Funkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošću
Samo za registrovane korisnike
2018
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
У овом истраживању испитивана је функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу, однос функција физичке агресије према полу, узрасту и нивоу интелектуалне ометености. Иницијални узорак чинило је 403 ученика, оба пола, од петог до осмог разреда, а финални узорак обухватио је ученике код којих је пронађена физичка агресија, њих 81. Инструменти коришћени у истраживању су субскала за процену физичке агресије, Проблем скале, у оквиру Скале за процену непријатељства и
агресије код деце: реактивне/проактивне (Children’s Skale of Hostility and Aggression:
Reactive/Proactive – C-SHARP, Farmer & Aman, 2009) и Упитник о функцији понашања
(The Questions Abоut Behavioral Frunction – QABF, Matson & Vollmer, 1995). Пронађено је
да су најчешће функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу избегавање аверзивних захтева и активности – бекство и функција привлачења пажње, док је најређа функција физичке агресије несоцијална. Нису пронађене статистички значајн...е разлике у погледу пола, док су статистички значајне разлике пронађене у погледу узраста и нивоа интелектуалне ометености.
The current research explores the function of physical aggression in pupils with intellectual disability as well as the relation of the function of physical aggression with age, sex and the level of intellectual functioning. The initial sample consistend of 403 pupils of both sexes, from fifth to eight grade, whereas the final sample consistend of 81 pupils with physical aggression. The instruments used in this research were the subscale for the estimation of physical aggression, Problem scale, included within the Children’s Scale of Hostility and Aggression: Reactive/Proactive – C – SHARP (Farmer & Aman, 2009), and The Questions About Behavioral Function – QABF (Matson & Vollmer, 1995). It has been found that the most frequent functions of physical aggression in pupils with intellectual disability are avoiding aversive demands and activities – escapping and function of attention seeking. The least frequent function of physical aggression is antisocial.
There are no statistically sign...ificant differences in terms of sex, but it has been found that statistically significant difference in terms of age and the level of intellectual disorder.
Ključne reči:
интелектуална ометеност / физичка агресија / функција физичке агресије / intellectual disability / physical aggression / function of psysical aggressionIzvor:
2018, 4-92Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Delibašić, Bojana PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4660 AB - У овом истраживању испитивана је функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу, однос функција физичке агресије према полу, узрасту и нивоу интелектуалне ометености. Иницијални узорак чинило је 403 ученика, оба пола, од петог до осмог разреда, а финални узорак обухватио је ученике код којих је пронађена физичка агресија, њих 81. Инструменти коришћени у истраживању су субскала за процену физичке агресије, Проблем скале, у оквиру Скале за процену непријатељства и агресије код деце: реактивне/проактивне (Children’s Skale of Hostility and Aggression: Reactive/Proactive – C-SHARP, Farmer & Aman, 2009) и Упитник о функцији понашања (The Questions Abоut Behavioral Frunction – QABF, Matson & Vollmer, 1995). Пронађено је да су најчешће функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу избегавање аверзивних захтева и активности – бекство и функција привлачења пажње, док је најређа функција физичке агресије несоцијална. Нису пронађене статистички значајне разлике у погледу пола, док су статистички значајне разлике пронађене у погледу узраста и нивоа интелектуалне ометености. AB - The current research explores the function of physical aggression in pupils with intellectual disability as well as the relation of the function of physical aggression with age, sex and the level of intellectual functioning. The initial sample consistend of 403 pupils of both sexes, from fifth to eight grade, whereas the final sample consistend of 81 pupils with physical aggression. The instruments used in this research were the subscale for the estimation of physical aggression, Problem scale, included within the Children’s Scale of Hostility and Aggression: Reactive/Proactive – C – SHARP (Farmer & Aman, 2009), and The Questions About Behavioral Function – QABF (Matson & Vollmer, 1995). It has been found that the most frequent functions of physical aggression in pupils with intellectual disability are avoiding aversive demands and activities – escapping and function of attention seeking. The least frequent function of physical aggression is antisocial. There are no statistically significant differences in terms of sex, but it has been found that statistically significant difference in terms of age and the level of intellectual disorder. T1 - Funkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošću EP - 92 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4660 ER -
@mastersthesis{ author = "Delibašić, Bojana", year = "2018", abstract = "У овом истраживању испитивана је функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу, однос функција физичке агресије према полу, узрасту и нивоу интелектуалне ометености. Иницијални узорак чинило је 403 ученика, оба пола, од петог до осмог разреда, а финални узорак обухватио је ученике код којих је пронађена физичка агресија, њих 81. Инструменти коришћени у истраживању су субскала за процену физичке агресије, Проблем скале, у оквиру Скале за процену непријатељства и агресије код деце: реактивне/проактивне (Children’s Skale of Hostility and Aggression: Reactive/Proactive – C-SHARP, Farmer & Aman, 2009) и Упитник о функцији понашања (The Questions Abоut Behavioral Frunction – QABF, Matson & Vollmer, 1995). Пронађено је да су најчешће функција физичке агресије код ученика са интелектуалном ометеношћу избегавање аверзивних захтева и активности – бекство и функција привлачења пажње, док је најређа функција физичке агресије несоцијална. Нису пронађене статистички значајне разлике у погледу пола, док су статистички значајне разлике пронађене у погледу узраста и нивоа интелектуалне ометености., The current research explores the function of physical aggression in pupils with intellectual disability as well as the relation of the function of physical aggression with age, sex and the level of intellectual functioning. The initial sample consistend of 403 pupils of both sexes, from fifth to eight grade, whereas the final sample consistend of 81 pupils with physical aggression. The instruments used in this research were the subscale for the estimation of physical aggression, Problem scale, included within the Children’s Scale of Hostility and Aggression: Reactive/Proactive – C – SHARP (Farmer & Aman, 2009), and The Questions About Behavioral Function – QABF (Matson & Vollmer, 1995). It has been found that the most frequent functions of physical aggression in pupils with intellectual disability are avoiding aversive demands and activities – escapping and function of attention seeking. The least frequent function of physical aggression is antisocial. There are no statistically significant differences in terms of sex, but it has been found that statistically significant difference in terms of age and the level of intellectual disorder.", title = "Funkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošću", pages = "92-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4660" }
Delibašić, B.. (2018). Funkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošću. , 4-92. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4660
Delibašić B. Funkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošću. 2018;:4-92. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4660 .
Delibašić, Bojana, "Funkcija fizičke agresije kod dece sa intelektualnom ometenošću" (2018):4-92, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4660 .