Verbalno pamćenje i artikulacione sposobnosti dece predškolskog uzrasta
Verbal Memory and Articulatory Abilities in Preschool-aged Children
Abstract
У раду су приказани резултати истраживања добијени испитивањем артикулационих способности и способности вербалног памћења код деце предшколског узраста. За потребе овог истраживања формиран је пригодан узорак од 48 деце (24 дечака и 24 девојчице) узраста од 6.1 до 7 година. Циљ истраживања био је да се утврди стање артикулационих способности и способности вербалног памћења. За процену способности артикулације код деце коришћен је Глобални артикулациони тест (Костић, Владисављевић и Поповић), а за процену способности вербалног памћења коришћен је Тест за испитивање вербалног памћења (С. Владисављевић).
Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке (SPSS). Добијени резултати су показали да на Тесту артикулације, сва деца адекватно артикулишу 18 од 30 гласова. Истовремено, њих 13 има дисторзован глас ч. Четворо деце супституише глас љ другим гласом. Према дистрибуцији, 21 дете је успешно на свих 30 задатака Теста артикулације.... На Тесту артикулације, нема разлике у постигнућима између дечака и девојчица. Компарација постигнућа испитаника на Тесту за испитивање вербалног памћења у односу на пол није достигла задати ниво значајности од 0,05.
This paper presents the results of a research which assessed articulatory abilities and verbal memory features in preschool-aged children. For the purposes of this research, an appropriate sample of 48 children was formed (24 boys and 24 girls) aged 6.1 to 7 years. The goal of the research was to determine the condition of articulatory abilities and verbal memory ability. Global Articulatory Test (Kostić, Vldisavljević, Popović, 1983) was used for the assessment of articulatory abilities in children, whereas Verbal Memory Test (S. Vladisavljević, 1983) was used for the assessment of verbal memory.
Data analysis and study were conducted via a software package used for statistical data analysis in social sciences (SPSS). The results obtained showed that in the Articulation Test, ,, all children are articulate 18 to 30 sounds adequately. At the same time, 13 of them, have a distorted /č/ sound. Four of them, substitutes the /lj/ sound with some other sound. According to the distribution,... 21 children are successful in all 30 questions of the Articulation Test. There are no signs of difference in achievement between boys and girls in the Articulation Test. The comparison of achievement of examinees in the Verbal Memory Test with respect to gender does not show the expected significance level of 0.05.
Keywords:
вербално памћење / артикулациона способност / изговорна норма / дислалија / дисторзија / супституција / verbal memory / articulatory ability / pronunciation norm / dyslalia / distortion / substitutionSource:
2018, 6-115Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Trošić, Aleksandra PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4590 AB - У раду су приказани резултати истраживања добијени испитивањем артикулационих способности и способности вербалног памћења код деце предшколског узраста. За потребе овог истраживања формиран је пригодан узорак од 48 деце (24 дечака и 24 девојчице) узраста од 6.1 до 7 година. Циљ истраживања био је да се утврди стање артикулационих способности и способности вербалног памћења. За процену способности артикулације код деце коришћен је Глобални артикулациони тест (Костић, Владисављевић и Поповић), а за процену способности вербалног памћења коришћен је Тест за испитивање вербалног памћења (С. Владисављевић). Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке (SPSS). Добијени резултати су показали да на Тесту артикулације, сва деца адекватно артикулишу 18 од 30 гласова. Истовремено, њих 13 има дисторзован глас ч. Четворо деце супституише глас љ другим гласом. Према дистрибуцији, 21 дете је успешно на свих 30 задатака Теста артикулације. На Тесту артикулације, нема разлике у постигнућима између дечака и девојчица. Компарација постигнућа испитаника на Тесту за испитивање вербалног памћења у односу на пол није достигла задати ниво значајности од 0,05. AB - This paper presents the results of a research which assessed articulatory abilities and verbal memory features in preschool-aged children. For the purposes of this research, an appropriate sample of 48 children was formed (24 boys and 24 girls) aged 6.1 to 7 years. The goal of the research was to determine the condition of articulatory abilities and verbal memory ability. Global Articulatory Test (Kostić, Vldisavljević, Popović, 1983) was used for the assessment of articulatory abilities in children, whereas Verbal Memory Test (S. Vladisavljević, 1983) was used for the assessment of verbal memory. Data analysis and study were conducted via a software package used for statistical data analysis in social sciences (SPSS). The results obtained showed that in the Articulation Test, ,, all children are articulate 18 to 30 sounds adequately. At the same time, 13 of them, have a distorted /č/ sound. Four of them, substitutes the /lj/ sound with some other sound. According to the distribution, 21 children are successful in all 30 questions of the Articulation Test. There are no signs of difference in achievement between boys and girls in the Articulation Test. The comparison of achievement of examinees in the Verbal Memory Test with respect to gender does not show the expected significance level of 0.05. T1 - Verbalno pamćenje i artikulacione sposobnosti dece predškolskog uzrasta T1 - Verbal Memory and Articulatory Abilities in Preschool-aged Children EP - 115 SP - 6 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4590 ER -
@mastersthesis{ author = "Trošić, Aleksandra", year = "2018", abstract = "У раду су приказани резултати истраживања добијени испитивањем артикулационих способности и способности вербалног памћења код деце предшколског узраста. За потребе овог истраживања формиран је пригодан узорак од 48 деце (24 дечака и 24 девојчице) узраста од 6.1 до 7 година. Циљ истраживања био је да се утврди стање артикулационих способности и способности вербалног памћења. За процену способности артикулације код деце коришћен је Глобални артикулациони тест (Костић, Владисављевић и Поповић), а за процену способности вербалног памћења коришћен је Тест за испитивање вербалног памћења (С. Владисављевић). Анализа и обрада података вршене су помоћу пакета намењеног статистичкој обради података за друштвене науке (SPSS). Добијени резултати су показали да на Тесту артикулације, сва деца адекватно артикулишу 18 од 30 гласова. Истовремено, њих 13 има дисторзован глас ч. Четворо деце супституише глас љ другим гласом. Према дистрибуцији, 21 дете је успешно на свих 30 задатака Теста артикулације. На Тесту артикулације, нема разлике у постигнућима између дечака и девојчица. Компарација постигнућа испитаника на Тесту за испитивање вербалног памћења у односу на пол није достигла задати ниво значајности од 0,05., This paper presents the results of a research which assessed articulatory abilities and verbal memory features in preschool-aged children. For the purposes of this research, an appropriate sample of 48 children was formed (24 boys and 24 girls) aged 6.1 to 7 years. The goal of the research was to determine the condition of articulatory abilities and verbal memory ability. Global Articulatory Test (Kostić, Vldisavljević, Popović, 1983) was used for the assessment of articulatory abilities in children, whereas Verbal Memory Test (S. Vladisavljević, 1983) was used for the assessment of verbal memory. Data analysis and study were conducted via a software package used for statistical data analysis in social sciences (SPSS). The results obtained showed that in the Articulation Test, ,, all children are articulate 18 to 30 sounds adequately. At the same time, 13 of them, have a distorted /č/ sound. Four of them, substitutes the /lj/ sound with some other sound. According to the distribution, 21 children are successful in all 30 questions of the Articulation Test. There are no signs of difference in achievement between boys and girls in the Articulation Test. The comparison of achievement of examinees in the Verbal Memory Test with respect to gender does not show the expected significance level of 0.05.", title = "Verbalno pamćenje i artikulacione sposobnosti dece predškolskog uzrasta, Verbal Memory and Articulatory Abilities in Preschool-aged Children", pages = "115-6", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4590" }
Trošić, A.. (2018). Verbalno pamćenje i artikulacione sposobnosti dece predškolskog uzrasta. , 6-115. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4590
Trošić A. Verbalno pamćenje i artikulacione sposobnosti dece predškolskog uzrasta. 2018;:6-115. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4590 .
Trošić, Aleksandra, "Verbalno pamćenje i artikulacione sposobnosti dece predškolskog uzrasta" (2018):6-115, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4590 .