation between preferred learning style and the level of development of various aspects of attention in high school students with a mild intellectual disability. Moreover, the research aims to determine the characteristics of learning styles and attention according to the gender, living environment and level of intellectual functioning. The examination includes 44 students aged 17 to 21 with a mild intellectual disability attending the Vocational Secondary Education in Belgrade. An instrument for assessment of learning styles is used to evaluate learning styles, and a set of assignments for assessing attentions according to the assessment of educational potentials of children with development issues is used to assess attitudes. The obtained results show that the majority of respondents are dominant in the way of acquiring the information tactile-kinestheticly. In comparison to female respondents, male respondents prefer the audible-numerical way of acquiring information. People who live in foster families show more preferences to the visual and visual-numerical way of acquiring the information in comparison to the respondents living in their biological families. Female respondents have better ability to maintain attention. High-school students with a higher level of intellectual functioning have a generally better ability of selecting visual stimuli and shifting attention from one stimulus to another one, as well as a greater range of tactile- kinesthetic attention. Compared to respondents living in foster families, high school students coming from biological families show more difficulty in the field of the attention flexibility. Correlation analysis shows that people who prefer a visual - numerical and auditory way of acquiring information have a better ability to maintain attention, while lower scores have respondents who prefer the tactile-kinesthetic way of acquiring information. People who prefer the audible-numerical way of acquiring information have a smaller range of visual attention and greater difficulty while switching from one visual stimulus to another. On the other hand, these respondents show a better ability to select randomly distributed visual stimuli. Respondents who prefer an auditory method of acquiring information have greater difficulty in selecting linearly distributed visual stimuli. Students who prefer the visual method of acquiring information have more difficulty in the field of the attention flexibility. Bearing in mind that the knowledge and adaptation of teaching methods and materials to the individual style of students’ learning greatly influences the teaching process, it is necessary to evaluate the attention and individual learning style at the beginning of a school year and based on that, to plan your further work.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectстил учењаsr
dc.subjectначина усвајања информацијаsr
dc.subjectпажњаsr
dc.subjectлака интелектуална ометеностsr
dc.subjectсредњошколски узрастsr
dc.subjectlearning stylesr
dc.subjectmethod of acquiring informationsr
dc.subjectattentionsr
dc.subjectmild intellectual disabilitysr
dc.subjecthigh-school agesr
dc.titleStilovi učenja i pažnja kod srednjoškolaca sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.titleLearning styles and attention in high school students with a mild intellectual disabilitysr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage61
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4668
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу