Приказ основних података о документу
Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja
dc.creator | Popović-Ćitić, Branislava | |
dc.creator | Bukvić Branković, Lidija | |
dc.creator | Stojanović, Marija | |
dc.creator | Kovačević-Lepojević, Marina | |
dc.creator | Paraušić, Ana | |
dc.creator | Kovačević, Milica | |
dc.date.accessioned | 2022-05-11T10:44:43Z | |
dc.date.available | 2022-05-11T10:44:43Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80712-45-1 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4512 | |
dc.description.abstract | Proces socijalnoemocionalnog učenja ocenjuje se važnim faktorom akademskog postignuća, pozitivnog socijalnog ponašanja i adekvatnog emocionalnog funkcionisanja učenika. Uvažavajući značaj primene nastavnih praksi koje promovišu socijalnoemocionalno učenje, realizovano je istraživanje sa ciljem procene mogućnosti korišćenja nastavnih praksi u uslovima pandemijskog obrazovanja, i to onih koje su primarno usmerene na pozitivne socijalne interakcije. Na uzorku od 817 nastavnika osnovnih škola, primenom anketnog upitnika, utvrđeno je da nastavnici uspešno i na redovnom nivou primenjuju prakse zasnovane na toplini i podršci, te odgovarajućem jeziku nastavnika, dok nešto ređe i sa manje uspeha koriste prakse vezane za disciplinu orijentisanu na učenike, kao i one koje su usmerene na odgovornost i izbor. Sve nastavne prakse u većoj meri praktikuju nastavnici razredne nastave u odnosu na predmetne nastavnike. Zaključuje se da prakse koje promovišu socijalnoemocionalno učenje jesu prisutne u obrazovnovaspitnom radu tokom pandemije, ali da prostor za njihovo unapređenje, primarno kroz razvijanje kompetencija nastavnika za primenu tehnika socijalnoemocionalnog učenja, postoji. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet | sr |
dc.publisher | Pedagoško društvo Srbije | sr |
dc.relation | Rad je rezultat rada na projektu „Prevencija rizičnih ponašanja kod dece i omladine u Srbiji kroz sport i edukaciju – naredni koraci: preporuke za implementaciju projektnih aktivnosti tokom i nakon epidemije COVID-19“ koji je sproveo CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji. | |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Obrazovanje u vreme krize i kako dalje | sr |
dc.subject | socioemocionalno učenje | sr |
dc.subject | nastavne prakse | sr |
dc.subject | pandemijsko obrazovanje | sr |
dc.title | Nastavne prakse koje promovišu socijalno-emocionalno učenje: korišćenje u uslovima pandemijskog obrazovanja | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 130 | |
dc.citation.spage | 125 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7747/Brankica.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4512 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |