Приказ основних података о документу

dc.creatorĐorđević, Sunčica
dc.date.accessioned2022-06-22T12:11:39Z
dc.date.available2022-06-22T12:11:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4608
dc.description.abstractЛексичко-семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења. У овом раду су приказани резултати процене способности евоцирања лексичких јединица код деце са поремећајем у језичком развоју. Истраживање је спроведено у циљу утврђивања разлика у способностима евоцирања лексичких јединица између деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском (EЕГ) активношћу и деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Узорком је обухваћено 10 деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском активношћу и 10 деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом, узраста од 4 до 6 година. Способност евоцирања лексичких јединица процењена је Тестом речника за децу од 3 до 7 година и Тестом глагола. Истраживањем је утврђено да деца са поремећајем у језичком развоју и измењеним електроенцефалографским активностима показују знатну лошију способност евоцирања именица у односу на децу са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Није пронађена статистички значајна разлика између ових група у способности евоцирања глагола.sr
dc.description.abstractLexical-semantic ability is an important determinant of language development and learning abilities. This study showes the results of an evaluation of the ability to evoke the lexical units in children with developmental language disorder. The research was carried out in order to determinate the difference in the ability to evoke the lexical units between children with developmental language disorder and the changes in electroencephalographic (ЕЕG) activity compared with children who have a developmental language disorder and a normal EEG findings. The sample was taken from 10 children with developmental language disorder and changes in electroencephalographic activity, and 10 children with developmental language disorder and a normal EEG findings, ages 4 to 6 years. The ability of evoking the lexical units is estimate with the Test dictionary for children aged 3 to 7 and the Test verb. The study found that there is a significant difference in the ability to evoke the nouns in children with developmental language disorder and a changes in electroencephalographic activity compared to children who have developmental language disorder and normal EEG findings. There was no statistically significat difference between this groups in the ability to evoke the verbs.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectлексичко-семантичка способностsr
dc.subjectпоремећај у језичком развојуsr
dc.subjectевоцирање лексичких јединицаsr
dc.subjectпромене електроенцефалографских активностиsr
dc.subjectlexical-semantic abilitysr
dc.subjectdevelopmental language disordersr
dc.subjectevoking of lexical unitssr
dc.subjectchanges in electroencephalographic activitysr
dc.titleUticaj eeg nalaza na sposobnost evociranja leksičkih jedinica kod dece sa poremećajem u jezičkom razvojusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage51
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4608
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу