Приказ основних података о документу

Characteristics of persons’s with intellectual disability drawings

dc.contributorMatejić-Đuričić, Zorica
dc.creatorGligorović, Milica
dc.creatorBuha-Đurović, Nataša
dc.date.accessioned2022-05-11T10:39:11Z
dc.date.available2022-05-11T10:39:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.isbn978-86-80113-84-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4511
dc.description.abstractU ovom radu prikazani su rezultati analize crteža osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću. Osobenosti crteža utvrđivane su na osnovu crteža ljudske figure, dinamičkog crteža, slobodnog crteža i crteža nazvanog “ručak“, kojim smo ispitivali prisustvo transparentnosti i mešanja uglova. Dobijeni rezultati ukazuju na značajno zaostajanje u razvoju crteža u svim ispitanim domenima, ali ne i na kvalitativne razlike u odnosu na osobe tipičnog razvoja. Analizom odnosa između nivoa razvoja crteža i uzrasta, pola, nivoa inteligencije, nivoa edukacije, porodičnog statusa i sociokulturalne deprivacije kod osoba sa intelektualnom ometenošću, utvrđeno je postojanje statistički značajnih povezanosti razvoja crteža i nivoa inteligencije, kao i nivoa edukacije. Nisu utvrđene specifičnosti razvoja crteža kod intelektualno ometenih osoba sa Daunovim sindromom, epilepsijom, psihijatrijskim poremećajima, dok se osobe sa elementima autizma izdvajaju samo prema parametru individualnog stila.sr
dc.description.abstractIn this paper we present results of drawing analysis of persons with mild and moderate intellect disability (ID). We were analyzed drawings of human figure, action representation, and whether transparency and mixed angles exist in their drawings. Also, the focus of our analysis were free drawings in terms of number of details. The results indicate a significant delay in drawing development according to all examined parameters. There were no qualitative differences in drawings among person with ID and typical population. Analysis revealed significant correlation between developmental drawing characteristics and IQ, as well as level of education. No specificity were found in drawing development in persons with Down syndrome, epilepsy and psychiatric disorders. Persons with autistic features are prominent only by individual style.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009sr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectrazvoj crtežasr
dc.subjectljudska figurasr
dc.subjectreprezentacija akcijesr
dc.subjecttransparentnostsr
dc.subjectmešanje uglovasr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectdrawing developmentsr
dc.subjecthuman figuresr
dc.subjectaction representationsr
dc.subjecttransparencysr
dc.subjectmixed anglessr
dc.titleOsobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošćusr
dc.titleCharacteristics of persons’s with intellectual disability drawings
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage242
dc.citation.spage221
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7746/Untitled17.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4511
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу