Show simple item record

dc.creatorDelibašić, Bojana
dc.date.accessioned2022-07-18T11:18:05Z
dc.date.available2022-07-18T11:18:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4660
dc.description.abstractУ овом истраживању испитивана је функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу, однос функција физичке агресије према полу, узрасту и нивоу интелектуалне ометености. Иницијални узорак чинило је 403 ученика, оба пола, од петог до осмог разреда, а финални узорак обухватио је ученике код којих је пронађена физичка агресија, њих 81. Инструменти коришћени у истраживању су субскала за процену физичке агресије, Проблем скале, у оквиру Скале за процену непријатељства и агресије код деце: реактивне/проактивне (Children’s Skale of Hostility and Aggression: Reactive/Proactive – C-SHARP, Farmer & Aman, 2009) и Упитник о функцији понашања (The Questions Abоut Behavioral Frunction – QABF, Matson & Vollmer, 1995). Пронађено је да су најчешће функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу избегавање аверзивних захтева и активности – бекство и функција привлачења пажње, док је најређа функција физичке агресије несоцијална. Нису пронађене статистички значајне разлике у погледу пола, док су статистички значајне разлике пронађене у погледу узраста и нивоа интелектуалне ометености.sr
dc.description.abstractThe current research explores the function of physical aggression in pupils with intellectual disability as well as the relation of the function of physical aggression with age, sex and the level of intellectual functioning. The initial sample consistend of 403 pupils of both sexes, from fifth to eight grade, whereas the final sample consistend of 81 pupils with physical aggression. The instruments used in this research were the subscale for the estimation of physical aggression, Problem scale, included within the Children’s Scale of Hostility and Aggression: Reactive/Proactive – C – SHARP (Farmer & Aman, 2009), and The Questions About Behavioral Function – QABF (Matson & Vollmer, 1995). It has been found that the most frequent functions of physical aggression in pupils with intellectual disability are avoiding aversive demands and activities – escapping and function of attention seeking. The least frequent function of physical aggression is antisocial. There are no statistically significant differences in terms of sex, but it has been found that statistically significant difference in terms of age and the level of intellectual disorder.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectфизичка агресијаsr
dc.subjectфункција физичке агресијеsr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectphysical aggressionsr
dc.subjectfunction of psysical aggressionsr
dc.titleFunkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage92
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4660
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record