rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Osobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošću

Characteristics of persons’s with intellectual disability drawings

Thumbnail
2009
Untitled17.pdf (9.064Mb)
Authors
Gligorović, Milica
Buha-Đurović, Nataša
Contributors
Matejić-Đuričić, Zorica
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U ovom radu prikazani su rezultati analize crteža osoba sa lakom i umerenom intelektualnom ometenošću. Osobenosti crteža utvrđivane su na osnovu crteža ljudske figure, dinamičkog crteža, slobodnog crteža i crteža nazvanog “ručak“, kojim smo ispitivali prisustvo transparentnosti i mešanja uglova. Dobijeni rezultati ukazuju na značajno zaostajanje u razvoju crteža u svim ispitanim domenima, ali ne i na kvalitativne razlike u odnosu na osobe tipičnog razvoja. Analizom odnosa između nivoa razvoja crteža i uzrasta, pola, nivoa inteligencije, nivoa edukacije, porodičnog statusa i sociokulturalne deprivacije kod osoba sa intelektualnom ometenošću, utvrđeno je postojanje statistički značajnih povezanosti razvoja crteža i nivoa inteligencije, kao i nivoa edukacije. Nisu utvrđene specifičnosti razvoja crteža kod intelektualno ometenih osoba sa Daunovim sindromom, epilepsijom, psihijatrijskim poremećajima, dok se osobe sa elementima autizma izdvajaju samo prema parametru individualno...g stila.

In this paper we present results of drawing analysis of persons with mild and moderate intellect disability (ID). We were analyzed drawings of human figure, action representation, and whether transparency and mixed angles exist in their drawings. Also, the focus of our analysis were free drawings in terms of number of details. The results indicate a significant delay in drawing development according to all examined parameters. There were no qualitative differences in drawings among person with ID and typical population. Analysis revealed significant correlation between developmental drawing characteristics and IQ, as well as level of education. No specificity were found in drawing development in persons with Down syndrome, epilepsy and psychiatric disorders. Persons with autistic features are prominent only by individual style.
Keywords:
intelektualna ometenost / razvoj crteža / ljudska figura / reprezentacija akcije / transparentnost / mešanje uglova / intellectual disability / drawing development / human figure / action representation / transparency / mixed angles
Source:
Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009, 2009, 221-242
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-80113-84-5

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4511
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4511
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Gligorović, Milica
AU  - Buha-Đurović, Nataša
PY  - 2009
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4511
AB  - U ovom radu prikazani su rezultati analize crteža osoba sa lakom i umerenom
intelektualnom ometenošću. Osobenosti crteža utvrđivane su na
osnovu crteža ljudske figure, dinamičkog crteža, slobodnog crteža i crteža
nazvanog “ručak“, kojim smo ispitivali prisustvo transparentnosti i mešanja
uglova. Dobijeni rezultati ukazuju na značajno zaostajanje u razvoju
crteža u svim ispitanim domenima, ali ne i na kvalitativne razlike u odnosu
na osobe tipičnog razvoja. Analizom odnosa između nivoa razvoja crteža i
uzrasta, pola, nivoa inteligencije, nivoa edukacije, porodičnog statusa i sociokulturalne
deprivacije kod osoba sa intelektualnom ometenošću, utvrđeno
je postojanje statistički značajnih povezanosti razvoja crteža i nivoa inteligencije,
kao i nivoa edukacije. Nisu utvrđene specifičnosti razvoja crteža
kod intelektualno ometenih osoba sa Daunovim sindromom, epilepsijom,
psihijatrijskim poremećajima, dok se osobe sa elementima autizma izdvajaju
samo prema parametru individualnog stila.
AB  - In this paper we present results of drawing analysis of persons with mild and
moderate intellect disability (ID). We were analyzed drawings of human figure,
action representation, and whether transparency and mixed angles exist in their
drawings. Also, the focus of our analysis were free drawings in terms of number of
details. The results indicate a significant delay in drawing development according
to all examined parameters. There were no qualitative differences in drawings
among person with ID and typical population.
Analysis revealed significant correlation between developmental drawing
characteristics and IQ, as well as level of education. No specificity were found in
drawing development in persons with Down syndrome, epilepsy and psychiatric
disorders. Persons with autistic features are prominent only by individual style.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
T1  - Osobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošću
T1  - Characteristics of persons’s with intellectual disability
drawings
EP  - 242
SP  - 221
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4511
ER  - 
@conference{
author = "Gligorović, Milica and Buha-Đurović, Nataša",
year = "2009",
abstract = "U ovom radu prikazani su rezultati analize crteža osoba sa lakom i umerenom
intelektualnom ometenošću. Osobenosti crteža utvrđivane su na
osnovu crteža ljudske figure, dinamičkog crteža, slobodnog crteža i crteža
nazvanog “ručak“, kojim smo ispitivali prisustvo transparentnosti i mešanja
uglova. Dobijeni rezultati ukazuju na značajno zaostajanje u razvoju
crteža u svim ispitanim domenima, ali ne i na kvalitativne razlike u odnosu
na osobe tipičnog razvoja. Analizom odnosa između nivoa razvoja crteža i
uzrasta, pola, nivoa inteligencije, nivoa edukacije, porodičnog statusa i sociokulturalne
deprivacije kod osoba sa intelektualnom ometenošću, utvrđeno
je postojanje statistički značajnih povezanosti razvoja crteža i nivoa inteligencije,
kao i nivoa edukacije. Nisu utvrđene specifičnosti razvoja crteža
kod intelektualno ometenih osoba sa Daunovim sindromom, epilepsijom,
psihijatrijskim poremećajima, dok se osobe sa elementima autizma izdvajaju
samo prema parametru individualnog stila., In this paper we present results of drawing analysis of persons with mild and
moderate intellect disability (ID). We were analyzed drawings of human figure,
action representation, and whether transparency and mixed angles exist in their
drawings. Also, the focus of our analysis were free drawings in terms of number of
details. The results indicate a significant delay in drawing development according
to all examined parameters. There were no qualitative differences in drawings
among person with ID and typical population.
Analysis revealed significant correlation between developmental drawing
characteristics and IQ, as well as level of education. No specificity were found in
drawing development in persons with Down syndrome, epilepsy and psychiatric
disorders. Persons with autistic features are prominent only by individual style.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009",
title = "Osobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošću, Characteristics of persons’s with intellectual disability
drawings",
pages = "242-221",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4511"
}
Gligorović, M.,& Buha-Đurović, N.. (2009). Osobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 221-242.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4511
Gligorović M, Buha-Đurović N. Osobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošću. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:221-242.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4511 .
Gligorović, Milica, Buha-Đurović, Nataša, "Osobenosti crteža kod osoba sa intelektualnom ometenošću" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 (2009):221-242,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4511 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB