Приказ основних података о документу

Phonological abilities of children of preschool age

dc.creatorBlagojević, Bojana
dc.date.accessioned2022-06-22T11:55:14Z
dc.date.available2022-06-22T11:55:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4586
dc.description.abstractЦиљ истраживања је био да се утврдити степен развоја артикулације, фонемског слуха и неких елемената фонолошке свесности код деце предшколског узраста од 6 до 7 година. Узорак истраживања чинила су деца из седам вртића на територији општине Стари град у Београду. Испитано је 120 деце оба пола, при редовном систематском прегледу пред полазак у школу. У истраживању су коришћена три теста. За испитивање артикулационих способности коришћен је Глобални артикулациони тест (Владисављевић, Костић, Поповић1983), за испитивање фонемског слуха Тест за испитивање разликовања фонема (Владисављевић С, Костић, Поповић, 1983), док је за процену фонолошких способности примењен Тест за испитивање фонолошке свесности-ФОНТ тест (Суботић, 2011). Резултати овог истраживања показали су да је укупна учесталост артикулационог поремећаја- дислалија (43,3%) а од тога, најучесталија дисторзија гласова (28.3%), као и да је више присутна код дечака него код девојчица. Деца са развојним артикулационим поремећајима и без развојних артикулационих поремећаја имају добро развијен фонемски слух. У исптивању фонолошке свесности, сва деца из нашег узорка су показала нормалан ниво развијености фонолошке свесности и не постоје статистички значајне разлике између дечака и девојчица (p>0.05).sr
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the degree of development of articulation, phonemic hearing and some elements of phonological awareness in children of pre-school ages 6 to 7 years. The sample of the research was made by children of pre-school age from seven kindergartens in the territory of the municipality Stari grad in Belgrade. 120 children of both sexes were examined, during a regular systematic examination before going to school. The research used three tests. For the examination of articulation abilities, the Global Articulation Test (Vladisavljević, Kostić, Popović1983) was used, to test the phonemic hearing Test for distinguishing phonemes (Vladisavljević S, Kostic, Popovic, 1983) was used, while for the assessment of phonological abilities a Phonological Awareness Test - FONT test (Subotić, 2011) was used. The results of this study have shown that the most common type of articulation disorder – dyslaly (43,3%) and most common is distortion of voices (28.3%), and that it is more present in boys than in girls. Children with and without developmental articulation disorders achieve the same results when examining phonemic hearing. In the testing of phonological awareness, all children from our sample showed a normal level of development of phonological awareness and there are no statistically significant differences between boys and girls (p> 0.05).sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.titleFonološke sposobnosti dece predškolskog uzrastasr
dc.titlePhonological abilities of children of preschool agesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage53
dc.citation.spage5
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4586
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу