Specifičnosti jezičke produkcije kod gluvih i nagluvih osoba
Specificity of language production of deaf and hard- of-hearing elementary school students
Само за регистроване кориснике
2018
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Чуло слуха и његов развој су важни сегменти дечијег развоја из којег проистиче функција слушања. Тешкоће које се могу десити у овом прцесу, могу да изазову озбиљне последице, које ће утицати на развој детета. Због тога је од изузетног значаја оштећење или сметње утврдити благовремено и прецизно.
На почетку истраживања поставили смо циљеве и задатке истраживања. Циљеви овог истраживања су утврђивање повезаности између узраста, степена оштећења слуха, оцене из српског језика, и пола језичке продукције глуве и наглуве деце основношколског узраста.
Истраживање је спроведено на територији Републике Србије уШколи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чинило је 29 глувих и наглувих ученика узраста од петог до осмог разреда. Испитивано је изражавање ученика у свом писаном изразу и у знаковном језику. У истраживању је коришћен инструмент Тест за испитивање језичке продукције–стрип ситуација (М. Миленковић,... И. Ивић, Р. Росандић, В. Смиљанић).
На основу анализе добијених резултата можемо закључити да узраст, степен оштећења слуха и оцена из српског језика не утичу најезичку продукцију глуве и наглуве деце основношколског узраста. Ученици са практичном глувоћом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са тешким и веома-тешким оштећењем слуха. Ученици који су имали одличну и врло добру оцену из српског језика, су постигли приближне резултате, док су слабији били ученици са добром оценом. Када се упореде резултати у зависности од пола, може се закључити да су девојчице постигле боље резутате у неким сегментима од дечака, док су у неким сегментима били бољи дечаци. Глуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су бата, прозор, човек а најмање појмове вући за косу, улица.
На тесту за испитивање језичке продукције, ученици VIII и VI разреда су показали приближне резултате, док су слабији били ученици VII разреда.
Seance of hearing and his development are important segments of child development which results in listening function. Difficulties that can happen in this process can cause some serious consequenceswhich will affect on child development. Of great importance is to determine handicap timely school precisely.
At the beginning of our research we set the goals and tasks of the research. The objectives of this research were to examine the connection between age, degree of hearing impairment, grades children get in Serbian, gender and language production of deaf and impaired elementary school children.
The research was conducted in the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired "Stefan Dečanski" in Belgrade, Primary School "Radivoj Popović" in Zemun.
The survey sample comprised 29 deaf and hard-of-hearing students from fifth to eighth grade.
The instrument for testing language production-strip situations (M. Milenković, I. Ivić, R.
Rosandić, V. Smiljanić) .
...Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the age, degree of hearing impairment and grades children get in Serbian do not affect language production of deaf and impaired elementary school children. Students with practical deafness showed the best results, while students with severe and very severe hearing impairment were the least successful. Students who were graded excellent and very good in Serbian achieved approximately similar results, while the students who were graded goodwere weaker. When comparing results in relation to gender, it can be concluded that in some segments girls achieved better results than boys and in some segments boys achieved better results than girls. Deaf students werw usually using terms: brother, window, man and leastused terms were street and pull for hair.
On the language production test , eight and sixth grade students achieved similar results, while seventh-grade students were the weakest.
Кључне речи:
говор / језик / знаковни језик, / глуви и наглуви ученици / speech / language / sing language / deaf and hard of hearing studentsИзвор:
2018, 3-57Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Mihajlović, Matea PY - 2018 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4576 AB - Чуло слуха и његов развој су важни сегменти дечијег развоја из којег проистиче функција слушања. Тешкоће које се могу десити у овом прцесу, могу да изазову озбиљне последице, које ће утицати на развој детета. Због тога је од изузетног значаја оштећење или сметње утврдити благовремено и прецизно. На почетку истраживања поставили смо циљеве и задатке истраживања. Циљеви овог истраживања су утврђивање повезаности између узраста, степена оштећења слуха, оцене из српског језика, и пола језичке продукције глуве и наглуве деце основношколског узраста. Истраживање је спроведено на територији Републике Србије уШколи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чинило је 29 глувих и наглувих ученика узраста од петог до осмог разреда. Испитивано је изражавање ученика у свом писаном изразу и у знаковном језику. У истраживању је коришћен инструмент Тест за испитивање језичке продукције–стрип ситуација (М. Миленковић, И. Ивић, Р. Росандић, В. Смиљанић). На основу анализе добијених резултата можемо закључити да узраст, степен оштећења слуха и оцена из српског језика не утичу најезичку продукцију глуве и наглуве деце основношколског узраста. Ученици са практичном глувоћом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са тешким и веома-тешким оштећењем слуха. Ученици који су имали одличну и врло добру оцену из српског језика, су постигли приближне резултате, док су слабији били ученици са добром оценом. Када се упореде резултати у зависности од пола, може се закључити да су девојчице постигле боље резутате у неким сегментима од дечака, док су у неким сегментима били бољи дечаци. Глуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су бата, прозор, човек а најмање појмове вући за косу, улица. На тесту за испитивање језичке продукције, ученици VIII и VI разреда су показали приближне резултате, док су слабији били ученици VII разреда. AB - Seance of hearing and his development are important segments of child development which results in listening function. Difficulties that can happen in this process can cause some serious consequenceswhich will affect on child development. Of great importance is to determine handicap timely school precisely. At the beginning of our research we set the goals and tasks of the research. The objectives of this research were to examine the connection between age, degree of hearing impairment, grades children get in Serbian, gender and language production of deaf and impaired elementary school children. The research was conducted in the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired "Stefan Dečanski" in Belgrade, Primary School "Radivoj Popović" in Zemun. The survey sample comprised 29 deaf and hard-of-hearing students from fifth to eighth grade. The instrument for testing language production-strip situations (M. Milenković, I. Ivić, R. Rosandić, V. Smiljanić) . Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the age, degree of hearing impairment and grades children get in Serbian do not affect language production of deaf and impaired elementary school children. Students with practical deafness showed the best results, while students with severe and very severe hearing impairment were the least successful. Students who were graded excellent and very good in Serbian achieved approximately similar results, while the students who were graded goodwere weaker. When comparing results in relation to gender, it can be concluded that in some segments girls achieved better results than boys and in some segments boys achieved better results than girls. Deaf students werw usually using terms: brother, window, man and leastused terms were street and pull for hair. On the language production test , eight and sixth grade students achieved similar results, while seventh-grade students were the weakest. T1 - Specifičnosti jezičke produkcije kod gluvih i nagluvih osoba T1 - Specificity of language production of deaf and hard- of-hearing elementary school students EP - 57 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4576 ER -
@mastersthesis{ author = "Mihajlović, Matea", year = "2018", abstract = "Чуло слуха и његов развој су важни сегменти дечијег развоја из којег проистиче функција слушања. Тешкоће које се могу десити у овом прцесу, могу да изазову озбиљне последице, које ће утицати на развој детета. Због тога је од изузетног значаја оштећење или сметње утврдити благовремено и прецизно. На почетку истраживања поставили смо циљеве и задатке истраживања. Циљеви овог истраживања су утврђивање повезаности између узраста, степена оштећења слуха, оцене из српског језика, и пола језичке продукције глуве и наглуве деце основношколског узраста. Истраживање је спроведено на територији Републике Србије уШколи за оштећене слухом - наглуве ,,Стефан Дечански`` у Београду, Основној школи ,,Радивој Поповић`` у Земуну. Узорак истраживања чинило је 29 глувих и наглувих ученика узраста од петог до осмог разреда. Испитивано је изражавање ученика у свом писаном изразу и у знаковном језику. У истраживању је коришћен инструмент Тест за испитивање језичке продукције–стрип ситуација (М. Миленковић, И. Ивић, Р. Росандић, В. Смиљанић). На основу анализе добијених резултата можемо закључити да узраст, степен оштећења слуха и оцена из српског језика не утичу најезичку продукцију глуве и наглуве деце основношколског узраста. Ученици са практичном глувоћом су показивали најбоље резултате, док су најслабији успех показали ученици са тешким и веома-тешким оштећењем слуха. Ученици који су имали одличну и врло добру оцену из српског језика, су постигли приближне резултате, док су слабији били ученици са добром оценом. Када се упореде резултати у зависности од пола, може се закључити да су девојчице постигле боље резутате у неким сегментима од дечака, док су у неким сегментима били бољи дечаци. Глуви ученици су најчешће употребљавали појмове као што су бата, прозор, човек а најмање појмове вући за косу, улица. На тесту за испитивање језичке продукције, ученици VIII и VI разреда су показали приближне резултате, док су слабији били ученици VII разреда., Seance of hearing and his development are important segments of child development which results in listening function. Difficulties that can happen in this process can cause some serious consequenceswhich will affect on child development. Of great importance is to determine handicap timely school precisely. At the beginning of our research we set the goals and tasks of the research. The objectives of this research were to examine the connection between age, degree of hearing impairment, grades children get in Serbian, gender and language production of deaf and impaired elementary school children. The research was conducted in the territory of the Republic of Serbia in the School for Hearing Impaired "Stefan Dečanski" in Belgrade, Primary School "Radivoj Popović" in Zemun. The survey sample comprised 29 deaf and hard-of-hearing students from fifth to eighth grade. The instrument for testing language production-strip situations (M. Milenković, I. Ivić, R. Rosandić, V. Smiljanić) . Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that the age, degree of hearing impairment and grades children get in Serbian do not affect language production of deaf and impaired elementary school children. Students with practical deafness showed the best results, while students with severe and very severe hearing impairment were the least successful. Students who were graded excellent and very good in Serbian achieved approximately similar results, while the students who were graded goodwere weaker. When comparing results in relation to gender, it can be concluded that in some segments girls achieved better results than boys and in some segments boys achieved better results than girls. Deaf students werw usually using terms: brother, window, man and leastused terms were street and pull for hair. On the language production test , eight and sixth grade students achieved similar results, while seventh-grade students were the weakest.", title = "Specifičnosti jezičke produkcije kod gluvih i nagluvih osoba, Specificity of language production of deaf and hard- of-hearing elementary school students", pages = "57-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4576" }
Mihajlović, M.. (2018). Specifičnosti jezičke produkcije kod gluvih i nagluvih osoba. , 3-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4576
Mihajlović M. Specifičnosti jezičke produkcije kod gluvih i nagluvih osoba. 2018;:3-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4576 .
Mihajlović, Matea, "Specifičnosti jezičke produkcije kod gluvih i nagluvih osoba" (2018):3-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4576 .