rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse

Homeschooling – from theoretical frame to practical findings

Thumbnail
2009
Untitled32.pdf (5.521Mb)
Authors
Ilić-Stošović, Danijela
Nikolić, Snežana
Contributors
Matejić-Đuričić, Zorica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu je izvršena komparacija teorijskih stavova i empirijskih istraživanja koja su sprovedena, do sada, o obrazovanju u kućnim uslovima. Komparacija je izvršena sa ciljem definicije specifičnosti u neposrednoj realizaciji nastavnog procesa u kućnim uslovima i to kroz analizu strukture učenika i neposredne organizaciju rada na času (dužina trajanja časa, upotreba i odabir nastavnih metoda, stepen ostavrljivosti zadataka nastavnog programa, specifičnosti u adaptaciji nastavnih sredstava). Na osnovu navedenih istraživanja, može se uočiti da je najveća diskrepanca između teorijskih stavova i praktične realizacije u određivanju neophodne potrebe da dete bude uključeno u ovaj oblik obrazovanja. Najveća korelacija teorije i prakse prisutna je u oblasti prilagođavanja nastavnog plana i programa i mogućnosti njegove realizacije, fleksibilnosti u dužini trajanja nastavnog časa, odabiru nastavnih metoda, pripremi i primeni nastavnih sredstava, ali i teorijskih stavova koji ukazuju ...na probleme u realizaciji nastave, a koji se odnose na nedostatak adekvatnog prostora.

In this paper we compared theoretical attitudes and empiric researches which have been done in homeschooling. The aim was to establish specific fields in realization of teaching-education process in homeschooling analyzing the structure of children and class process (time-structure of teaching, teachingeducation methods, achieving of curriculum goals, specific in adaptation of teaching material). According the available researches we can conclude that there is the most significant discrepancy between theoretical attitudes and practical work in area of determining parameters for sign in children in homeschooling. There is the most significant correlation between theoretical attitudes and practical work in area of curriculum adaptation, time-structure of teaching, teaching education methods, but also in adequacy of working space.
Keywords:
nastava u kućnim uslovima / specifičnosti nastavnog rada / homeschooling / specifics of educational process
Source:
Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009, 2009, 453-467
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-80113-84-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4518
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ilić-Stošović, Danijela
AU  - Nikolić, Snežana
PY  - 2009
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4518
AB  - U radu je izvršena komparacija teorijskih stavova i empirijskih istraživanja
koja su sprovedena, do sada, o obrazovanju u kućnim uslovima. Komparacija
je izvršena sa ciljem definicije specifičnosti u neposrednoj realizaciji
nastavnog procesa u kućnim uslovima i to kroz analizu strukture učenika
i neposredne organizaciju rada na času (dužina trajanja časa, upotreba i
odabir nastavnih metoda, stepen ostavrljivosti zadataka nastavnog programa,
specifičnosti u adaptaciji nastavnih sredstava).
Na osnovu navedenih istraživanja, može se uočiti da je najveća diskrepanca
između teorijskih stavova i praktične realizacije u određivanju neophodne
potrebe da dete bude uključeno u ovaj oblik obrazovanja. Najveća korelacija
teorije i prakse prisutna je u oblasti prilagođavanja nastavnog plana i
programa i mogućnosti njegove realizacije, fleksibilnosti u dužini trajanja
nastavnog časa, odabiru nastavnih metoda, pripremi i primeni nastavnih
sredstava, ali i teorijskih stavova koji ukazuju na probleme u realizaciji
nastave, a koji se odnose na nedostatak adekvatnog prostora.
AB  - In this paper we compared theoretical attitudes and empiric researches which
have been done in homeschooling. The aim was to establish specific fields in
realization of teaching-education process in homeschooling analyzing the
structure of children and class process (time-structure of teaching, teachingeducation
methods, achieving of curriculum goals, specific in adaptation of
teaching material).
According the available researches we can conclude that there is the most
significant discrepancy between theoretical attitudes and practical work in area
of determining parameters for sign in children in homeschooling. There is the
most significant correlation between theoretical attitudes and practical work in
area of curriculum adaptation, time-structure of teaching, teaching education
methods, but also in adequacy of working space.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
T1  - Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse
T1  - Homeschooling – from theoretical frame to practical findings
EP  - 467
SP  - 453
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518
ER  - 
@conference{
author = "Ilić-Stošović, Danijela and Nikolić, Snežana",
year = "2009",
abstract = "U radu je izvršena komparacija teorijskih stavova i empirijskih istraživanja
koja su sprovedena, do sada, o obrazovanju u kućnim uslovima. Komparacija
je izvršena sa ciljem definicije specifičnosti u neposrednoj realizaciji
nastavnog procesa u kućnim uslovima i to kroz analizu strukture učenika
i neposredne organizaciju rada na času (dužina trajanja časa, upotreba i
odabir nastavnih metoda, stepen ostavrljivosti zadataka nastavnog programa,
specifičnosti u adaptaciji nastavnih sredstava).
Na osnovu navedenih istraživanja, može se uočiti da je najveća diskrepanca
između teorijskih stavova i praktične realizacije u određivanju neophodne
potrebe da dete bude uključeno u ovaj oblik obrazovanja. Najveća korelacija
teorije i prakse prisutna je u oblasti prilagođavanja nastavnog plana i
programa i mogućnosti njegove realizacije, fleksibilnosti u dužini trajanja
nastavnog časa, odabiru nastavnih metoda, pripremi i primeni nastavnih
sredstava, ali i teorijskih stavova koji ukazuju na probleme u realizaciji
nastave, a koji se odnose na nedostatak adekvatnog prostora., In this paper we compared theoretical attitudes and empiric researches which
have been done in homeschooling. The aim was to establish specific fields in
realization of teaching-education process in homeschooling analyzing the
structure of children and class process (time-structure of teaching, teachingeducation
methods, achieving of curriculum goals, specific in adaptation of
teaching material).
According the available researches we can conclude that there is the most
significant discrepancy between theoretical attitudes and practical work in area
of determining parameters for sign in children in homeschooling. There is the
most significant correlation between theoretical attitudes and practical work in
area of curriculum adaptation, time-structure of teaching, teaching education
methods, but also in adequacy of working space.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009",
title = "Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse, Homeschooling – from theoretical frame to practical findings",
pages = "467-453",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518"
}
Ilić-Stošović, D.,& Nikolić, S.. (2009). Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 453-467.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518
Ilić-Stošović D, Nikolić S. Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:453-467.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518 .
Ilić-Stošović, Danijela, Nikolić, Snežana, "Realizacija nastavnog rada u kućnim uslovima – od teorije do prakse" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 (2009):453-467,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4518 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB