Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika
Samo za registrovane korisnike
2018
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)

Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Појам социјалне компетенције је врло тешко дефинисати и многи аутори је објашњавају према личном мишљењу, с обзиром да се ради о људској интеракцији и сваки пут о „уникатној“ ситуацији која је скоро увек другачија. Немогуће је дати тачну смерницу, али се она може увежбати и научити. Аутори су подељени, неки мисле да се ради о интелигенцији, а то је способност која је претежно урођена (Thorndike, 1920, према Walker и Foley, 1973, Moss i Hunt, 1927, према Вучић, 1970), док су други мишљења да је социјална компетенција црта личности која се више- мање развија кроз искуство и интерес, а темељи се на интелигенцији (Allport, 1937, према Вучић, 1970).
Бројна истраживања (Berndt, 1996; Bukowski& Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, према Шурбановска, 2012) показала су да деца која имају позитивне односе с вршњацима испољавају просоцијалне форме понашања и имају позитиван став према школи, боља школска постигнућа, док је осећај усамљености мањи у односу на децу која нису успела да остваре позитив...ан однос с вршњацима.
The notion of social competence is very difficult to define, and many authors explain it to personal opinion, since it is about human interaction and each time a "unique" situation that is almost always different. It is impossible to give a true statement, but it can be taught and learned. Authors are divided, some think it is intelligence, and this is a capability that is largely inborn (Thorndike, 1920, Walker and Foley, 1973, Moss and Hunt, 1927, according to Vučić, 1970), while others think that social competence is a personality trait that develops more or less through experience and interest and is based on intelligence (Allport, 1937, Vučić, 1970).
Numerous researches (Berndt, 1996, Bukowski & Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, according to Šurbanovska, 2012) have shown that children with positive relationships with peers show prosocial behavior and have a positive attitude towards school, better school achievement the feeling of loneliness is lower compared to children who have... failed to achieve a positive relationship with their peers.
Ključne reči:
социјална компетенција / социјалне вештине / просоцијално понашање / школски успех / social competence / social skills / prosocial behavior / school successIzvor:
2018, 4-101Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Belaćević, Vladica PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4581 AB - Појам социјалне компетенције је врло тешко дефинисати и многи аутори је објашњавају према личном мишљењу, с обзиром да се ради о људској интеракцији и сваки пут о „уникатној“ ситуацији која је скоро увек другачија. Немогуће је дати тачну смерницу, али се она може увежбати и научити. Аутори су подељени, неки мисле да се ради о интелигенцији, а то је способност која је претежно урођена (Thorndike, 1920, према Walker и Foley, 1973, Moss i Hunt, 1927, према Вучић, 1970), док су други мишљења да је социјална компетенција црта личности која се више- мање развија кроз искуство и интерес, а темељи се на интелигенцији (Allport, 1937, према Вучић, 1970). Бројна истраживања (Berndt, 1996; Bukowski& Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, према Шурбановска, 2012) показала су да деца која имају позитивне односе с вршњацима испољавају просоцијалне форме понашања и имају позитиван став према школи, боља школска постигнућа, док је осећај усамљености мањи у односу на децу која нису успела да остваре позитиван однос с вршњацима. AB - The notion of social competence is very difficult to define, and many authors explain it to personal opinion, since it is about human interaction and each time a "unique" situation that is almost always different. It is impossible to give a true statement, but it can be taught and learned. Authors are divided, some think it is intelligence, and this is a capability that is largely inborn (Thorndike, 1920, Walker and Foley, 1973, Moss and Hunt, 1927, according to Vučić, 1970), while others think that social competence is a personality trait that develops more or less through experience and interest and is based on intelligence (Allport, 1937, Vučić, 1970). Numerous researches (Berndt, 1996, Bukowski & Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, according to Šurbanovska, 2012) have shown that children with positive relationships with peers show prosocial behavior and have a positive attitude towards school, better school achievement the feeling of loneliness is lower compared to children who have failed to achieve a positive relationship with their peers. T1 - Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika EP - 101 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581 ER -
@mastersthesis{ author = "Belaćević, Vladica", year = "2018", abstract = "Појам социјалне компетенције је врло тешко дефинисати и многи аутори је објашњавају према личном мишљењу, с обзиром да се ради о људској интеракцији и сваки пут о „уникатној“ ситуацији која је скоро увек другачија. Немогуће је дати тачну смерницу, али се она може увежбати и научити. Аутори су подељени, неки мисле да се ради о интелигенцији, а то је способност која је претежно урођена (Thorndike, 1920, према Walker и Foley, 1973, Moss i Hunt, 1927, према Вучић, 1970), док су други мишљења да је социјална компетенција црта личности која се више- мање развија кроз искуство и интерес, а темељи се на интелигенцији (Allport, 1937, према Вучић, 1970). Бројна истраживања (Berndt, 1996; Bukowski& Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, према Шурбановска, 2012) показала су да деца која имају позитивне односе с вршњацима испољавају просоцијалне форме понашања и имају позитиван став према школи, боља школска постигнућа, док је осећај усамљености мањи у односу на децу која нису успела да остваре позитиван однос с вршњацима., The notion of social competence is very difficult to define, and many authors explain it to personal opinion, since it is about human interaction and each time a "unique" situation that is almost always different. It is impossible to give a true statement, but it can be taught and learned. Authors are divided, some think it is intelligence, and this is a capability that is largely inborn (Thorndike, 1920, Walker and Foley, 1973, Moss and Hunt, 1927, according to Vučić, 1970), while others think that social competence is a personality trait that develops more or less through experience and interest and is based on intelligence (Allport, 1937, Vučić, 1970). Numerous researches (Berndt, 1996, Bukowski & Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, according to Šurbanovska, 2012) have shown that children with positive relationships with peers show prosocial behavior and have a positive attitude towards school, better school achievement the feeling of loneliness is lower compared to children who have failed to achieve a positive relationship with their peers.", title = "Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika", pages = "101-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581" }
Belaćević, V.. (2018). Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika. , 4-101. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581
Belaćević V. Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika. 2018;:4-101. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581 .
Belaćević, Vladica, "Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika" (2018):4-101, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581 .