Procena socijalnog ponašanja dece sa razvojnim poremećajima školskog uzrasta u Republici Srpskoj
Samo za registrovane korisnike
2018
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Код деце са первазивним развојним поремећајима (ПРП) долази до тешкоћа у социјалном функционисању и понашању. Социјално понашање ове деце знатно се разликује од понашања њихових вршњака типичне популације.
Основни циљ овог истраживања био је процена понашања деце са первазивним развојним поремећајима основношколског узраста, као и деце типичне популације истог узраста. Истраживање је обављено у два удржења за помоћ деци са сметњама у развоју и једној школи за децу са метњама у развоју у Бањалуци. Узоком је било обухваћено 57-оро деце основношколског узраста, по 27-оро деце са ПРП и њихових вршњака типичне популације уједначених по полу и узрасту. За потребе истраживања кориштен је упитник Снага и тешкоћа у понашању (SDQ).
Резултати истраживања показали су да постоје статистички значајне разлике на скали понашања између деце са ПРП и деце типичне популације. Статистички значајне разлике јављају се у мањој мери када се ова деца упореде по полу, узрасту и начину школовања.
There is a difficulty in social functioning and behavior in children with pervasive developmental disorders (PDD) . The social behavior of these children is significantly different from the behavior of their peers of the typical population.
The main goal of this study was to evaluate the behavior of elementary school aged children with PDD and compared to one of their peers in ordinary population. The research was conducted in two associations for helping children with disabilities and one school for children with disabilites in Banja Luka. 54 children elementary school aged were used as a sample, 27 children with PDD and their peers from typical population. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was used for the research needs.
The results of the study showed that there are statistically significant differences in the behavioral between children with PDD and tipical childern. Statistically significant differences occur to a lesser extent when these children are compared... by sex, age and type of school.
Ključne reči:
превазивни развојни поремећај / понашање / SDQ / школовање / PDD / behavior / educationIzvor:
2018, 4-145Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Pavlišin, Sofija PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4644 AB - Код деце са первазивним развојним поремећајима (ПРП) долази до тешкоћа у социјалном функционисању и понашању. Социјално понашање ове деце знатно се разликује од понашања њихових вршњака типичне популације. Основни циљ овог истраживања био је процена понашања деце са первазивним развојним поремећајима основношколског узраста, као и деце типичне популације истог узраста. Истраживање је обављено у два удржења за помоћ деци са сметњама у развоју и једној школи за децу са метњама у развоју у Бањалуци. Узоком је било обухваћено 57-оро деце основношколског узраста, по 27-оро деце са ПРП и њихових вршњака типичне популације уједначених по полу и узрасту. За потребе истраживања кориштен је упитник Снага и тешкоћа у понашању (SDQ). Резултати истраживања показали су да постоје статистички значајне разлике на скали понашања између деце са ПРП и деце типичне популације. Статистички значајне разлике јављају се у мањој мери када се ова деца упореде по полу, узрасту и начину школовања. AB - There is a difficulty in social functioning and behavior in children with pervasive developmental disorders (PDD) . The social behavior of these children is significantly different from the behavior of their peers of the typical population. The main goal of this study was to evaluate the behavior of elementary school aged children with PDD and compared to one of their peers in ordinary population. The research was conducted in two associations for helping children with disabilities and one school for children with disabilites in Banja Luka. 54 children elementary school aged were used as a sample, 27 children with PDD and their peers from typical population. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was used for the research needs. The results of the study showed that there are statistically significant differences in the behavioral between children with PDD and tipical childern. Statistically significant differences occur to a lesser extent when these children are compared by sex, age and type of school. T1 - Procena socijalnog ponašanja dece sa razvojnim poremećajima školskog uzrasta u Republici Srpskoj EP - 145 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4644 ER -
@mastersthesis{ author = "Pavlišin, Sofija", year = "2018", abstract = "Код деце са первазивним развојним поремећајима (ПРП) долази до тешкоћа у социјалном функционисању и понашању. Социјално понашање ове деце знатно се разликује од понашања њихових вршњака типичне популације. Основни циљ овог истраживања био је процена понашања деце са первазивним развојним поремећајима основношколског узраста, као и деце типичне популације истог узраста. Истраживање је обављено у два удржења за помоћ деци са сметњама у развоју и једној школи за децу са метњама у развоју у Бањалуци. Узоком је било обухваћено 57-оро деце основношколског узраста, по 27-оро деце са ПРП и њихових вршњака типичне популације уједначених по полу и узрасту. За потребе истраживања кориштен је упитник Снага и тешкоћа у понашању (SDQ). Резултати истраживања показали су да постоје статистички значајне разлике на скали понашања између деце са ПРП и деце типичне популације. Статистички значајне разлике јављају се у мањој мери када се ова деца упореде по полу, узрасту и начину школовања., There is a difficulty in social functioning and behavior in children with pervasive developmental disorders (PDD) . The social behavior of these children is significantly different from the behavior of their peers of the typical population. The main goal of this study was to evaluate the behavior of elementary school aged children with PDD and compared to one of their peers in ordinary population. The research was conducted in two associations for helping children with disabilities and one school for children with disabilites in Banja Luka. 54 children elementary school aged were used as a sample, 27 children with PDD and their peers from typical population. The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) was used for the research needs. The results of the study showed that there are statistically significant differences in the behavioral between children with PDD and tipical childern. Statistically significant differences occur to a lesser extent when these children are compared by sex, age and type of school.", title = "Procena socijalnog ponašanja dece sa razvojnim poremećajima školskog uzrasta u Republici Srpskoj", pages = "145-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4644" }
Pavlišin, S.. (2018). Procena socijalnog ponašanja dece sa razvojnim poremećajima školskog uzrasta u Republici Srpskoj. , 4-145. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4644
Pavlišin S. Procena socijalnog ponašanja dece sa razvojnim poremećajima školskog uzrasta u Republici Srpskoj. 2018;:4-145. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4644 .
Pavlišin, Sofija, "Procena socijalnog ponašanja dece sa razvojnim poremećajima školskog uzrasta u Republici Srpskoj" (2018):4-145, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4644 .