rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uticaj eeg nalaza na sposobnost evociranja leksičkih jedinica kod dece sa poremećajem u jezičkom razvoju

Authorized Users Only
2018
Authors
Đorđević, Sunčica
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Лексичко-семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења. У овом раду су приказани резултати процене способности евоцирања лексичких јединица код деце са поремећајем у језичком развоју. Истраживање је спроведено у циљу утврђивања разлика у способностима евоцирања лексичких јединица између деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском (EЕГ) активношћу и деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Узорком је обухваћено 10 деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском активношћу и 10 деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом, узраста од 4 до 6 година. Способност евоцирања лексичких јединица процењена је Тестом речника за децу од 3 до 7 година и Тестом глагола. Истраживањем је утврђено да деца са поремећајем у језичком развоју и измењеним електроенцефалографским активностима показују знатну лошију способност евоцирања именица у односу на децу са поремећајем у је...зичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Није пронађена статистички значајна разлика између ових група у способности евоцирања глагола.

Lexical-semantic ability is an important determinant of language development and learning abilities. This study showes the results of an evaluation of the ability to evoke the lexical units in children with developmental language disorder. The research was carried out in order to determinate the difference in the ability to evoke the lexical units between children with developmental language disorder and the changes in electroencephalographic (ЕЕG) activity compared with children who have a developmental language disorder and a normal EEG findings. The sample was taken from 10 children with developmental language disorder and changes in electroencephalographic activity, and 10 children with developmental language disorder and a normal EEG findings, ages 4 to 6 years. The ability of evoking the lexical units is estimate with the Test dictionary for children aged 3 to 7 and the Test verb. The study found that there is a significant difference in the ability to evoke the nouns in childre...n with developmental language disorder and a changes in electroencephalographic activity compared to children who have developmental language disorder and normal EEG findings. There was no statistically significat difference between this groups in the ability to evoke the verbs.

Keywords:
лексичко-семантичка способност / поремећај у језичком развоју / евоцирање лексичких јединица / промене електроенцефалографских активности / lexical-semantic ability / developmental language disorder / evoking of lexical units / changes in electroencephalographic activity
Source:
2018, 1-51
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4608
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4608
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Đorđević, Sunčica
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4608
AB  - Лексичко-семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења.
У овом раду су приказани резултати процене способности евоцирања лексичких јединица код деце са поремећајем у језичком развоју. Истраживање је спроведено у циљу утврђивања разлика у способностима евоцирања лексичких јединица између деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском (EЕГ) активношћу и деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Узорком је обухваћено 10 деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском активношћу и 10 деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом, узраста од 4 до 6 година. Способност евоцирања лексичких јединица процењена је Тестом речника за децу од 3 до 7 година и Тестом глагола.
Истраживањем је утврђено да деца са поремећајем у језичком развоју и измењеним електроенцефалографским активностима показују знатну лошију способност евоцирања именица у односу на децу са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Није пронађена статистички значајна разлика између ових група у способности евоцирања глагола.
AB  - Lexical-semantic ability is an important determinant of language development and learning abilities.
This study showes the results of an evaluation of the ability to evoke the lexical units in children with developmental language disorder. The research was carried out in order to determinate the difference in the ability to evoke the lexical units between children with developmental language disorder and the changes in electroencephalographic (ЕЕG) activity compared with children who have a developmental language disorder and a normal EEG findings. The sample was taken from 10 children with developmental language disorder and changes in electroencephalographic activity, and 10 children with developmental language disorder and a normal EEG findings, ages 4 to 6 years. The ability of evoking the lexical units is estimate with the Test dictionary for children aged 3 to 7 and the Test verb. The study found that there is a significant difference in the ability to evoke the nouns in children with developmental language disorder and a changes in electroencephalographic activity compared to children who have developmental language disorder and normal EEG findings. There was no statistically significat difference between this groups in the ability to evoke the verbs.
T1  - Uticaj eeg nalaza na sposobnost evociranja leksičkih jedinica kod dece sa poremećajem u jezičkom razvoju
EP  - 51
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4608
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Đorđević, Sunčica",
year = "2018",
abstract = "Лексичко-семантичка способност је важна детерминанта језичког развоја и способности учења.
У овом раду су приказани резултати процене способности евоцирања лексичких јединица код деце са поремећајем у језичком развоју. Истраживање је спроведено у циљу утврђивања разлика у способностима евоцирања лексичких јединица између деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском (EЕГ) активношћу и деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Узорком је обухваћено 10 деце са поремећајем у језичком развоју и измењеном електроенцефалографском активношћу и 10 деце са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом, узраста од 4 до 6 година. Способност евоцирања лексичких јединица процењена је Тестом речника за децу од 3 до 7 година и Тестом глагола.
Истраживањем је утврђено да деца са поремећајем у језичком развоју и измењеним електроенцефалографским активностима показују знатну лошију способност евоцирања именица у односу на децу са поремећајем у језичком развоју и уредним ЕЕГ налазом. Није пронађена статистички значајна разлика између ових група у способности евоцирања глагола., Lexical-semantic ability is an important determinant of language development and learning abilities.
This study showes the results of an evaluation of the ability to evoke the lexical units in children with developmental language disorder. The research was carried out in order to determinate the difference in the ability to evoke the lexical units between children with developmental language disorder and the changes in electroencephalographic (ЕЕG) activity compared with children who have a developmental language disorder and a normal EEG findings. The sample was taken from 10 children with developmental language disorder and changes in electroencephalographic activity, and 10 children with developmental language disorder and a normal EEG findings, ages 4 to 6 years. The ability of evoking the lexical units is estimate with the Test dictionary for children aged 3 to 7 and the Test verb. The study found that there is a significant difference in the ability to evoke the nouns in children with developmental language disorder and a changes in electroencephalographic activity compared to children who have developmental language disorder and normal EEG findings. There was no statistically significat difference between this groups in the ability to evoke the verbs.",
title = "Uticaj eeg nalaza na sposobnost evociranja leksičkih jedinica kod dece sa poremećajem u jezičkom razvoju",
pages = "51-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4608"
}
Đorđević, S.. (2018). Uticaj eeg nalaza na sposobnost evociranja leksičkih jedinica kod dece sa poremećajem u jezičkom razvoju. , 1-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4608
Đorđević S. Uticaj eeg nalaza na sposobnost evociranja leksičkih jedinica kod dece sa poremećajem u jezičkom razvoju. 2018;:1-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4608 .
Đorđević, Sunčica, "Uticaj eeg nalaza na sposobnost evociranja leksičkih jedinica kod dece sa poremećajem u jezičkom razvoju" (2018):1-51,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4608 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB