Приказ основних података о документу

dc.creatorBogdanović, Jovana
dc.date.accessioned2022-05-25T12:00:43Z
dc.date.available2022-05-25T12:00:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4554
dc.description.abstractТешкоће у комуникацији могу водити ка фрустрацији, изолацији и неприлагођеном понашању. Један од критеријума за дијагностиковање поремећаја из спектра аутизма је дефицит комуникационих способности. Кашњења у развоју говора честа су код деце са интелектуалном ометеношћу, а код неких подгрупа уочава се и поремећај комуникације. У циљу подстицања развоја способности комункације спроводе се различити програми ране интервенције. Значај ових програма огледа се у краткорочним и другорочним ефектима које њихова примена има по развој детета. Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развоја комуникационих способности деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста у односу на узраст, пол и клиничку слику. Истраживање je спроведено на узорку од 30 испитаника, деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма, узраста од 3 до 7 година. За процену способности комуникације код деце коришћен је суптест Комуникација из Ages and Stages-3 анкетног упитника. Резултати истраживања указују да на способност комуникације деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста значајно утиче клиничка слика. Пронађено је и да пол и узраст немају значајан утицај на комуникационе способности ове деце.sr
dc.description.abstractCommunication difficulties can lead to frustration, isolation and maladaptive behavior. One of the criteria for diagnosing autism spectrum disorders is a lack of communication skills. Delays in speech development are common in children with intellectual disabilities, with some subgroups also experiencing communication disorders. In order to improve the development of communication skills, various early intervention programs are being implemented. The importance of these programs is reflected in the short- and second-term effects that their implementation has on the child's development. The aim of this research is to determine the level of development of communication skills of children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorder of preschool age in relation to age, gender and type of disorder. The study was conducted on a sample of 30 respondents, children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders, aged 3 to 7 years. The Ages and Stages - 3 Questionnaire, subtest Communication was used to assess communication ability in children. The results of the study indicate that communication abilities in children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders is significantly influenced by the type of disorder. Gender and age were found to have no significant effect on the communication skills of these children.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectспособност комуникацијеsr
dc.subjectпредшколски узрастsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectпоремећај из спектра аутизмаsr
dc.subjectcommunication abilitysr
dc.subjectpreschool agesr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectautism spectrum disordersr
dc.titleKomunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage70
dc.citation.spage2
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4554
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу