Korelacija školskog uspeha i stava učenika prema numeričkom ocenjivanju
Само за регистроване кориснике
2018
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)

Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Ниво стеченог знања током школовања, школски успех или ниво стручности су важни фактори у животу појединца. Стечено знање током школовања се оцењује, а оцењивање служи како би се проценило знање ученика, као и за утврђивање и приказивање њиховог успеха, односно неуспеха у учењу.
Основни циљ овог истраживања је утврдити да ли постоји повезаност између школског успеха и става ученика према нумеричком оцењивању.
Узорак је чинило 130 ученика. Узорак је приликом обраде података, био груписан према учениковом успеху на претходном полугодишту, полу и разреду који похађа.
Истраживање је реализовано техником анкетирања. За прикупљање потребних података коршћен је Упитник који у уводном делу садржao пет питања, која се односе на основне податке о ученику (датум рођења; пол; назив школе; разред и одељење; успех). Основни део упитника садржао је 16 питања која су се односила на организацију наставе и оцењивања.
Истраживање је показало да су девојчице имале бољи однос према школи, наставном пл...ану и програму као и према оцењивању од дечака. Ученици трећег и четвртог разреда имали су нешто лошији однос према наставном плану и програму. Утврђено је да постоји статистички значајан утицај узраста ученика на однос према наставном плану и програму. Ово истраживање је показало и то да ученици који похађају други разред имају статистички значајно позитиван однос према школи од ученика који похађају трећи и четврти разред. Примећено је да ученици са врло добрим успехом имају најлошији однос према школи, док ученици са недовољним успехом имају најбољи однос према школи.
Показало се да школски успех не утиче значајно на став ученика према оцењивању, и да деца са довољним успехом имају најбољи однос према оцењивању.
The level of knowledge acquired during schooling, academic achievement or level of expertise are important factors in an individual's life. The knowledge acquired during their studies is estimated and the evaluation serves to assess students' knowledge, as well as for determining and displaying their success or failure in learning.
The main aim of this research is to determine whether there is a correlation between academic achievement and attitude of pupils towards numerical assessment.
The sample consisted of 130 students. The sample in the processing of data was grouped according to the student's success in the previous half year, gender and class to attend. The survey was conducted with interviewing technique. To gather the necessary data strictly held the questionnaire contained in the introductory part of the five questions, which relate to the basic information about the student (date of birth; sex; school name, class and division; success). The main part of the questionnaire ...contained 16 questions pertaining to the organization of teaching and assessment.
Research has shown that girls have a better attitude toward school, the curriculum, as well as to the evaluation than the boys. Students of the third and fourth grades had slightly worse attitude towered the curriculum. It was found that there is a statistically significant effect of age on students attitude towered the curriculum. This research has shown that students who attend second grade have significantly positive attitude towards school than students attending third and fourth grade. It has been observed that students with very good success have the worst attitude towards school, while students with insufficient success have the best attitude towards school. It turned out that the school success does not significantly affect students' attitudes to assessment, and that children with sufficient success to have the best attitude towered the assessment.
Кључне речи:
школски успех / став / нумеричко оцењивање / ученици / школа / academic achievement / attitude / numerical evaluation / students / schoolИзвор:
2018, 2-57Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Vasojević, Žaklina PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4652 AB - Ниво стеченог знања током школовања, школски успех или ниво стручности су важни фактори у животу појединца. Стечено знање током школовања се оцењује, а оцењивање служи како би се проценило знање ученика, као и за утврђивање и приказивање њиховог успеха, односно неуспеха у учењу. Основни циљ овог истраживања је утврдити да ли постоји повезаност између школског успеха и става ученика према нумеричком оцењивању. Узорак је чинило 130 ученика. Узорак је приликом обраде података, био груписан према учениковом успеху на претходном полугодишту, полу и разреду који похађа. Истраживање је реализовано техником анкетирања. За прикупљање потребних података коршћен је Упитник који у уводном делу садржao пет питања, која се односе на основне податке о ученику (датум рођења; пол; назив школе; разред и одељење; успех). Основни део упитника садржао је 16 питања која су се односила на организацију наставе и оцењивања. Истраживање је показало да су девојчице имале бољи однос према школи, наставном плану и програму као и према оцењивању од дечака. Ученици трећег и четвртог разреда имали су нешто лошији однос према наставном плану и програму. Утврђено је да постоји статистички значајан утицај узраста ученика на однос према наставном плану и програму. Ово истраживање је показало и то да ученици који похађају други разред имају статистички значајно позитиван однос према школи од ученика који похађају трећи и четврти разред. Примећено је да ученици са врло добрим успехом имају најлошији однос према школи, док ученици са недовољним успехом имају најбољи однос према школи. Показало се да школски успех не утиче значајно на став ученика према оцењивању, и да деца са довољним успехом имају најбољи однос према оцењивању. AB - The level of knowledge acquired during schooling, academic achievement or level of expertise are important factors in an individual's life. The knowledge acquired during their studies is estimated and the evaluation serves to assess students' knowledge, as well as for determining and displaying their success or failure in learning. The main aim of this research is to determine whether there is a correlation between academic achievement and attitude of pupils towards numerical assessment. The sample consisted of 130 students. The sample in the processing of data was grouped according to the student's success in the previous half year, gender and class to attend. The survey was conducted with interviewing technique. To gather the necessary data strictly held the questionnaire contained in the introductory part of the five questions, which relate to the basic information about the student (date of birth; sex; school name, class and division; success). The main part of the questionnaire contained 16 questions pertaining to the organization of teaching and assessment. Research has shown that girls have a better attitude toward school, the curriculum, as well as to the evaluation than the boys. Students of the third and fourth grades had slightly worse attitude towered the curriculum. It was found that there is a statistically significant effect of age on students attitude towered the curriculum. This research has shown that students who attend second grade have significantly positive attitude towards school than students attending third and fourth grade. It has been observed that students with very good success have the worst attitude towards school, while students with insufficient success have the best attitude towards school. It turned out that the school success does not significantly affect students' attitudes to assessment, and that children with sufficient success to have the best attitude towered the assessment. T1 - Korelacija školskog uspeha i stava učenika prema numeričkom ocenjivanju EP - 57 SP - 2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4652 ER -
@mastersthesis{ author = "Vasojević, Žaklina", year = "2018", abstract = "Ниво стеченог знања током школовања, школски успех или ниво стручности су важни фактори у животу појединца. Стечено знање током школовања се оцењује, а оцењивање служи како би се проценило знање ученика, као и за утврђивање и приказивање њиховог успеха, односно неуспеха у учењу. Основни циљ овог истраживања је утврдити да ли постоји повезаност између школског успеха и става ученика према нумеричком оцењивању. Узорак је чинило 130 ученика. Узорак је приликом обраде података, био груписан према учениковом успеху на претходном полугодишту, полу и разреду који похађа. Истраживање је реализовано техником анкетирања. За прикупљање потребних података коршћен је Упитник који у уводном делу садржao пет питања, која се односе на основне податке о ученику (датум рођења; пол; назив школе; разред и одељење; успех). Основни део упитника садржао је 16 питања која су се односила на организацију наставе и оцењивања. Истраживање је показало да су девојчице имале бољи однос према школи, наставном плану и програму као и према оцењивању од дечака. Ученици трећег и четвртог разреда имали су нешто лошији однос према наставном плану и програму. Утврђено је да постоји статистички значајан утицај узраста ученика на однос према наставном плану и програму. Ово истраживање је показало и то да ученици који похађају други разред имају статистички значајно позитиван однос према школи од ученика који похађају трећи и четврти разред. Примећено је да ученици са врло добрим успехом имају најлошији однос према школи, док ученици са недовољним успехом имају најбољи однос према школи. Показало се да школски успех не утиче значајно на став ученика према оцењивању, и да деца са довољним успехом имају најбољи однос према оцењивању., The level of knowledge acquired during schooling, academic achievement or level of expertise are important factors in an individual's life. The knowledge acquired during their studies is estimated and the evaluation serves to assess students' knowledge, as well as for determining and displaying their success or failure in learning. The main aim of this research is to determine whether there is a correlation between academic achievement and attitude of pupils towards numerical assessment. The sample consisted of 130 students. The sample in the processing of data was grouped according to the student's success in the previous half year, gender and class to attend. The survey was conducted with interviewing technique. To gather the necessary data strictly held the questionnaire contained in the introductory part of the five questions, which relate to the basic information about the student (date of birth; sex; school name, class and division; success). The main part of the questionnaire contained 16 questions pertaining to the organization of teaching and assessment. Research has shown that girls have a better attitude toward school, the curriculum, as well as to the evaluation than the boys. Students of the third and fourth grades had slightly worse attitude towered the curriculum. It was found that there is a statistically significant effect of age on students attitude towered the curriculum. This research has shown that students who attend second grade have significantly positive attitude towards school than students attending third and fourth grade. It has been observed that students with very good success have the worst attitude towards school, while students with insufficient success have the best attitude towards school. It turned out that the school success does not significantly affect students' attitudes to assessment, and that children with sufficient success to have the best attitude towered the assessment.", title = "Korelacija školskog uspeha i stava učenika prema numeričkom ocenjivanju", pages = "57-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4652" }
Vasojević, Ž.. (2018). Korelacija školskog uspeha i stava učenika prema numeričkom ocenjivanju. , 2-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4652
Vasojević Ž. Korelacija školskog uspeha i stava učenika prema numeričkom ocenjivanju. 2018;:2-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4652 .
Vasojević, Žaklina, "Korelacija školskog uspeha i stava učenika prema numeričkom ocenjivanju" (2018):2-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4652 .