Приказ основних података о документу

dc.creatorStanimirov, Ksenija
dc.date.accessioned2022-06-13T11:01:42Z
dc.date.available2022-06-13T11:01:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-86-6203-158-7
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4574
dc.description.abstractMatematika je nauka s kojom se svakodnevno susrećemo. Još od davnih vremena korišćena je u praksi, i to za potrebe računanja prilikom trgovine, merenja zemljišta, predviđanja astronomskih događaja. Danas se ubraja u osnovna akademska znanja, a izučava se kao obavezni školski predmet. Njen značaj se ogleda u osposobljavanju učenika za samostalno rešavanje problema, izvođenje zaključaka, ali i za primenu u svakodnevnom životu. Međutim, sadržaji iz oblasti prirodno-matematičkih predmeta, u koje spada i matematika, deci s oštećenjem vida predstavljaju naročit problem. Najpre zbog toga što se oni velikim delom zasnivaju na vizuelnom predstavljanju i posmatranju, pa se smatra da su nedostupni slepim i slabovidim učenicima. Dodatno, pored vizuelne prirode, teškoću može da predstavlja i apstraktnost matematičkih koncepata, zbog čega se ovaj predmet može svrstati među teže i zahtevnije koje slepi i slabovidi učenici treba da savladaju. Ipak, proces učenja i potrebe i ciljevi obrazovanja dece s oštećenjem vida isti su kao i oni koji važe za njihove vršnjake tipičnog razvoja. To znači da je potrebno pronaći specifičan pristup zadovoljavanju potreba i realizaciji ciljeva u nastavi matematike bez obzira na prisutne teškoće koje su posledica nemogućnosti ili sniženih mogućnosti obrade vizuelnih informacija. Ove teškoće se svakako mogu umanjiti primenom odgovarajućih metoda rada, nastavnih sredstava i asistivne tehnologije. Dakle, ukoliko se prilagode materijali i didaktička sredstva koji se u nastavi koriste i ukoliko se deci sa oštećenjem vida obezbedi neophodna asistivna tehnologija, biće ostvareni i osnovni preduslovi za njihov uspeh u nastavi matematike. Primarni motiv za bavljenje ovom temom bio je primetan nedostatak literature na srpskom jeziku. Dodatni podsticaj za pisanje predstavljala je potreba da se ključni činioci procesa učenja matematike kada su u pitanju deca s oštećenjem vida nađu na jednom mestu. Ova publikacija sadrži informacije koje će biti korisne studentima edukacijskorehabilitacijskih fakulteta, kao i studentima srodnih fakulteta pedagoškog usmerenja, vaspitačima, nastavnicima u zaposlenim u redovnim školama u kojima se školuju deca s oštećenjem vida, kao i defektolozima-tiflolozima zaposlenim u školama. U tekstu su predstavljene karakteristike kognitivnog razvoja slepe i slabovide dece, opisane su specifičnosti njihovog učenja i teškoća s kojima se u nastavi susreću. Istaknuta je uloga učitelja za kvalitetno obrazovanje učenika s oštećenjem vida, a dati su i primer kako na najbolji mogući način strukturisati i prilagoditi nastavna sredstva, metode rada, kao i okruženje, da bi se obezbedili adekvatni uslovi za decu iz ove populacije. Navedena su metodička uputstva za obradu i usvajanje matematičkih sadržaja iz redovnog nastavnog plana i programa. Pored toga, opisan je i funkcionalni pristup učenju matematike koji se primenjuje u radu s decom s oštećenjem vida i pridruženim smetnjama. Svrha ovog rukopisa je da pruži osnovne informacije i smernice o prenošenju matematičkih znanja učenicima s oštećenjem vida, kako bi svi koji rade s njima postali spremnji i samouvereniji u celom procesu.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectMathematicssr
dc.subjectblind and visually impaired childrensr
dc.titleMatematika za decu s oštećenjem vidasr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage165
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4574
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу