Приказ основних података о документу

Attitudes of teachers and professors about success of the implementation of inclusion

dc.creatorMijić, Monika
dc.date.accessioned2022-07-18T11:08:11Z
dc.date.available2022-07-18T11:08:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4650
dc.description.abstractИнклузија је савремени концпет који има бројна тумачења, при чему нужно подразумева укључивање и активну партиципацију деце са сметњама у развоју у редован образовно васпитни систем. Једни од кључних актера у том систему свакако су наставници при чему њихови ставови значајно утичу на реализацију инклузивног образовања у пракси. Резултати истраживања указују на бројне проблеме у реализацији инклузије међу којима су и негативни ставови наставника о инклузији деце са сметњама у развоју. У овом раду урађена је теоријска и емпиријска анализа ставова наставника и васпитача о инклузији деце са сметњама у развоју. Резултати реализованог истраживања на узорку од 99 васпитача и наставника основних и средњих школа у Сремској Митровици показују да су ставови према инклузији благо позитивни, али да је свега око половине наставника похађало обуке за стручно усавршавање наставника на тему инклузије, као и да више од половине није имало искуства у раду са ученицима са сметњама у развоју.sr
dc.description.abstractInclusion is a modern concept that has many interpretations, whilе it necessairly includes involvment and active participation of children with special needs in a regular educational system. One of the key players in this system are teachers, where their attitudes significantly influence the implementation of inclusive education in practice. The results of various research point out to numerous problems in the realization of inclusion, among which are the negative attitudes of the teachers on inclusion ofstudents with special needs in regular clasrooms. In this paper the theoretical and empirical analysis of the attitudes of teachers on inclusion of children with special needs has been done. The results of the conducted research on the sample of 99 educators and primary and secondary school teachers in Sremska Mitrovica show that the attitudes towards the inclusions are slightly positive, but only about half of the teachers attended training for the professional development of teachers on the topic of inclusion, and more than half of them had no experience in working with students with special needs.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectинклузијаsr
dc.subjectставови васпитача и наставникаsr
dc.subjectСрбијаsr
dc.subjectinclusionsr
dc.subjectattitudes of teacherssr
dc.subjectSerbiasr
dc.titleStavovi vaspitača, nastavnika i profesora o uspešnosti realizacije inkluzijesr
dc.titleAttitudes of teachers and professors about success of the implementation of inclusionsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage61
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4650
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу