rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta

Authorized Users Only
2019
Authors
Bogdanović, Jovana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Тешкоће у комуникацији могу водити ка фрустрацији, изолацији и неприлагођеном понашању. Један од критеријума за дијагностиковање поремећаја из спектра аутизма је дефицит комуникационих способности. Кашњења у развоју говора честа су код деце са интелектуалном ометеношћу, а код неких подгрупа уочава се и поремећај комуникације. У циљу подстицања развоја способности комункације спроводе се различити програми ране интервенције. Значај ових програма огледа се у краткорочним и другорочним ефектима које њихова примена има по развој детета. Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развоја комуникационих способности деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста у односу на узраст, пол и клиничку слику. Истраживање je спроведено на узорку од 30 испитаника, деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма, узраста од 3 до 7 година. За процену способности комуникације код деце коришћен је суптест Комуникација из Ages and... Stages-3 анкетног упитника. Резултати истраживања указују да на способност комуникације деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста значајно утиче клиничка слика. Пронађено је и да пол и узраст немају значајан утицај на комуникационе способности ове деце.

Communication difficulties can lead to frustration, isolation and maladaptive behavior. One of the criteria for diagnosing autism spectrum disorders is a lack of communication skills. Delays in speech development are common in children with intellectual disabilities, with some subgroups also experiencing communication disorders. In order to improve the development of communication skills, various early intervention programs are being implemented. The importance of these programs is reflected in the short- and second-term effects that their implementation has on the child's development. The aim of this research is to determine the level of development of communication skills of children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorder of preschool age in relation to age, gender and type of disorder. The study was conducted on a sample of 30 respondents, children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders, aged 3 to 7 years. The ...Ages and Stages - 3 Questionnaire, subtest Communication was used to assess communication ability in children. The results of the study indicate that communication abilities in children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders is significantly influenced by the type of disorder. Gender and age were found to have no significant effect on the communication skills of these children.

Keywords:
способност комуникације / предшколски узраст / интелектуална ометеност / поремећај из спектра аутизма / communication ability / preschool age / intellectual disability / autism spectrum disorder
Source:
2019, 2-70
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4554
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4554
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Bogdanović, Jovana
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4554
AB  - Тешкоће у комуникацији могу водити ка фрустрацији, изолацији и неприлагођеном понашању. Један од критеријума за дијагностиковање поремећаја из спектра аутизма је дефицит комуникационих способности. Кашњења у развоју говора честа су код деце са интелектуалном ометеношћу, а код неких подгрупа уочава се и поремећај комуникације. У циљу подстицања развоја способности комункације спроводе се различити програми ране интервенције. Значај ових програма огледа се у краткорочним и другорочним ефектима које њихова примена има по развој детета.
Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развоја комуникационих способности деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста у односу на узраст, пол и клиничку слику.
Истраживање je спроведено на узорку од 30 испитаника, деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма, узраста од 3 до 7 година. За процену способности комуникације код деце коришћен је суптест Комуникација из Ages and Stages-3 анкетног упитника.
Резултати истраживања указују да на способност комуникације деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста значајно утиче клиничка слика. Пронађено је и да пол и узраст немају значајан утицај на комуникационе способности ове деце.
AB  - Communication difficulties can lead to frustration, isolation and maladaptive behavior. One of the criteria for diagnosing autism spectrum disorders is a lack of communication skills. Delays in speech development are common in children with intellectual disabilities, with some subgroups also experiencing communication disorders. In order to improve the development of communication skills, various early intervention programs are being implemented. The importance of these programs is reflected in the short- and second-term effects that their implementation has on the child's development.
The aim of this research is to determine the level of development of communication skills of children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorder of preschool age in relation to age, gender and type of disorder.
The study was conducted on a sample of 30 respondents, children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders, aged 3 to 7 years. The Ages and Stages - 3 Questionnaire, subtest Communication was used to assess communication ability in children.
The results of the study indicate that communication abilities in children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders is significantly influenced by the type of disorder. Gender and age were found to have no significant effect on the communication skills of these children.
T1  - Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta
EP  - 70
SP  - 2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4554
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Bogdanović, Jovana",
year = "2019",
abstract = "Тешкоће у комуникацији могу водити ка фрустрацији, изолацији и неприлагођеном понашању. Један од критеријума за дијагностиковање поремећаја из спектра аутизма је дефицит комуникационих способности. Кашњења у развоју говора честа су код деце са интелектуалном ометеношћу, а код неких подгрупа уочава се и поремећај комуникације. У циљу подстицања развоја способности комункације спроводе се различити програми ране интервенције. Значај ових програма огледа се у краткорочним и другорочним ефектима које њихова примена има по развој детета.
Циљ овог истраживања је утврђивање нивоа развоја комуникационих способности деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста у односу на узраст, пол и клиничку слику.
Истраживање je спроведено на узорку од 30 испитаника, деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма, узраста од 3 до 7 година. За процену способности комуникације код деце коришћен је суптест Комуникација из Ages and Stages-3 анкетног упитника.
Резултати истраживања указују да на способност комуникације деце са интелектуалном ометеношћу и деце са поремећајем из спектра аутизма предшколског узраста значајно утиче клиничка слика. Пронађено је и да пол и узраст немају значајан утицај на комуникационе способности ове деце., Communication difficulties can lead to frustration, isolation and maladaptive behavior. One of the criteria for diagnosing autism spectrum disorders is a lack of communication skills. Delays in speech development are common in children with intellectual disabilities, with some subgroups also experiencing communication disorders. In order to improve the development of communication skills, various early intervention programs are being implemented. The importance of these programs is reflected in the short- and second-term effects that their implementation has on the child's development.
The aim of this research is to determine the level of development of communication skills of children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorder of preschool age in relation to age, gender and type of disorder.
The study was conducted on a sample of 30 respondents, children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders, aged 3 to 7 years. The Ages and Stages - 3 Questionnaire, subtest Communication was used to assess communication ability in children.
The results of the study indicate that communication abilities in children with intellectual disabilities and children with autism spectrum disorders is significantly influenced by the type of disorder. Gender and age were found to have no significant effect on the communication skills of these children.",
title = "Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta",
pages = "70-2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4554"
}
Bogdanović, J.. (2019). Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta. , 2-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4554
Bogdanović J. Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta. 2019;:2-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4554 .
Bogdanović, Jovana, "Komunikacione sposobnosti dece sa teškoćama u mentalnom razvoju predškolskog uzrasta" (2019):2-70,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4554 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB