rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Značaj ilustracije u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta

The significance of illustration in language development in the deaf and the hard of hearing elementary school students

Authorized Users Only
2018
Authors
Anđelković, Milica
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Улога чулног опажања је веома битна за правилан развој језика ученика са оштећеним слухом. За успешно савладавање свих фаза говорног развоја и правилан говор, потребно је постојање одређених услова и могућности. Развој речника представља најуочљивији показатељ усвајања језика код деце (Кристал, 1996). Код деце са нормалним развојем способности вербалне комуникације уочава се веома брз семантички развој. Међутим, утврђене су извесне разлике у динамици усвајања активног и пасивног речника код деце. Ова два речника се међусобно додирују, али нису исти. Још од детињства речник разумевања и препознавања речи је много већи од активног речника. Дете разуме много већи број речи, али се њима не служи у свом активном говору. Због тога су на најранијем узрасту за развијање дечјег речника корисне књиге и сликовнице у којима треба да буду заступљене речи које се најчешће јављају у говору. Касније у настави, сурдопедагог се често служи илустрованим материјалима. Суштина илустрације је да се предмети... и објекти не представљају онако какви су са свим одликама већ се истиче само оно што је карактеристично. Показивање овом методом је веома економично и представља значајно обележје савремене наставе. Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди значај илустрације у развоју језика код глувих и наглувих ученика основношколског узраста. Истраживање је обављено на узорку од 30 ученика узраста од трећег до осмог разреда који похађају школе за глуву и наглуву децу у Србији. Инструмент који смо користили је тест “Улица” (Ђ. Костић) у оквиру теста “Три слике”- за добијање података о богатству активног и пасивног лексикона. Добијени резултати указују на то да са узрастом расте успешност при именовању пoјмова и њиховом препознавању. Степен оштећења слуха делимично утиче на успешност, док оцена из српског језика значајно утиче на успешност. Показала се разлика између полова, и то у корист девојчица. Оне су биле успешније од дечака, како у активном, тако и у пасивном речнику.

The role of sensory observation is very important for the proper development of the language of students with hearing impaired. To successfully master all phases of speech development and proper speech, it is necessary to have certain conditions and possibilities. Development of the dictionary is the most obvious indicator of the adoption of languages in children (Kristal, 1996). In children with normal development of verbal communication skills, very rapid semantic development is observed. However, certain differences in the dynamics of adopting an active and passive vocabulary in children have been identified. These two dictionaries touch each other, but they are not the same. Since childhood, the dictionary of understanding and recognizing words is much larger than the active vocabulary. Children understand a much larger number of words, which they do not use in their active speech. Therefore, at the earliest age of developing children's vocabulary, books and booklets are useful ...in which the words that are most commonly spoken in the speech should be represented. Later, in teaching, the pedagogue often uses illustrated materials. The essence of the illustration is that objects are not represented in the same way as with all the qualities but only what is characteristic. Showing this method is very economical and represents a significant feature of modern teaching. The aim of this research was to determine significance of illustration in language development in the deaf and the hard of hearing elementary school students The research was conducted on sample of 30 students from third to eighth grade who attend school for the hearing impaired children in Serbia. The instrument we used is the "Street" test (D. Kostic). The obtained results showed that age is increasing with success in naming terms and recognizing them, the level of hearing impairment has a partial impact the success, while the grade significantly influences the success of the students. Results showed the difference between the genders, and that for the benefit of the girls. They were more successful than boys, both in active and passive vocabulary.

Keywords:
активни и пасивни речник / глуви и наглуви / active and passive dictionary / deaf and hard of hearing
Source:
2018, 4-83
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4578
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4578
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Anđelković, Milica
PY  - 2018
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4578
AB  - Улога чулног опажања је веома битна за правилан развој језика ученика са оштећеним слухом. За успешно савладавање свих фаза говорног развоја и правилан говор, потребно је постојање одређених услова и могућности. Развој речника представља најуочљивији показатељ усвајања језика код деце (Кристал, 1996). Код деце са нормалним развојем способности вербалне комуникације уочава се веома брз семантички развој. Међутим, утврђене су извесне разлике у динамици усвајања активног и пасивног речника код деце. Ова два речника се међусобно додирују, али нису исти. Још од детињства речник разумевања и препознавања речи је много већи од активног речника. Дете разуме много већи број речи, али се њима не служи у свом активном говору. Због тога су на најранијем узрасту за развијање дечјег речника корисне књиге и сликовнице у којима треба да буду заступљене речи које се најчешће јављају у говору. Касније у настави, сурдопедагог се често служи илустрованим материјалима. Суштина илустрације је да се предмети и објекти не представљају онако какви су са свим одликама већ се истиче само оно што је карактеристично. Показивање овом методом је веома економично и представља значајно обележје савремене наставе.
Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди значај илустрације у развоју језика код глувих и наглувих ученика основношколског узраста.
Истраживање је обављено на узорку од 30 ученика узраста од трећег до осмог разреда који похађају школе за глуву и наглуву децу у Србији.
Инструмент који смо користили је тест “Улица” (Ђ. Костић) у оквиру теста “Три слике”- за добијање података о богатству активног и пасивног лексикона.
Добијени резултати указују на то да са узрастом расте успешност при именовању пoјмова и њиховом препознавању. Степен оштећења слуха делимично утиче на успешност, док оцена из српског језика значајно утиче на успешност.
Показала се разлика између полова, и то у корист девојчица. Оне су биле успешније од дечака, како у активном, тако и у пасивном речнику.
AB  - The role of sensory observation is very important for the proper development of the language of students with hearing impaired. To successfully master all phases of speech development and proper speech, it is necessary to have certain conditions and possibilities.
Development of the dictionary is the most obvious indicator of the adoption of languages in children (Kristal, 1996). In children with normal development of verbal communication skills, very rapid semantic development is observed. However, certain differences in the dynamics of adopting an active and passive vocabulary in children have been identified.
These two dictionaries touch each other, but they are not the same. Since childhood, the dictionary of understanding and recognizing words is much larger than the active vocabulary.
Children understand a much larger number of words, which they do not use in their active speech. Therefore, at the earliest age of developing children's vocabulary, books and booklets are useful in which the words that are most commonly spoken in the speech should be represented. Later, in teaching, the pedagogue often uses illustrated materials. The essence of the illustration is that objects are not represented in the same way as with all the qualities but only what is characteristic. Showing this method is very economical and represents a significant feature of modern teaching.
The aim of this research was to determine significance of illustration in language development in the deaf and the hard of hearing elementary school students The research was conducted on sample of 30 students from third to eighth grade who attend school for the hearing impaired children in Serbia.
The instrument we used is the "Street" test (D. Kostic).
The obtained results showed that age is increasing with success in naming terms and recognizing them, the level of hearing impairment has a partial impact the success, while the grade significantly influences the success of the students. Results showed the difference between the genders, and that for the benefit of the girls. They were more successful than boys, both in active and passive vocabulary.
T1  - Značaj ilustracije u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta
T1  - The significance of illustration in language development in the deaf and the hard of hearing elementary school students
EP  - 83
SP  - 4
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4578
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Anđelković, Milica",
year = "2018",
abstract = "Улога чулног опажања је веома битна за правилан развој језика ученика са оштећеним слухом. За успешно савладавање свих фаза говорног развоја и правилан говор, потребно је постојање одређених услова и могућности. Развој речника представља најуочљивији показатељ усвајања језика код деце (Кристал, 1996). Код деце са нормалним развојем способности вербалне комуникације уочава се веома брз семантички развој. Међутим, утврђене су извесне разлике у динамици усвајања активног и пасивног речника код деце. Ова два речника се међусобно додирују, али нису исти. Још од детињства речник разумевања и препознавања речи је много већи од активног речника. Дете разуме много већи број речи, али се њима не служи у свом активном говору. Због тога су на најранијем узрасту за развијање дечјег речника корисне књиге и сликовнице у којима треба да буду заступљене речи које се најчешће јављају у говору. Касније у настави, сурдопедагог се често служи илустрованим материјалима. Суштина илустрације је да се предмети и објекти не представљају онако какви су са свим одликама већ се истиче само оно што је карактеристично. Показивање овом методом је веома економично и представља значајно обележје савремене наставе.
Спроведено истраживање имало је за циљ да утврди значај илустрације у развоју језика код глувих и наглувих ученика основношколског узраста.
Истраживање је обављено на узорку од 30 ученика узраста од трећег до осмог разреда који похађају школе за глуву и наглуву децу у Србији.
Инструмент који смо користили је тест “Улица” (Ђ. Костић) у оквиру теста “Три слике”- за добијање података о богатству активног и пасивног лексикона.
Добијени резултати указују на то да са узрастом расте успешност при именовању пoјмова и њиховом препознавању. Степен оштећења слуха делимично утиче на успешност, док оцена из српског језика значајно утиче на успешност.
Показала се разлика између полова, и то у корист девојчица. Оне су биле успешније од дечака, како у активном, тако и у пасивном речнику., The role of sensory observation is very important for the proper development of the language of students with hearing impaired. To successfully master all phases of speech development and proper speech, it is necessary to have certain conditions and possibilities.
Development of the dictionary is the most obvious indicator of the adoption of languages in children (Kristal, 1996). In children with normal development of verbal communication skills, very rapid semantic development is observed. However, certain differences in the dynamics of adopting an active and passive vocabulary in children have been identified.
These two dictionaries touch each other, but they are not the same. Since childhood, the dictionary of understanding and recognizing words is much larger than the active vocabulary.
Children understand a much larger number of words, which they do not use in their active speech. Therefore, at the earliest age of developing children's vocabulary, books and booklets are useful in which the words that are most commonly spoken in the speech should be represented. Later, in teaching, the pedagogue often uses illustrated materials. The essence of the illustration is that objects are not represented in the same way as with all the qualities but only what is characteristic. Showing this method is very economical and represents a significant feature of modern teaching.
The aim of this research was to determine significance of illustration in language development in the deaf and the hard of hearing elementary school students The research was conducted on sample of 30 students from third to eighth grade who attend school for the hearing impaired children in Serbia.
The instrument we used is the "Street" test (D. Kostic).
The obtained results showed that age is increasing with success in naming terms and recognizing them, the level of hearing impairment has a partial impact the success, while the grade significantly influences the success of the students. Results showed the difference between the genders, and that for the benefit of the girls. They were more successful than boys, both in active and passive vocabulary.",
title = "Značaj ilustracije u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta, The significance of illustration in language development in the deaf and the hard of hearing elementary school students",
pages = "83-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4578"
}
Anđelković, M.. (2018). Značaj ilustracije u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta. , 4-83.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4578
Anđelković M. Značaj ilustracije u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta. 2018;:4-83.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4578 .
Anđelković, Milica, "Značaj ilustracije u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenika osnovnoškolskog uzrasta" (2018):4-83,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4578 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB