rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika

Authorized Users Only
2018
Authors
Belaćević, Vladica
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Појам социјалне компетенције је врло тешко дефинисати и многи аутори је објашњавају према личном мишљењу, с обзиром да се ради о људској интеракцији и сваки пут о „уникатној“ ситуацији која је скоро увек другачија. Немогуће је дати тачну смерницу, али се она може увежбати и научити. Аутори су подељени, неки мисле да се ради о интелигенцији, а то је способност која је претежно урођена (Thorndike, 1920, према Walker и Foley, 1973, Moss i Hunt, 1927, према Вучић, 1970), док су други мишљења да је социјална компетенција црта личности која се више- мање развија кроз искуство и интерес, а темељи се на интелигенцији (Allport, 1937, према Вучић, 1970). Бројна истраживања (Berndt, 1996; Bukowski& Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, према Шурбановска, 2012) показала су да деца која имају позитивне односе с вршњацима испољавају просоцијалне форме понашања и имају позитиван став према школи, боља школска постигнућа, док је осећај усамљености мањи у односу на децу која нису успела да остваре позитив...ан однос с вршњацима.

The notion of social competence is very difficult to define, and many authors explain it to personal opinion, since it is about human interaction and each time a "unique" situation that is almost always different. It is impossible to give a true statement, but it can be taught and learned. Authors are divided, some think it is intelligence, and this is a capability that is largely inborn (Thorndike, 1920, Walker and Foley, 1973, Moss and Hunt, 1927, according to Vučić, 1970), while others think that social competence is a personality trait that develops more or less through experience and interest and is based on intelligence (Allport, 1937, Vučić, 1970). Numerous researches (Berndt, 1996, Bukowski & Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, according to Šurbanovska, 2012) have shown that children with positive relationships with peers show prosocial behavior and have a positive attitude towards school, better school achievement the feeling of loneliness is lower compared to children who have... failed to achieve a positive relationship with their peers.

Keywords:
социјална компетенција / социјалне вештине / просоцијално понашање / школски успех / social competence / social skills / prosocial behavior / school success
Source:
2018, 4-101
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4581
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Belaćević, Vladica
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4581
AB  - Појам социјалне компетенције је врло тешко дефинисати и многи аутори је објашњавају према личном мишљењу, с обзиром да се ради о људској интеракцији и сваки пут о „уникатној“ ситуацији која је скоро увек другачија. Немогуће је дати тачну смерницу, али се она може увежбати и научити. Аутори су подељени, неки мисле да се ради о интелигенцији, а то је способност која је претежно урођена (Thorndike, 1920, према Walker и Foley, 1973, Moss i Hunt, 1927, према Вучић, 1970), док су други мишљења да је социјална компетенција црта личности која се више- мање развија кроз искуство и интерес, а темељи се на интелигенцији (Allport, 1937, према Вучић, 1970).
Бројна истраживања (Berndt, 1996; Bukowski& Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, према Шурбановска, 2012) показала су да деца која имају позитивне односе с вршњацима испољавају просоцијалне форме понашања и имају позитиван став према школи, боља школска постигнућа, док је осећај усамљености мањи у односу на децу која нису успела да остваре позитиван однос с вршњацима.
AB  - The notion of social competence is very difficult to define, and many authors explain it to personal opinion, since it is about human interaction and each time a "unique" situation that is almost always different. It is impossible to give a true statement, but it can be taught and learned. Authors are divided, some think it is intelligence, and this is a capability that is largely inborn (Thorndike, 1920, Walker and Foley, 1973, Moss and Hunt, 1927, according to Vučić, 1970), while others think that social competence is a personality trait that develops more or less through experience and interest and is based on intelligence (Allport, 1937, Vučić, 1970).
Numerous researches (Berndt, 1996, Bukowski & Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, according to Šurbanovska, 2012) have shown that children with positive relationships with peers show prosocial behavior and have a positive attitude towards school, better school achievement the feeling of loneliness is lower compared to children who have failed to achieve a positive relationship with their peers.
T1  - Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika
EP  - 101
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Belaćević, Vladica",
year = "2018",
abstract = "Појам социјалне компетенције је врло тешко дефинисати и многи аутори је објашњавају према личном мишљењу, с обзиром да се ради о људској интеракцији и сваки пут о „уникатној“ ситуацији која је скоро увек другачија. Немогуће је дати тачну смерницу, али се она може увежбати и научити. Аутори су подељени, неки мисле да се ради о интелигенцији, а то је способност која је претежно урођена (Thorndike, 1920, према Walker и Foley, 1973, Moss i Hunt, 1927, према Вучић, 1970), док су други мишљења да је социјална компетенција црта личности која се више- мање развија кроз искуство и интерес, а темељи се на интелигенцији (Allport, 1937, према Вучић, 1970).
Бројна истраживања (Berndt, 1996; Bukowski& Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, према Шурбановска, 2012) показала су да деца која имају позитивне односе с вршњацима испољавају просоцијалне форме понашања и имају позитиван став према школи, боља школска постигнућа, док је осећај усамљености мањи у односу на децу која нису успела да остваре позитиван однос с вршњацима., The notion of social competence is very difficult to define, and many authors explain it to personal opinion, since it is about human interaction and each time a "unique" situation that is almost always different. It is impossible to give a true statement, but it can be taught and learned. Authors are divided, some think it is intelligence, and this is a capability that is largely inborn (Thorndike, 1920, Walker and Foley, 1973, Moss and Hunt, 1927, according to Vučić, 1970), while others think that social competence is a personality trait that develops more or less through experience and interest and is based on intelligence (Allport, 1937, Vučić, 1970).
Numerous researches (Berndt, 1996, Bukowski & Hoza, 1989; Parker & Asher, 1993, according to Šurbanovska, 2012) have shown that children with positive relationships with peers show prosocial behavior and have a positive attitude towards school, better school achievement the feeling of loneliness is lower compared to children who have failed to achieve a positive relationship with their peers.",
title = "Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika",
pages = "101-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581"
}
Belaćević, V.. (2018). Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika. , 4-101.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581
Belaćević V. Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika. 2018;:4-101.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581 .
Belaćević, Vladica, "Socijalne kompetencije gluvih i nagluvih učenika" (2018):4-101,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4581 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB